نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آبان 1393 - 14:02
مدیرکل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های هفته کتاب و كتابخواني را تشریح کرد.

به گزارش‌ چهارفصل به نقل از سايت زنان استان كهگيلويه و بويراحمد(ايل بانو)زینب قربانی درجلسه اتاق فکر کتاب و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرهنگ كتاب و كتابخواني در جامعه اظهار داشت: فرهنگ در دو بعد هویت و پیشرفت جامعه نقش اساسی دارد.

 

وی با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبری درباره فرهنگ تصريح كرد:عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت دارد، فرهنگ است.

 

مدیرکل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی به برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و بيان داشت: رژه تاكسي هاي در شهر ياسوج با نصب تبليغات به مناسبت هفته كتاب همایش تجلیل از کتابداران،نمایشگاه کتاب با موضوعات مختلف،ملاقات کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد،ائمه جمعه از برنامه هاي مهم در هفته كتاب و كتابخواني است.

 

وي ایجاد پایگاه‌های اهدای کتاب در کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی (مکتوب و آنلاین ) در سطح استان را از ديگر برنامه هاي هفته كتاب و كتابخواني برشمرد و افزود: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب در سطح استان، توزیع بروشور ویژه‌نامه‌های فرهنگی معرفی کتابخانه‌های استان و فعالیت های نهاد در مدارس از برنامه‌های  این نهاد است.

 

قرباني در ادامه تأكيد كرد: برنامه ها در روز كتاب و كتابخواني با حضور مهمان وي‍ژه از نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور برگزار مي شود.

 

قرباني غبارروبی شهداي ياسوج در روز پنج شنبه توسط كاركنان و كتابدارن را يكي ديگر از برنامه ها در هفته كتابخواني دانست و بيان كرد: به همين مناسب نزديك به 110 بادبادك را در محوطه گلزار شهدا به پرواز در مي آوريم.

 

وي ایجاد نمایشگاه دستاوردهای زندانیان عضو کتابخانه‌های مشارکتی در زندان ها با همکاری اداره‌کل زندان‌ها، ایجاد غرفه‌های فرهنگی در سطح شهرها و مراکز دانشگاهی،برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی با موضوع کتاب و عاشورا، ایجاد نمایشگاه بزرگ نقاشی با موضوع کتاب و عاشورا، برگزاری همایش شب شعر عاشورا از ديگر برنامه هاي نهاد كتابخانه عمومي در هفته كتاب است.

 

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان در پايان به ديگر برنامه هاي هفته كتاب اشاره كرد و گفت:برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی،راه‌اندازی کرسی آزاداندیشی با موضوعات اجتماعی و فرهنگی، نواختن زنگ مطالعه در مدارس استان،برگزاری نقد کتاب با دعوت از نویسنده ملی،حضور فرزندان کتابداران در برنامه غنچه گلا،برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی کتاب وخانواده،برگزاری جشنواره غذاهای سنتی،برگزاری ایستگاه سلامت،رونمایی از کتاب‌های کتابداران استان،ایجاد نمایشگاه کتاب نویسندگان استانی از جمله برنامه‌های هفته کتاب است.

انتهاي پيام/ ز.ح

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی