نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آبان 1393 - 13:43
وی با تأکید بر این که شیار 143 سال ها بعد از جنگ مادران شهدا را برای اولین بار مشتاقانه به داخل سالن سینماهای ایران آورد گفت: خوشبختانه شیار143 دارای یک نگاه سالم به مقوله جنگ تحمیلی دارد، انتظاری که یک مادر برای فرزند شهیدش می کشد به خوبی به تصویر کشیده شده است، ضمن این که مادری داغدار فرزند شهید مفقودش است اما از اینکه فرزندش به خاطر انقلاب و اسلام شهید شده بود "جزع و فزع "نکرد که این بسیار ارزشمند است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، فرج الله سلحشور کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون در آستانه اکران فیلم شیار143 با مثبت ارزیابی کردن این فیلم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ثامن،اظهار داشت: جای سینمای دفاع مقدس در سینمای ایران خالی است، به عینه مشاهده می شود سینما و فیلمسازان و حتی تلویزیون ما نسبت به دفاع مقدس بی تفاوت هستند و اگر هم به سمت سینمای دفاع مقدس روی می آورند یا از اکشن آن استفاده می کنند و یا به عنوان یک حادثه غم انگیز و مخرب و ویرانگر به آن نگاه می کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه شیار 143 سال ها بعد از جنگ مادران شهدا را برای اولین بار مشتاقانه  به داخل سالن سینماهای ایران آورد گفت: خوشبختانه شیار143 دارای یک نگاه سالم به مقوله جنگ تحمیلی دارد، انتظاری که یک مادر برای فرزند شهیدش می کشد به خوبی به تصویر کشیده شده است، ضمن این که مادری داغدار فرزند شهید مفقودش است اما از اینکه فرزندش به خاطر انقلاب و اسلام شهید شده بود "جزع و فزع "نکرد که این بسیار ارزشمند است.

 

سلحشور تصریح کرد: طبیعی است آثاری همچون شیار143تسلایی برای دل مادران شهدا و آنهایی که طعم انتظار را چشیده اند می باشد.

 

کارگردان سریال ماندگار یوسف پیامبر افزود: مردم ایران و مؤمنین، انقلابیون و مذهبیون از خانواده شهدا غافل نیستند، به دیدارشان می روند و از آنها دلجویی می کنند و برایشان احترام ویژه ای قائل هستند البته وظیفه شان هم همین است، اگر بی توجهی به خانواده شهدا و یا زندگینامه شهدا صورت می گیرد از سوی مسئولین است البته ما هنرمندان هم مقصر هستیم زیرا در ساخته های تلویزیونی و سینمایی خود به اینها نمی پردازیم و دردهای درونی این عزیزان و ارزش های نهفته در درون این ها را با زبان هنر ثبت و بیان نکردیم.

 

سلحشور خاطر نشان کرد: وزارت ارشاد علاقه ای به پرداختن به موضوع دفاع مقدس ندارد، زیرا جنگ را یک ضایعه می داند و دفاع مقدس را یک مصیبت می داند و آن ارزش واقعی که باید به خانواده شهدا و رزمندگان قائل شود قائل نیست، وزارت ارشاد به دنبال حراست از موقعیت و مقام و منصب بازیگران است و با تمام توان تلاش می کند خدائی نکرده کوچکترین اهانتی به ساحت هنرمندان و فیلمسازان نشود! و بیش از خانواده شهدا برای دارو دسته فیلمسازان و هنرمندان ارزش قائل است.

 

وی با بیان اینکه بعد از شیار143 یادواره های مختلف مادران چشم انتظار برگزار شد و مردم در انتظار اکران این فیلم هستند بیان داشت: سینمای ایران تشنه این نوع فیلم ها است و مخاطب هم وجود دارد، مردم دفاع مقدس و شهدا را دوست دارند به همین دلیل از برنامه هایی که مربوط به واقعیت های دفاع مقدس است استقبال می کنند.

 

سلحشور اظهار داشت: اما متأسفانه دولت و وزارت ارشاد ارزش لازم را برای این نوع فیلم ها قائل نیست این مسئله را از نوع آثاری که ارزش گذاری می کنند می شود به روشنی فهمید، البته در این میدان به دلیل اعتقادات قوی این مردم هستند که تا به امروز در انقلاب و ارزش ها پیروز بوده و پیروز نهایی هم هستند، آنهایی که سنگ بیگانه را به سینه می زنند و برای خشنودی جشنواره های خارجی فیلم می سازند و ضد مردم و انقلاب را حمایت می کنند همیشه تاریخ شکست می خورند.

 

کارگردان فیلم های الف ویژه در پاسخ به این سوال که به شیار143 چه نمره ای می دهید گفت : شیار 143 فیلم بسیار برآزنده ای است نمره 19 به آن می دهم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی