نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آذر 1393 - 8:43
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه بویراحمد از برگزاری تعزیه‌خوانی شهدای دشت کربلا به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در یاسوج خبر داد.

به گزارش چهارفصل، رضا پارسیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار صبح زاگرس از برگزاری تعزیه‌خوانی شهدای دشت کربلا همزمان با مراسم اربعین حسینی در شهر یاسوج خبر داد و گفت: این مراسم با هنرنمایی گروه تعزیه‌خوانی حوزه هنری استان روز شنبه  مصادف با اربعین حسینی در شهر یاسوج برگزار خواهد شد.

 

وی در خصوص هنرمندان اجراکننده این تعزیه عنوان کرد: این تعزیه توسط گروه تعزیه‌خوانی برگزیده استانی، همزمان با اربعین حسینی در شهر یاسوج و شهرپاتاوه از توابع شهرستان بویراحمد اجرا خواهد شد.

 

پارسیان در ادامه ماندگاری واقعه عاشورا را درگرو زنده نگه‌داشتن دلاوری‌های سپاه اسلام در این واقعه عظیم برشمرد و ابراز داشت: انتقال مفاهیم و ارزش‌هایی که امام حسین(ع) ویاران باوفای ایشان جان خود را درراه حفظ آن‌ها فدا کرده‌اند به نسل جوان در تنویر افکار آن‌ها بسیار مؤثر است.

 

وی بابیان اینکه ارزش‌ها در قالب زبان هنر تأثیرگذاری و مفاهیم را دوچندان خواهد کرد،افزود: ترویج و گسترش معنویت و آموزه‌های دینی و همچنین بهره‌مندی از هنر برای انتقال مفاهیم معنوی، از مشخصه‌های اصلی این مراسمت تعزیه‌خوانی خواهد بود.

 

لازم به ذکر مراسم تعزیه‌خوانی شهادت امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش همزمان با 22آذرماه مصادف با اربعین حسینی در شهر یاسوج از ساعت 9صبح در میدان شهدای نیروی انتظامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی