نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. آذر 1393 - 11:17
نشست تشکل‌های سیاسی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد
گزارشی از نشست تشکل‌های سیاسی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد
از هزینه 2 میلیونی برای خوانندگان و نوازندگان تا چمبره سیاسیون بر دانشگاه
نشست تشکل‌های دانشجویی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد حاشیه‌هایی داشت از جمله چمبره سیاسیون بر دانشگاه.

به گزارش چهارفصل، عصر روزگذشته نشست تشکل‌های سیاسی دانشگاه‌ها با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

در این نشست موسی خادمی استاندار، فتاح محمدی معاون سیاسی، جلیل حسنی مدیرکل سیاسی، چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رمضانی رئیس دانشگاه یاسوج، نجیب‌زاده رئیس دانشگاه پیام‌نور، ظریف رئیس دانشگاه علمی کاربردی و مهدوی رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشتند.

 

در ابتدای این نشست نمایندگان تشکل‌های مختلف سیاسی دانشگاه‌ها به بیان مطالب و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

 

شاهرخ قبادیان رئیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یاسوج در این نشست با بیان اینکه سیاست‌زدگی عامل عدم توسعه است، اظهار کرد: توسعه سیاسی نیاز جامعه امروز استان کهگیلویه و بویراحمد، بطوری که مردم بدانند که دیگر قومی رأی ندهند.

 

این دانشجوی دانشگاه یاسوج گفت: باید راهکارهای توسعه سیاسی را شناسایی و مورد توجه قرار بدهیم.

 

وی با بیان اینکه مخالف هر گونه هرج و مرج در دانشگاه‌ هستیم، افزود: هر تشکل که دنبال پیشرفت است قاعدتاً باید به سمت کارهای عقلانی رو بیاورد.

 

رئیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یاسوج گفت: تشکل‌‎های دانشجویی طرح‌های توسعه‌ای استان را دنبال کنند.

 

یکی دیگر از دانشجویان در این نشست با انتقاد از عدم حضور استاندار در جمع دانشجویان، اظهار کرد: دانشجویان مطالبه‌گر هستند و از آقای استاندار می‌خواهیم که در جمع دانشجویان حضور پیدا کنند.

 

این دانشجوی پیام‌نور نیز از حضور برخی چهره‌های سیاسی در استان انتقاد کرد.

 

در ادامه یکی دیگر از دانشجویان در واکنش به سخنان دانشجوی دانشگاه پیام‌نور که گفته بود، اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را قبول ندارم، گفت: اصولگرایی و اصلاح‌طلبی دو بال نظام برای به پرواز درآوردن ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بیان این حرف از یک دانشجو بعید است.

 

این دانشجو با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: در دولت گذشته اگر در بحث انرژی هسته‌ای قطعنامه‌ای علیه کشور ایران هم صادر می‌کردند، آنچنان از آن دولت حمایت می‌شد که آدم تصور می‌کرد، پیروزی حاصل شد است و بر عکس در این دولت با توجه به تمدید مذاکرات هسته‌ای و برداشتن برخی تحریم‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده ایران، هیچ‌گونه حمایتی از این تیم و دولت صورت نمی‌گیرد. وی علت این کار را برای خود تعجب می‌دانست.

 

وی، سنگ بنای توسعه را توسعه سیاسی دانست و افزود: تا توسعه سیاسی نباشد، توسعه شکل نمی‌گیرد.

 

این دانشجو معتقد بود که فضای امنیتی در ادارات و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد حاکم است و از استاندار خواست تا با پایان دادن به این وضعیت، مردم را از رأی به دولت یازدهم ناامید نکنند.

 

حبیب‌ خوش‌منش عضو هیئت موسس انجمن دانشگاه یاسوج، نیز در این نشست حرکت شاپور رمضانی را در برخورد با بورسیه‌های غیرقانونی را شجاعانه دانست و از او به خاطر این حرکتش تشکر کرد.

 

رئیس بسیج دانشجویی علوم پزشکی کهگیلویه نیز خطاب به استاندار گفت: آقای استاندار برای قلم، فکر و نیروی دانشجو ارزش قائل شوید و با یک جلسه برای چگونگی برگزاری برنامه‌های روز دانشجو آنها را قانع کنید، دانشجو مطالبه‌گر و حضور شما در بطن جامعه دانشجویی ضروری است.

 

این دانشجو با دعوت از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد:  آقای استاندار در بین دانشجویان حضور پیدا کنید، حتی اگر نتوانید پاسخگوی مطالبات آنها باشید.

 

وی افزود: دولت، دولت تدبیر و امید و فراجناحی است و نباید با گزینش برخی افراد از مرز اعتدال و خط قرمز بگذرد.

 

در این بین وحید هاشمی دبیر اسبق انجمن اسلامی مستقل دانشگاه یاسوج از انتصاب‌های سیاسی در این دانشگاه انتقاد کرد و گفت: چرا آقای.... در داخل دانشگاه به واسطه اینکه از نزدیکان آقای نماینده مجلس است، بچرخد.

 

این دانشجو همچنین از مدیر فرهنگی دانشگاه یاسوج انتقاد کرد و اظهار داشت: دانشگاه محل تجمع احزاب سیاسی نیست.

 

وی همچنین از مدیریت فرهنگی به عنوان مغز اصلی دانشگاه یاد کرد و افزود: چرا آقایان در انتخابات انجمن‌ها دخالت می‌کنند به میل خودشان آنها را مهندسی می‌کنند.

 

این دانشجو نیز از عدم حمایت مالی برای انجام کارهای فرهنگی توسط مسئولان دانشگاه انتقاد کرد و گفت: برای فلان خواننده دو میلیون پول پرداخت می‌شود ولی برای فلان کار فرهنگی صدهزار تومان هم نمی‌دهند.

 

وی از انتصابات در دانشگاه یاسوج انتقاد کرد و گفت: هیچ چیز سرجای خودش نیست، فردی با رشته الهیات در دانشگاه مدیر شده است.

 

دبیر اسبق انجمن اسلامی مستقل دانشگاه یاسوج نیز از سخن نماینده بویراحمد و دنا که گفته بود فضای نشاط و شادی به دانشگاه یاسوج برگشته است، انتقاد کرد و اظهار داشت: آیا در گذشته همچنین فضایی نبوده است.

 

محمد عبدالحسینی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج نیز در این جلسه نیز با بیان سخنانی راه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را در پرداختن به مسائل صرف سیاسی ندانست و گفت: چرا در کرسی‌های آزاداندیشی موضوعاتی از قبیل محیط زیست و گردشگری مطرح نمی‌شود.

 

عبدالحسینی افزود: تشکل‌های سیاسی ما بیشتر رنگ و لعاب سیاسی به خود گرفته‌اند.

 

وی از استاندار خواست تا تشکل‌های سیاسی از فضای کامل سیاسی بیرون نیامده‌اند در هیچ کدام از دانشگاه‌های استان حاضر نشود.

 

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج افزود: مطالبات ما تخریب‌گری و سطح بسیار پایین دارد و تا در مسیر درست قرار نگیریم، آقای استاندار در جمع دانشجویان حاضر نشود.

 

حمزه بنام یکی از دانشجویان دانشگاه پیام‌ نور استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: خواست من اجرای کامل قانون اساسی و بر زمین نماندن آن است، آیا این مسئله افراط‌گری است؟

 

بنام با بیان اینکه استاندار سابق استان کهگیلویه و بویراحمد وقتی فردی بحث علمی را مطرح کرد، او را با نهایت بی‌احترامی بیرون کردند، اظهار داشت: کسانی که شناسنامه هم ندارد، رئیس جمهور این کشور را با بنی‌صدر تشبیه و هر صحبتی را که دوست دارند، مطرح و از فضای باز ایجاد شده، سوء‌استفاده می‌کنند.

 

دانشجوی دانشگاه پیام نور یاسوج در ادامه سخنان خود، خطاب به دانشجویی که گفت نامی از آنها نبرید، گفت: در هشت سال گذشته کسانی که شما می‌گوید اسمی از آنها نبرید، 200 و 300 نیرو را بدون هیچ گونه ضابطه و قانون در ادارات و دانشگاه‌های مختلف جذب کردند.

 

وی با بیان اینکه فضا طوری شده که همه دارند، نقد می‌کنند و مردم هم ناامید می‌شوند، افزود: مدیران از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دولت دفاع کنند.

 

نعیم خورشیدی از تشکل خورشید آزاد دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در این جلسه نیز گفت: گچساران 30 سال سابقه دانشگاهی دارد، ولی امروز برای دعوت از چهره‌های سیاسی با مشکل مواجه هستیم و با اهرم‌ سرکوب مانع فعالیت دانشجویان می‌شوند.

 

خورشیدی گفت: هشت سال گذشته به مستخدم مدرسه‌ها هم رحم نکردند و الان فضای باز حق و مطالبه دانشجویان است، چرا نباید یکی یا دو تا چهره سیاسی به استان کهگیلویه و بویراحمد بیاید.

 

این دانشجو ادامه داد: علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، وقتی حرف از برگزاری اینگونه جلسات و دعوت از چهره‌های سیاسی می‌شود، سریع برخی برچسب فتنه را می‌زنند.

 

وی افزود: آقایان در توهم هستند، این افکار را از خودتان دور کنید.

 

یکی از دانشجویان از استاندار خواست تا موضوع از بین رفتن 12 عقاب را در شهر یاسوج پی‌گیری کند.

 

بشارت جعفری یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه یاسوج نیز از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم حمایت از شاپور رمضانی سرپرست دانشگاه یاسوج انتقاد کرد.

 

امین کشاورز رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج نیز در این جلسه گفت: جنبش دانشجویی خودش را گم کرده است.

 

عضو تشکل وحدت اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این جلسه با بیان اینکه برخی کاسب فتنه شده‌اند، گفت: برخی صبح تا شب نگران فتنه هستند و با بیان این حرف‌ها مانع از فعالیت‌های دیگران می‌شوند.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی