نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آذر 1393 - 10:42
اظهارات رئیس جمهور در خصوص تجمیع قدرت در یک نهاد انقلابی که در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد بیان شد، بدون فوت وقت به تیتر یک رسانه های معاند و خارجی قرار گرفت و خبرنگاران ضد انقلاب در قالب تیترها و گزارش های متعدد سعی کردند که سپاه و بسیج را مورد هدف قرار داده و آن ها را مصداق بارز سخنان روحانی عنوان کنند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان طی هفته گذشته در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در سالن اجلاس سران اظهارداشت: همه ما در بیانات و اظهاراتمان در طول نهضت اسلامی از رژیم گذشته به عنوان رژیم فاسد پهلوی یاد می‌کردیم یکی از دلایل حرکت مردم در برابر رژیم سابق این بود که آن رژیم هم فاسد بود و هم مفسد.

 

وی افزود: مردم انقلاب کردند تا کشور از فساد پاکسازی شود، مردم انقلاب کردند تا هیچ مفسدی بر صندلی حکومت و ریاست تکیه نزند.

 

رئیس‌جمهور اظهارداشت: اگر خدایی ناکرده ما در مبارزه با فساد ناتوان باشیم این به مفهوم ضعف انقلاب اسلامی، ناتوانی انقلاب و دست نیافتن به یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی است.

 

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اینکه امام راحل در زمینه مبارزه با فساد و تباهی در بخش های مختلف سخن می‌گفتند و فرمان می‌دادند و تاکید می‌کردند و اینکه مقام معظم رهبری مسئله فساد را در کنار فقر و تبعیض قرار داده‌اند و خواسته‌اند که جامعه ما از فقر و فساد و تبعیض مبرا باشد به معنای اهمیت این هدف مهم برای همه مسئولین است.

 

روحانی یکی دیگر از راه‌های مبارزه با فساد و نظارت بهتر را گسترش دولت الکترونیک دانست و گفت: ما باید دولت الکترونیک را گسترش دهیم و مردم نیاز به مراجعه نداشته باشند و همه مکاتبات از طریق الکترونیکی انجام پذیرد و این بعد نظارتی را بهتر و قوی‌تر خواهد کرد و فساد کاهش می‌یابد.

 

وی همچنین برایجاد فضای رقابتی و از بین بردن تجمیع قدرت تاکید کرد و در ادامه گفت: باید تجمیع قدرت را از بین ببریم. با تجمیع یک قدرت در نهاد فساد درست می‌شود؛ اگر تفنگ، پول، قدرت، روزنامه، سایت و تبلیغات در یک جا جمع شد حتما فساد است؛ دنیا عقلش رسیده که قدرت‌ها را تفکیک کرده است.

 

رئیس‌جمهور در ادامه یادآور شد: ما در مجلس یک سال گرفتار بودیم که دستگاه اطلاعاتی کشور به دستگاه نظامی داده شود که در این باره صحبت‌ها زیاد شد و از امام(ره) سؤال کردیم و سپس ما یک وزارتخانه درست کردیم. کار سختی بود برای اطلاعات درست کردن وزارت اطلاعات اما این کار را کردیم که مجلس نظارت کند و در وزارت اطلاعات هم گفتیم نیروی مسلح وجود نداشته باشد که بتوان کنترل کرد والا اگر تفنگ، روزنامه، قدرت و خبرگزاری را همه در یک نهاد جمع کردیم ابوذر و سلمان هم باشد فاسد می‌شود.

 

روحانی ادامه داد: این ها اشکال‌آفرین است و تجمیع قدرت در یک جا فساد است؛ چرا قوای سه‌گانه درست شد؟ یک دولتی درست می‌کردید که خودش قانون وضع کند و اجرا کند.

 

وی اضافه کرد: تفکیک قوا برای کنترل قدرت است و حتی بالاترین مقام کشورمان یعنی رهبر معظم انقلاب هم بر قانون اساسی اهتمام دارند.

 

روحانی تصریح کرد: حتی شاهدیم در کنار رهبری نیز مجلسی درست شده تا بتواند در شرایطی روی صفات این مقام هم نظارت کند و این هم در زمان امام(ره) و حضور ایشان به امضا رسید و این اصول درست شد.

 

روحانی با مطرح کردن این پرسش که چرا این اصول درست شده،‌گفت: ‌تمامی اینها به این خاطر است که هر قدرتی که رویش نظارت نباشد مشکل پیش می‌آید؛ نظارت بر هر موردی و هر جنبه‌ای را باید درست کنیم تا فساد ایجاد نشود.

 

متاسفانه بازهم دشمنان این آب و خاک از اظهارات رئیس جمهور کشور شاد شده و بدون فوت وقت ضمن غرض ورزی در بیان مطالب، برخی سخنان وی را به تیتر یک رسانه های معاند و خارجی تبدیل کردند. به اصطلاح خبرنگاران رسانه‌های ضد انقلاب در قالب یادداشت‌ها و  گزارش های ضمن درج تیترهای تند و هدف دار سعی کردند که نهادهای انقلابی موجود در کشور به ویژه سپاه و بسیج را مورد هدف قرار داده و آن ها را مصداق بارز سخنان روحانی عنوان کنند. 

 

بی بی سی، دیگربان ، دویچه‌وله و دیگر رسانه های غربی و معاند با نظام نیز در مطالبی جداگانه و البته منبعث از یک اتاق فکر خاص،  سپاه و بسیج را به فساد مالی متهم کردند. در حالی که فعالیت‌ نهادهای انقلابی در کشور همواره روشن بوده و توسط دستگاه های نظارتی داخلی کنترل می‌شون، به نظر می‌آید به دلیل مواضعی که این نهاد در برابر دشمنان اتخاذ کرده بازهم مورد هجمه و حمله مستکبرین و منافقین قرار گرفته است که البته تاریخ تایید کرده  که این موضوع برای ملت ایران به  امری عبث، پوچ و مضحک  تبدیل شده است. 

 

این اقدام دشمن در حالی صورت گرفت  که رئیس جمهور سال گذشته  با حضور در مجمع سالیانه فرماندهان سپاه طی سخنانی اعلام کرد: از سپاه می‌خواهیم بخشی از بار دولت و البته نظام را بر دوش بگیرد. بنده با فرمانده‌کل سپاه صحبت کردم که سپاه در چند پروژه بزرگ ملی بار را بر دوش بگیرد.

 

روحانی تاکید کرد: ‌به عنوان رئیس‌جمهور از سپاه می‌خواهم در دو بخشی که دولت با مشکل مواجه است پای کار بیاید و کمک کند تا مردم شاهد خلوص و ایثار سپاه در شکست دشمن در حوزه معیشت مردم و تولید باشند.

 

به هر حال انتظار آحاد جامعه این است که مسئولان و صاحب نظرات در کشور مراقب بازتاب سخنان خود باشند و ناخواسته ابزار تبلیغاتی برای دشمنان قسم خورده این مرز و بوم  فراهم نکنند.

 

خدماتی که توسط نهادهای مختلف انقلابی از کمیته امداد گرفته تا سپاه پاسداران درسازندگی کشور انجام گرفته و حتی پروژه هایی که در حال حاضر توسط این ارگان ها ساخته می‌شود خاری در چشم دشمنان بوده و هست است چرا که آن ها نمی‌توانند پیشرفت بدون اتکا به غرب ایران را ببینند و از آن واهمه دارند. به همین دلیل نوک پیکان حمله به ایران همیشه به سوی این نهاد ها بوده است.

 

هیاهوی اخیر رسانه‌های ضد انقلاب علیه این نهادهای انقلابی یکبار دیگر بر کارآمدی این نهاد پرتوان علیه توطئه‌های دشمنان ایران مهر تایید زد و نشان داد سپاه و بسیج همچنان خاری در چشم دشمنان ملت ایران است. 

 

این القای دشمن درحالی است که امام راحل(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب همواره بر فلسفه وجودی سپاه و بسیج در تمام میدان ها تاکید داشته اند و این نهاد را همواره یار و یاور انقلاب خوانده اند.

 

در پایان به برخی از تاکیدات رهبر کبیر انقلاب و حضرت آیت الله خامنه ای اشاره می‌شود.

 

معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره):

** «من به طور جداً و اکید می گویم که انقلاب و جمهوری اسلامی و نهاد مقدس سپاه پاسداران اسلامی که به حق از بزرگ ترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و خواهد بود، به وجود یکایک شما (پاسداران) نیازمند است.»

 

**شما این را بدانید که من به شما‌ها علاقه دارم ، به پاسدارها علاقه دارم، پاسدارها بودند که مملکت ما را در چنین زمانیکه هیچکس نمی‌توانست حفظ بکند، حفظ کردند ، الان هم حفظ می‌کنند. این یک علاقه الهی است که ما به شما داریم. «صحیفه نور جلد 10 صفحه238 »

 

 **من تا آخر پشتیبان ارتش وسپاه و بسیج خواهم بود و تضعیف آنان را حرام می‌دانم.«صحیفه نور جلد21 صفحه118 »

 

** از این حملات اجانب، انسان می‌فهمد که سپاه برای ایران و اسلام مفید است. «صحیفه نور جلد 15 صفحه199»

 

**آخرین فرمان امام را به سپاه در 26 شهریور 67: واجب است پیشکسوتان جهاد و شهادت در همه ی صحنه ها حاضر و آماده باشند و از کید و مکر جهانخواران و آمریکا و شوروی غافل نمانند.

 

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای:

 

** ایشان در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج مستضعفین عرصه فعالیت بسیج را نامحدود و بی پایان خواندند و اظهار داشتند: عرصه های دفاع، سازندگی، سیاست، اقتصاد، هنر، علم و فناوری، تشکل های مذهبی، و در واقع همه عرصه ها، میدان حضور بسیج است.

 

**عرصه‌ى بسیج یک عرصه‌ى عمومى است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشى از بخشهاى جغرافیائى کشور است، نه مختص یک زمانى دونِ زمان دیگرى است؛ نه مختص یک عرصه‌ئى دون عرصه‌ى دیگرى است. در همه‌ى جاها، در همه‌ى مکانها، زمانها، عرصه‌ها و در همه‌ى قشرها، این وجود دارد. این معناى بسیج است. 89/4/2
 
 
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی