نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آذر 1393 - 8:57
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:
بدون وحدت حوزه و دانشگاه، سکولاریزم پدید می‌آید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون وحدت حوزه و دانشگاه سکولاریزم پدید می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل ، رضا چمن شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه که در محل حوزه علمیه خواهران شهر یاسوج با حضور آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه و علوم طبیعی و انسانی و مجموعه علوم تجربی از علوم دینی انتظاراتی دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این را باید قبول کنیم که علوم تجربی نیازمند به متافیزیک است و در یک کلام بدون پیوند میام علوم دینی و علوم تجربی یا همان پیوند میان حوزه و دانشگاه، سکولاریزم پدید می‌آید.

 

این مسئول ارشد دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علوم تجربی بی‌نیاز از هستی‌شناسی و انسان‌سازی نیست و اگر این پیش‌فرض‌ها را باور کنیم، باید به فکر اتحاد و وحدت میان علوم تجربی با علوم دینی و حوزوی باشیم.

 

وی با بیان اینکه اگر بپذیریم علوم از یکدیگر بی‌نیاز نیستند و وابستگی به یکدیگر دارند و علوم تجربی و دینی لازم و ملزوم هم بوده، به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه و ضرورت آن پی می‌بریم.

 

وی با بیان مثالی از لزوم در کنار هم بودن علوم تصریح کرد: برای اینکه یک پزشک بتواند معضل یک بیمار روحی را برطرف کند، حتما در کنار این پزشک به یک روحانی هم نیاز داریم تا بتواند پاسخی برای شبهات بیمار داشته باشد.

 

وی وحدت حوزه و دانشگاه را نه در حرف و کلام، بلکه در کارهای علمی و تحقیقاتی مهم‌ دانست و گفت: باید کارهای تحقیقاتی مشترک میان این دو قشر از جمله در پروپوزال‌های تحقیقاتی وجود داشته باشد تا بتوانند با یک اقدام مشترک بر معضلات اجتماعی پیچیده کنونی فائق آیند.

 

منبع:خبرگزاری فارس از یاسوج

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی