نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آبان 1393 - 13:13
امام جمعه شهر یاسوج در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و صدر اسلام اشاره کرد و گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر از واجباتی است که بر همگان است که برای اصلاح جامعه به این فرضیه عمل کنند.

به گزارش چهارفصل،  حجت الاسلام  سید علی‌اصغر حسینی ، امام جمعه شهر یاسوج در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و صدر اسلام اشاره کرد و گفت: عمل فریضه امر به معروف و نهی از منکر از واجباتی است که بر همگان است که برای اصلاح جامعه به این فرضیه عمل کنند.

 

باید فریضه امر به معروف  ونهی از منکر در همه میدان ها دنبال شود

 

امام جمعه شهر یاسوج گفت: باید مسلمانان با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر  میدان را از بدکاران بگیرند.

 

بسیج لشگر مخلص خدا

 

وی در ادامه به آغاز هفته بسیج اشاره داشت و گفت: بسیج در صدر اسلام وجود داشت به گونه ای که وقتی پیامبر(ص) حکومت اسلامی را تشکیل دادند مردم به طور خود جوش از هر طایفه ای برای نبرد با دشمن و حمایت از اسلام، برای بیان حقایق نورانی دین بسیج می شدند.

 

 

امام جمعه یاسوج به بیانات و تعبیرات مهم رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در مورد بسیج اشاره داشتند و فرمودند: از نظر امام(ره) بسیج لشکر مخلص خدا و یک شجره طیبه  است که باید گرامی داشته شود.

 

حجت لاسلامی حسینی در ادامه افزودند: اگر بسیج  و تفکر بسیجی در هر مملکتی  وارد شود هیچ قدرتی طمع دست یابی به آن کشور را نمی کند و بسیج به مانند خاری در چشم دشمنان و نوری در چشم دوستان است.

 

استکبار بداند ملت ایران  در بحث مذاکرات هسته ای سرسوزنی از حق خود کوتاه نمی آید

 

خطیب جمعه یاسوج به  بحث مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: استکبار بداند که ایران به اندازه سر سوزنی از حق قانونی خود کوتاه نمی‌آید و دشمن بداند که با سلاح تحریم جلوی اراده ملت را نخواهد گرفت.

 

وی در ادامه به ارتحال آیت الله طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان اشاره  کرد و گفت: رحمت خدا بر این عالم بزرگوار و عالمانی که در راه دین و قرآن زحمات زیادی را برای فهم بیشتر ما کشیده اند.

 

ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه پیشرفت علمی در کشور

 

امام جمعه یاسوج  با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به همه دست‌اندرکاران  این حوزه،  مردم و دوستداران کتاب خاطرنشان کرد: برای پیشرفت‌ در حوزه‌های علمی کشور باید فرهنگ کتابخوانی در کشورترویج پیدا کند.

 

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته  به با بیان ویژگی‌ها و کمالات حضرت امام سجاد(ع) و حضرت  زینب کبری(س) هم اشاره ای داشت وگفت: اگر روشنگری‌های این دو امام بزرگوار نبود عاشورا و پیام آن برای همیشه در کربلا می‌ماند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی