نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آذر 1393 - 9:14
حاشيه هاي مراسم توديع و معارفه مدير كل كانون پرورش فكري كهگيلويه و بويراحمد
حاشيه هاي مراسم توديع و معارفه مدير كل كانون پرورش فكري كهگيلويه و بويراحمد
حسيني :من شرمنده دوستان و همكارانم هستم/ گرجی زاده:نماينده بويراحمد و دنا از من خواست مدیر شوم
مراسم توديع و معارفه مدير كل كانون پرورش فكري كهگيلويه و بويراحمد صبح امروز با حضور مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور برگزار شد كه با حاشيه هايي همراه بود.

به گزارش چهارفصل،  سيد هاني حسيني مطلق، مدير كل سابق كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان كهگيلويه و بويراحمد در ابتداي اين مراسم اشاره به اربعين حسيني اظهار داشت:ما هر چه داريم از شهدا و عاشورا داريم.

 

وي ادامه داد: از سال 85 تا كنون كه 8 سال و 4 ماه در اين مجموعه خدمت كردم كار ها و خدماتي را با عنايت دوستان انجام داديم.

 

مدير كل سابق كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوان با اشاره به فعاليت هاي كانون ابراز داشت:كانون استان كهگيلويه وبويراحمد فعاليت خود را با يك مركز در گچساران و زير نظر استان فارس آغاز و بعد از 10 سال مستقل شد.

 

وي تصريح كرد: قبل از بنده 10 مركز در استان بود كه در طي 26 سال گذشته هر سال يك مركز در استان و شهرستان هاي ياسوج، دهدشت، بهمئي، لنده، ليكك، دنا و مارگون افتتاح كرديم و يك مر كز را هم در مادوان در حال ساخت داريم.

 

حسيني با اشاره به شعار كانون پرورش فكري كودكان بيان داشت:كودكان هر شهر و روستا ظرفيت يك كانون پرورشي را دارند.

 

وي با بيان اين كه استان كهگيلويه و بويراحمد تنها استاني است كه سينما ندارد تصريح كرد:طي سال هاي گذشته 10 سالن سينماي كودك احداث كرديم و 8 سالن در زمان مديريت بنده بوده است.

 

مدير سابق كانون پرورشي كهگيلويه و بويراحمد خاطر نشان كرد:در سال هاي اول كانون نيروها 28 نفر بودند اما هم اكنون به 66 نيرو رسيده است كه كانون هم از نظر امكانات و وسايل نقليه در خوبي قرار دارد.

 

من شرمنده دوستان و همكاران هستم/رسمي بودن دست من نبود

 

وي يادآورشد: وضعيت كاركنان كانون رضايت بخش نيست و من به خاطر اين كه بر خي از تعديل نيروها شرمنده آن ها بودم چون رسمي كردن دست بنده نبود و بر خي از آن ها با بيش از 15 سال سابقه كار هنوز قراردادي هستند كه اميدواريم در دوره مديريت جديد مشكل آن ها حل شود.

 

حسيني در پايان با بيان اين كه با مدير كل جديد از نظر سليقه تفاوت داريم گفت: ساليان سال است كه گرجي زاده به عنوان دوست و همكار بنده بوده و از نيروهاي ثابت قدم در جريان اصلاح طلبي و يكي از موسسان اصلاح طلبي در استان بودند كه براي ايشان آروزيي موفقيت دارم.

 

در ادامه عيسي گرجي زاده مدير كل جديد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان ضمن تشكر از نماينده بويراحمد و دنا اظهار داشت: غلام محمد زارعي نماينده بويراحمد و دنا مقتدرانه و مدبرانه از من خواستند كه اين مسئوليت را قبول كنم.

 

وي با بيان اين كه تربيت فرهنگ جوان بر عهده كانون است: كانون ناشناخته است دنياي كودك يك دنياي آرماني است كه ما بياد به رشد و استعداد يابي كودكان و نوجوانان كمك كنيم.

 

مدير كل جديد كانون حركت هاي فرهنگي در طول سال هاي گذشته قابل دفاع و قابل نقد دانست و تصريح كرد: متأسفانه در يكي دو سال اخير ما شاهد تحول فرهنگي در كشور بوديم و هر چه جلوتر مي رويم بر كثرت اين تحول افزوده مي شود.

 

وي با بيان اين مطلب كه كودك بايد بداند متعلق به چه فرهنگي است،اظهار كرد:جريان هاي سياسي و تكان هاي اجتماعي كه صورت مي گيرد يأس و نا اميدي را در كودكان و نوجوانان ما به وجود مي آورند.

 

گرجي زاده بيان داشت: متأسفانه عرف و آداب و مباحث اصلي مانند روح علمي،غريزه نفس،انضباط و منطق در ذهن كودك و نوجوان ما تبديل به يك عادت شده و بعضي از اين عادت ها با انتظارات روز سازگار نيست.

 

وي نياز به آرمش و فرهنگ غني را يكي از مايحتاج هاي كودكان و نوجوانان دانست و افزود:كودك ما مبناي فكري درستي ندارد و يا اگر هم دارد شناخته نشده است.

 

وي كم خواندن كتاب را يكي از مشكلات جامعه بيان كرد و گفت:ما بايد كانون را منبأ بروز و ظهور حركت هاي فرهنگي بدانيم،متأسفانه در كتابخانه فرهنگيان 120 عضو وجود دارد كه بايد ريشه يابي شود.

 

مدير كل جديد ايجاد بستر لازم و ارتباطات حضوري را يكي از دلايل مهم پيشرفت و حركت در كانون بيان كرد و ابراز داشت: پرهيز ار تبعيض بين كاركنان و همكاران،پرهيز از قوم گرايي و جناح بازي از ديگر اقدام من در دوران مسئوليتم خواهد بود.

 

وي اظهار كرد: چه اشكالي دارد ما در مسائل سياسي با هم رقابت و ر فاقت انساني داشته باشيم.

 

نيامده ايم كه ديگران بعد از رفتنمان نماز شكر بخوانند

 

گرجي زاده تصريح كرد:از آمار گرايي و آمار سازي بپرهيزيم، آمار را از پرونده فكري و سياسي بزداييم، ما نيامده ايم كه بعد از رفتنمان ديگران و همكاران نماز شكر بخوانند، تلاش ما بر اين است كه بين همه انسجام و همدلي برقرار كنيم.

 

وي در پايان گفت:منافع سازمانيم را بر منافع سياسي و شخصي ترجيح مي دهم،نبايد كودك را وارد مسائل سياسي كنيم و نمايندگان استان توجه ويژه به كانون  داشته باشند.

 

il-bano.ir
 

بايد توجه داشت كه تربيت كودك يكي از مهمترين نكاتي است كه بايد در كانون پروش فكري مورد توجه همه دست اندر كاران قرار گيرد،كانوني كه هدف اوليه آن تربيت كودك است نه جناح بازي هاي سياسي...

 

 جناح بازي و يا چپ وراست و دو قطبي كردن جامعه يكي از نكات بسيار مهمي است كه مسئولان به هنگام حرف زدن خود در جلسات و همايش ها هميشه مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.

 

كودكان آينده سازان فرداي هر جامعه اي هستند پس رفتار و عكس العمل برخي از مسئولان آن را از تربيت و گاهاً مسائل اصلي در دوران كودكي باز مي دارد و مانع رشد و شكوفايي او مي شود. بايد در نظر داشت كه كوچكترين حركتي از سوي مسئولان به ضرر خردسالان و نهايتاپ جوانان  خواهد شد.

 

مسئولان اگر جزء طيف و يا جريان خاصي هستند و يا عقده و فكر خاصي دارند مي توانند به دور از چشم كودكان و نوجوانان به آن بپردازند چرا كه رشد و تفكر كودك از نوع تفكر و نگاه ديگران و بزرگتر ها به مسائل نشأت مي گيرد،پس چه خوب مي شود كه كودكان و نوجوانان را وارد بازي هاي سياسي و جناح بازي هاي خود نكنيم.

 

il-bano.ir
il-bano.ir
il-bano.ir
 
 
انتهاي پيام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی