نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. آبان 1393 - 11:29
مجتبی ثابتی ، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران و از بچه های استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به سخنان توهین آمیز قائم مقام حزب اعتماد ملی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج واکنش نشان داد

به گزارش چهارفصل ، مجتبی ثابتی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در گفت وگو با خبرنگار سیاسی این پایگاه خبری گفت: آقای منتجب نیا را فردی با شخصیت و قابل احترام می دانستم اما معتقدم ایشان مداوم دچار اختلاف ها و تعارض هایی بوده اند.

 

وی گفت: توفیق شاگردی آقای منتجب نیا را حدود چهار سال داشته ام لذا کیفیت استادی ایشان برای من قابل احترام است، ایشان چون استاد بنده بوده سعی من این است که انشاالله همیشه دعاگوی ایشان باشم و بتوانم حق استاد شاگردی را بجا بیارم لذا با توجه به اینکه در طول این چهار سال مطالب درسی زیادی از ایشان یاد گرفتم امیدوارم که حق استادی را بر گردن ماحلال کند.

 

وی با اشاره به برخی صحبت های آقای منتجب نیا در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: اولاً وقتی حرف از عمر سیاسی می شود تاریخ نشان داده که عمر سیاسی افرادی مثل آقای کروبی تمام شده است.

 

ثابتی در ادامه گفت: آقای کروبی در عین حالی که ادعای شیخ اصلاحات را داشتند اما بیش از 400 هزار رأی نیاوردند بنابراین مشخص است که آقای کروبی حضور و بروز سیاسی ندارد و پیشینه خودش را از دست داده است. دوماً خود آقای منتجب نیا هم، در انتخابات شورای شهرتهران حضور داشتند اما نتوانست اقبال مردم را به سمت خودشان جلب کنند و رأی بیاورند.

 

ثابتی خاطر نشان کرد: این مسأله نشان می دهد که عمر خود آقای منتجب نیا و کروبی و... به پایان رسیده و نتیجه آرا هم مشخص کننده این نظر است، لذا صحبتهای آقای منتجب نیا مبنی بر این که عمر سیاسی برخی نمایندگان سیاسی به پایان رسیده یک فرار به جلو هست که کسی که رأی لازمه برای شورای شهر را نداشت و اقبال عمومی به سمت ایشان نبود، الان بیاید کسانی که بیشترین رأی را آورده اند را محکوم کند به رأی نیاوردن در مجلس آینده فارغ از اینکه فرار به جلو به ضرر افرادی همچون منتجب نیا است.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران گفت: مسأله ای که خیلی جای تعجب دارد این است که ما متوجه شدیم برخی تشکل های خاص هنوز هم اعتقاد به قیام عاشورا دارند و این مورد جای تحسین دارد.

 

وی تأکید کرد: برنامه ای را که روز چهارشنبه در شهر یاسوج مشاهده کردیم و تشکلی همچون تحکیم وحدت درمورد قیام عاشورا همایش برگزار کرده و این برای ما هرچند پارادوکس است اما کاملا قابل احترام.

 

ثابتی افزود: امیدواریم که دوستان یارای مباحثه در مورد قیام عاشورا را داشته باشند، بگویند تعریفشان از قیام چیست؟ مشخصات عاشورا را چه می دانند؟ نزدیک ترین اتفاق انقلاب را به عاشورا را چه فرض کردند؟

 

وی در ادامه اذعان داشت: مگر نزدیک ترین اتفاق به قیام عاشورا در تاریخ انقلاب اسلامی غیر از دفاع مقدس بوده است؟! چند نفر از رؤسا و متشخصین اصلاحات در جنگ حضور داشتند؟! آقای خاتمی کجای جنگ بود، آقای میرحسین موسوی چرا در هنگام جنگ استعفا داد، که امام آن را نپذیرفت.

 

ثابتی در ادامه بیان کرد: خود آقای خاتمی در زمان جنگ از وزارت ارشاد استعفا داد! اقای کروبی زمان جنگ به اقرار خودشان در طبقه 11 ساختمان بنیادشهید وامور ایثارگران چه کارهایی انجام می داد! ایدئولوگ های اصلاحات در زمان جنگ در این قیام عاشورایی انقلاب اسلامی ایران کجا بودند؟

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران اظهار داشت: تعجب می کنیم که هرکسی حق دارد از عاشورا صحبت کند اما این افراد رسماً عاشورا را زیر سوال برده اند.

 

وی گفت: مگر اقای اکبر گنجی نبودند که مهدویت را زیر سوال بردند؟ شاخص ترین آنها مگر سروش نبود که  گفت عاشورا زمان خشونت طلبی بوده است؟ مگر آقای اکبر اعلمی نگفتند که اگر امام حسین هم اشتباه کنند ما ایشان را در مجلس استیضاح میکنیم.

 

ثابتی با توجه به ادامه روند توهین های سردمداران اصلاحات به عاشورا و قیام عاشورا گفت: مگر در یکی دوهفته گذشته آقای حجاریان نگفتند که در زمان امام حسین عقلانیت وجود نداشته و بعداز امام حسین(ع) امامان عقلانیت را در محور حرکتها و کارهایشان قرار دادند.

 

این فعال فرهنگی دانشجویی بیان داشت: این رفتارها به چه معناست؟ سوال برای ما این است که دوستان تحکیم وحدت هرچند تشکلی بسیار کوچک هستند و در تعداد معدودی از دانشگاه ها فعالیت دارند، شورای مرکزی سراسری هم ندارند چرا چنین همایشهایی برگزار می کنند وقتی بزرگان جریانات آنها اینگونه اظهار نظر می کنند؟

 

وی تأکید کرد: دوستان وحدتی ما مشخص کنند که عاشورا را قبول دارند و اولاً بصراحت تکلیفشان را امثال سروش وامثال رمضان زاده و... که عاشورا را قبول ندارد مشخص کنند و بعد همایش برگزار کنند، آن هم در پاسداشت عاشورا! ما اقدام این دوستان در پاسداشت عاشورا وبرگزاری سخنرانی در مورد عاشورا یک جک می دانیم و البته جکی که احتمالا خود این افراد را مفتضح می کند.

 

 ثابتی در پایان به خبرنگار صبح زاگرس گفت: اینها همه سوالاتی هستند که وجود دارد و پاسخ های آنان هم کاملا مشهود است و نیازی به تبیین آنها وجود ندارد.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران گفت: پیشنهاد من این است که بچه های وحدت قبل از اینکه بخواهند همایش های یک جانبه برگزار کنند.در کرسی ها و مناظرات شرکت کرده و مواضع خودشان را تبیین ومشخص کنند. البته نه در فضایی همچون همایش بازخوانی پیام های عاشورا در یاسوج و در آخر هم پیشنهاد میدهم قبل از برگزاری چنین همایشهایی منویات خودشان را بررسی کنند.

 

منبع:پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی