نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آذر 1393 - 16:23
حیدری در آیین افتتاح بسیج دانشجویی شهدای رسانه دانشکده خبرگزاری فارس:
بسیج دانشجویی دانشکده فارس باید منادی نگاه بسیج در فضای علم رسانه‌ باشد
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه بعضی از حوزه‌های علوم کشور به تازگی تأسیس شده‌اند، گفت: امیدواریم در این زمینه پایگاه شهدای رسانه منادی نگاه بسیج و ارزش‌های آن در حوزه علمی و رسانه‌ای کشور باشد.

به گزارش چهارفصل به نقل از  خبرگزاری فارس، ظهر امروز آیین افتتاح پایگاه بسیج دانشجویی «شهدای رسانه» دانشکده رسانه فارس با حضور رئیس سازمان بسیج دانشجویی، معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری ، مدیرکل آموزش فارس، معاون فرهنگی دانشکده رسانه خبرگزاری فارس و اعضای شورای بسیج پایگاه «شهدای رسانه» این دانشکده برگزار شد.

 

دکتر محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه از روز نخستی که دانشکده رسانه‌ فارس تشکیل شد، مسئولان این دانشکده درخواست‌های مکرر برای تأسیس بسیج دانشجویی این دانشکده داشتند، اظهار داشت: این نشان از نگاه بسیجی محور و دغدغه‌های انقلابی مسئولان این دانشکده دارد که این موضوع قابل تقدیر است.

 

وی با بیان این موضوع که ما به عنوان سازمان بسیج دانشجویی به دنبال تأُسیس پایگاه‌های بسیج در مجموعه‌‌‌های آموزشی بر اساس قوانین هستیم، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که با راه‌اندازی و تأسیس بسیج دانشجویی در دانشگاه ها، رویکرد فرهنگی بسیج دانشجویی را در فضای آموزشی کشور ترویج نماییم.

 

حیدری با اذعان به اینکه تأسیس بسیج دانشجویی شهدای رسانه دانشکده خبرگزاری فارس را به فال نیک می‌گیریم، ادامه داد: معتقدیم که در فضای جنبش دانشجویی و فضای رسانه‌ اشتراک‌های زیادی وجود دارد؛ چراکه بسیج دانشجویی کشور یک جریان پرتحرک، با نشاط و پویا به حساب می‌آید که فضای رسانه نیز دارای همین ویژگی‌هاست.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی یک مجموعه روزآمد است، گفت: در جریان بسیج دانشجویی حساسیت‌ها به گونه‌ای است که در خصوص مسائل مختلف کشور به لحظه عمل می‌کند و نسبت به آن مسائل عکس‌العمل سریعی را نشان می‌دهد.

 

حیدری افزود: رسانه‌های کشور متناسب با وضعیت اخبار و حوادث به روز شده‌ حرکت می‌کنند و از این نگاه، با فضای بسیج دانشجویی یک قرابت ویژه‌ای دارد و مهمترین جریان بسیج دانشجویی خلق حماسه‌ها و اتفاقات است.

 

حیدری با بیان اینکه بسیج دانشجویی با نگاه فعالانه خود اتفاقات را خلق می‌کند، اضافه کرد: اکنون رسانه بر خلاف گذشته تنها منعکس کننده وقایع نیست، بلکه رسانه در یک پرده‌ بالاتری خلق کننده اتفاقات مختلف است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجوه مشترک بین فضای بسیج دانشجویی و رسانه اتفاق بسیار خوبی است، بیان کرد: بسیج دانشجویی شهدای رسانه خبرگزاری فارس می‌تواند از هر جهتی دارای نشاط، تحرک و خلق اتفاق‌های مختلف باشد و این بسیج دانشجویی باید به طور مضاعف این ویژگی‌های را در دل خود جای دهد.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اظهار رضایت از تأسیس بسیج دانشجویی شهدای رسانه دانشکده خبرگزاری فارس گفت: تصور بر این است که این پایگاه می‌تواند در بین حوزه‌های بسیج دانشجویی دیگر کشور پیشتاز باشد و البته  ظرفیت این توان را هم دارد.

 

حیدری با بیان اینکه امروز فارس، خبرگزاری نخست کشور بوده که در زمینه‌های مختلف رسانه‌ای پیشتاز است، تصریح کرد: خیلی از رسانه‌های کشور، خط خبری خود را از خبرگزاری فارس می‌گیرند و در بعضی از مواقع رسانه ملی نیز خبرهای خود را از فارس دریافت می‌کند؛ چراکه خبرگزاری فارس سرعت در عمل، دقت در اقدام و همه جوانب کار را در نظر می‌گیرد.

 

وی با ذکر اینکه این موضوع باعث شده تا خبرگزاری فارس در بین رسانه‌های کشور پیشتاز باشد، خاطرنشان کرد: با همین پیشتازی توقع داریم که بسیج دانشجویی شهدای رسانه دانشکده خبرگزاری فارس نیز در بین حوزه‌‌های بسیج دانشجویی پیشتاز باشد.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در دنیای امروز نمی‌توان نقش رسانه را در نظر نگرفت، اضافه کرد: اکنون در بسیج دانشجویی، رسانه را به عنوان موضوعی مهم تلقی کرده‌ایم و از مسئولان دانشکده رسانه‌ خبرگزاری فارس می‌‌خواهیم که بسیج دانشجویی این دانشکده را جدی‌تر بگیرند.

 

حیدری با بیان این موضوع که بعضی از حوزه‌های علوم کشور به تازگی تأسیس شده‌اند، گفت: امیدواریم در این زمینه پایگاه شهدای رسانه منادی نگاه بسیج و ارزش‌های آن در حوزه علمی و رسانه‌ای کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه بعضی از حوزه‌های علمی کشور بر مبنای غرب بار آمدند و در مسیری حرکت می‌کنند که غیر قابل تغییر هستند، اضافه کرد: امیدواریم با تشکیل شهدای رسانه، توأم با فرهنگ بسیجی در اهداف بلند انقلاب اسلامی حرکت کنیم، چراکه معتقدیم انقلاب اسلامی در سال 57 متولد شد و برای به سرانجام رساندن و پیروزی نهایی آن، نیاز به حراست و حفاظت دارد.

سید یاسر جبرائیلی معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری و قائم مقام دانشکده رسانه خبرگزاری فارس در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم پایگاه بسیج دانشجویی شهدای رسانه دانشکده خبرگزاری فارس منشأ خیر، برکت و هدایت برای دانشجویان این دانشکده باشد، اظهار کرد: معتقدیم این دانشکده و بسیج دانشجویی آن می‌تواند مأموریت‌های خاص و متفاوت داشته باشد.

وی افزود: دانشکده رسانه‌ خبرگزاری فارس در دومین ترم آغاز به کار خود اقدام به تشکیل بسیج دانشجویی کرده و این نشان دهنده جایگاهی است که این دانشکده برای تفکر بسیجی قائل است. با توجه به اهمیتی که ورودی و خروجی این دانشکده برای ما دارد و با توجه به مأموریت‌هایی که برای دانشجویان این دانشکده در نظر گرفتیم، تأسیس بسیج دانشجویی این دانشکده برای ما بسیار حایز اهمیت بود.

 

قائم‌مقام دانشکده رسانه خبرگزاری فارس تصریح کرد: امیدواریم با توجه به ماهیت بسیج، شاخه های این شجره طیبه در دانشکده رسانه فارس نیز جوانه بزند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی