نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آذر 1393 - 9:09
مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
سهل‌انگاری و توطئه‌ها، 2 دلیل ارتباط کم حوزه و دانشگاه
مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهل‌انگاری و توطئه‌ها، مانع وحدت حداکثری میان حوزه و دانشگاه شده است.

به گزارش چهارفصل ، حجت‌الاسلام محمد پایدار شامگاه چهارشنبه در جمع اساتید حوزه و دانشگاه و در نشست هم‌اندیشی که به همین منظور برگزار شد، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو سنگر و دو پایگاه مستحکم برای ایفای نقش در ترویج آموزه‌های دینی هستند.

 

این استاد حوزه‌های علمیه ادامه داد: این‌ها در گذشته‌های دور در یک قالب فعالیت می‌کردند که بعدها از هم جدا شدند و هر یک به تناسب علوم راه خود را در پیش گرفتند.

 

پایدار این دو جایگاه را از نظر علمی همچون دو بال برای تعالی جامعه دانست و تصریح کرد: اگر این دو بال در کنار یکدیگر قرار گرفته و از نظرات یکدیگر استفاده کنند، بی‌شک بسیاری از معضلات امروزی را نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد اما در راه تحقق این امر مهم نتیجه مطلوب و دلخواه حاصل نشده، به دو دلیل این موضوع اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم اولین دلیل به سهل‌انگاری‌ها از سوی حوزه و دانشگاه برمی‌گردد که شاید آن‌چنان توجهی به این موضوع نداشته باشند.

 

حجت‌الاسلام پایدار در ادامه یکی دیگر از دلایل عدم وحدت حداکثری حوزه و دانشگاه و ارتباط میان طلبه و دانشجو را مربوط به توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: دشمن بیش از هر چیز از وحدت حوزه و دانشگاه واهمه دارد.

 

وی اظهار کرد: وقتی دشمن این‌گونه از نزدیکی دو بال ترقی و تعالی جامعه اسلامی هراس دارد، اکنون ما به عنوان نخبگان جامعه وظیفه داریم در عمل و نه در قول، این هماهنگی و نزدیکی را برای وحدت حداکثری فراهم کنیم.

 

پایدار، خواسته مقام معظم رهبری و امام راحل از دو قشر یاد شده را همین موضوع دانست و گفت: در کلام گهربار این دو بزرگوار بیش از هر چیز بر تعامل حوزه و دانشگاه تأکید شده که ولایتمداری ایجاب می‌کند از هر فرصتی برای برقراری این نقطه اشتراک استفاده کنیم.

 

منبع:خبرگزاری فارس از یاسوج

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی