نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آذر 1393 - 12:53
صبح امروز بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد با صدور بیانیه ای به گرامیداشت روز دانشجو و برگزاری کرسی های دانشجویی در دانشگاه های استان مطالبی را بیان داشت.

به گزارش چهارفصل، بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت 16 آذرماه  روز دانشجو بیانیه ای را برای این پایگاه خبری ارسال نموده است که متن بیانیه به شرح زیر است:

 

16آذر مبارک روز مقاومت تاریخی و روز دانشجو، نماد روحیه ی خروشان جنبش دانشجویی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است.                                                                                            امام خامنه ای(مدظله العالی)

 

آذر ماه سال 1332 یاد آور حماسه و از خود گذشتگی دانشجویان بصیر و آگاه ایران اسلامی در مقابل نفوذ عناصر بیگانه و دخالت آنان در امور داخلی میهن عزیزمان می باشد .

 

در این روز باید پای درس دانشجویانی نشست که استقلال طلبی و آرمانخواهی را با گذشت از جان خود به ما آموختند،  درسی که اوج بیداری یک جنبش دانشجویی در لحظات حساس را بیان می نماید .

 

حال با گذشت چندین سال از آن روزها جنبش های دانشجویی باید این زمان شناسی را سرلوحه خود قرار داده و در گذر زمان و در موقعیت های مناسب با روشنگری و بصیرت افزایی خود گره گشای مشکلات و حوادثی باشند  که فرایند های نظام بین الملل قادر به حل آن نیست.

 

سلسله مبارزات دانشجویی در سده ی اخیر از 16 آذرماه 1332 منتهی به انقلاب شکوهمند اسلامی و نهایتا منجر به یوم الله 13 آبان ماه 58 و شکل دهی انقلابی می شود که بسی مهم تر از انقلاب اول بود  و هیمنه ی جهان خواهی آمریکا را در همان روزهای اول فروریخت.

 

تمام مرارت ها و مبارزات دانشجویی در ایران با محور استکبار ستیزی، استقلال طلبی و تلاش برای احیاء گفتمان دینی بود که حضور حداکثری دانشجویان در جریانات انقلاب همراه با روحانیت مبارز و همچنین در دفاع مقدس و بعد از آن حضور در میادین انقلابی گری همه وهمه نشان از آرمان گرایی مبتنی بر ارزش های دینی در مبارزات دانشجویی داشته و دارد.

 

متاسفانه در حال حاضر شاهد سکوت بعضی از جنبش های دانشجویی در مغایر کسانی هستیم که چشم دیدن پیشرفت روز افزون جوانان انقلابی این میهن همیشه سربلند را در زمینه های گوناگون همانند : فناوری هسته ای ، نانو ، علوم آزمایشگاهی، پزشکی و .... را ندارند و بعضا همراهی با آنان نشان از شناخت غلط از آرمانخواهی و عدالت طلبی می باشد .

 

در گرامیداشت چنین روزی که باید دانشگاه های سراسر کشور با برگزاری جلسات و کرسی های آزاد اندیشی به بازخوانی واقعه خونین 16 آذر 1332 بپردازند، متاسفانه شاهد لغو بسیاری از این جلسات بوده و هستیم.

 

حال باید این سوال را از پرسید که چگونه در این بازار داغ لغو نمودن جلسات دانشجویی افرادی که هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن در مورد این روز بزرگ ندارند مجوز سخنرانی گرفته اند.

 

وارونه جلو دادن  16 آذرماه و قلب واقعیت استکبار ستیزی ، استقلال خواهی دانشجو خیانت بزرگی در حق جنبش های دانشجویی است.

 

بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی استان ضمن گرامیداشت روز 16 آذر و شهدای عزیز این روز با اعتقاد به اینکه تفکر دانشجویی با سیاست عجین کشته و ضمن مخالفت با سیاست زدگی فضای دانشگاه ها ، این اقدام که باعث به انزوا کشیده شدن جنبش های دانشجویی خواهد شد را عملی از روی ترس و فرار به جلو قلم داد می کند، چرا که خاموش کردن صدای جنبش های دانشجویی نشان از ضعف و فقدان روحیه انتقاد پذیری دارد .

 

 بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت روز 16 آذر

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی