نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آبان 1393 - 9:16
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران گفت: ماجرای انتخاب وزیر علوم به بهترین شکل ادعاهای آقای روحانی را برملا کرد، اقدام آقای روحانی درمعرفی اساتید فتنه گر، توهین به جامعه اصلاح طلبان است.

به گزارش چهارفصل، مجتبی ثابتی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در گفت وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس گفت:  ماجرای انتخاب وزیر علوم به بهترین شکل ادعاهای آقای روحانی را برملا وعیان کرد.

 

وی افزود: جناب آقای روحانی از طرفی خود را با دولت تدبیر وامید معرفی کرد و از طرف دیگر در روز تحلیف در مجلس شورای اسلامی خود را فرزند مجلس خواند واین کاملا مشهود است که این صحبت ها فقط ادعای بی محتوا است زیرا حضور عناصر غیرانقلابی و فتنه گر در دانشگاه رشد قابل مشاهده ای پیدا کرد.

 

کاهش رشد علمی در دانشگاه های ایران با وجود حضور یک ساله دولت

 

ثابتی در ادامه گفت: بعد از یک سال و اندی از سرکار آمدن دولت آقای روحانی هیچ امیدی در دانشگاه های ما به وجود نیامد و رشد علمی ما به وضوح کاهش پیدا کرد. عدم ثبات در مدیریت دانشگاهها کاملا مشهود است  به طوری که بسیاری از مسئولان دانشگاه های ما هنوز حکمشان را دریافت نکرده اند.

 

وی خاطرنشان ساخت: به عبارتی امید که شعار دولت آقای روحانی بود کاملا ناپیدا شده است، از طرفی ما سوالمان این است که تدبیر که یکی دیگر از شعارهای اصلاحات هست کجای این معادله قرار می گیرد؟

 

بی تدبیری دولت در تدبیرهای اندیشیده برای وزارت علوم  جامعه دانشگاهی

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در ادامه گفت: آیا این تدبیر هست که رشد علمی ما کمتر شود؟! آیا این تدبیر این هست که دولت فردی را به مجلس معرفی کند که از 260 رأی 80 رأی بیاورد؟! آیا این تدبیر هست که ما سه نفر را به مجلس معرفی کنیم و سه نفر موفق به کسب رأی نشوند؟! و هرکدام از دیگری کمتر رای بیاورد!! آیا این تدبیر هست که فضای سیاسی کشور وارد فضای علمی تخصصی دانشگاهی شود؟!

 

وی اشاره کرد: همه این موارد مغایر با تدبیر است و نتیجه اش جز نا امیدی هیچ چیز دیگری نیست؟!

 

ثابتی خاطر نشان ساخت: اقدام آقای روحانی که اساتید فتنه گر و شناسنامه دار منفی را معرفی می کند، بیش از هرچیز توهین به جامعه اصلاح طلبان است. به این گونه که چون وزارت علوم سهم اصلاح طلبان شد واصلاح طلبان بر این سهم خود پافشاری می کنند. این که در بین اصلاح طلبان هیچ استاد علمی و هیچ استاد غیر فتنه گر وجود ندارد توهینی بزرگ به اصلاح طلبان است. زیرا اصلاح طلبان آدم های مقبولی دارند که می توانند از آنها استفاده کنند.

 

وی در ادامه گفت: کسانی هستند که در فتنه حضور نداشته اند، لذا مجلس اصول گرا دردش بر این نیست که وزیر علوم اصلاح طلب نباشد بلکه درد و خط قرمز مجلس شورای اسلامی عدم تناسب با فتنه و فتنه گران هست.

 

آرمان های یک بسیجی ولایت مداری است نه اصول گرا بودن یا اصلاح طلب بودن

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران تأکید کرد:ما معتقدیم برای بچه های انقلابی و بچه های بسیج دانشجویی اصول گرا بودن و اصلاح طلب بودن معنا ندارد زیرا برای فرهنگ ولایت مداری علمی بودن و انقلابی بودن و تعهد به کشور مهم هست و این در حالی است آقایانی که معرفی شدند عموماً هیچ گونه تعهدی به کشور نداشته اند.

 

وی افزود: دانش آشتیانی رسماً اصرار بر حذف مقدس ترین نهاد جامعه دانشگاهی یعنی بسیج دانشجویی داشت، هر چند که ایشان کوچکتر از آن بود که بخواهد تعرضی به بسیج دانشجویی کند اما دیدگاه ایشان به صراحت مشخص است.

 

این فعال فرهنگی دانشجویی خاطر نشان ساخت: دانش آشتیانی اساساً انقلابی نیست در صورتی که اصلاح طلبان، امروز داعیه خط امامی بودن را دارند. از موسوی و کروبی تا توفیقی، فرجی دانا و دانش آشتیانی که تنها تشکل دانشجویی که حضرت امام رسماً دستور تشکیل آن را داد و آن را تشکل نامید یعنی بسیج دانشجویی را می خواست حذف کند.

 

ثابتی اذعان داشت:مشخص است که آنها با خط امام نه اختلاف بلکه چالش دارند زیرا امام در پیام خود به مناسبت تشکیل بسیج دانشجویی فرمودند: بسیج دانشجویی در دانشگاه ها یک امر ضروری است و همچنین اینکه  می فرمایند: بسیج شجره طیبه است .

 

آقای آشتیانی نقطه دقیقاً صدردرصد مخالف با نظر حضرت امام را دارند

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران گفت: آقای آشتیانی نقطه دقیقاً صدردرصد مخالف با نظر حضرت امام را دارند واین نشان می دهد که وی اساسا انقلابی و خط امامی نیست.

 

وی افزود: هم خط مشی دولت، خط ومشی ناصواب هست و هم انتخاب افرادی همچون آشتیانی که از نظر مرتبه علمی استادی کاملا معمولی است وهیچ مزیتی نسبت به فرجی دانا و توفیقی ونیلی منفرد ندارد.

 

استفاده ابزاری رییس جمهور از چهره های سیاسی فتنه گر

 

ثابتی تصریح کرد: اتفاق نامبارک این است که آقای روحانی از این چهره ها استفاده ابزاری می کند زیرا هم آقای روحانی و هم آقای آشتیانی و... می دانند که رآی نمی آورند اما با این وجود آقای روحانی آنها را معرفی کرد در صورتی که این معرفی در شأن مجلس نیست و آقای روحانی باید بدنبال شرایط منطقی باشد.

 

وی در ادامه به خبرنگار صبح زاگرس گفت: رأی منفی آقای نیلی نشان داد که نباید از فتنه گران در حوزه ریاست وزارت علوم استفاده کرد اما  انتخاب جدیدرییس جمهور بی احترامی و بی حرمتی به مجلس شورای اسلامی ای بود که خود را فرزند آن خوانده است.

 

ثابتی خاطر نشان ساخت: آقای روحانی بر این اعتقادند که فتنه گری را که خودش انتخاب می کند باید تأیید شود اما مجلس که در رأس همه امور است اگر به وزیر پیشنهادی رأی نداد یک رأی سیاسی داده است، معلوم هست که این حرکات اتفاقی نیستند و حرکاتی کاملا سیاسی با پیشینه و با سناریوی کاملا مشخص هستند.

 

این فعال فرهنگی دانشجویی در پایان اذعان داشت:  افرادی که دولت به عنوان وزرای پیشنهادی معرفی کردند هیچ برنامه راهبردی برای موقعیت علمی کشور نداشتند و بامعرفی این افراد و وعدم دریافت رأی اعتماد از سوی مجلس محترم، می خواهند زیر بار عدم پیشرفت دانشگاه های ما شانه خالی کنند آن هم به بهانه این که ثبات در مدیریت نداریم. حربه هایشان در صورتی است که این افراد استاد ایجاد عملیات روانی هستند و قصد دارند این گونه بی ثباتی ها و پس رفت ها را به سمت مجلس سوق دهند.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا