نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. آذر 1393 - 10:59
انتشار سخنان معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخصوص آن چه که در جلسه قائم مقام حزب اعتماد ملی در یاسوج گذشت؛ تعجب همگان را برانگیخته و سبب واکنش فعالان دانشجویی شده است.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس توهین های رسول منتجب نیا به نمایندگان مجلس و رئیس شورای نگهبان و انتساب دادن اسید پاشی به نیروهای حزب اللهی توسط وی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سبب نارضایتی و واکنش دانشجویان، مردم ولایت مدار و مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

 

اما در حالی که سخنان توهین آمیز منتجب نیا توسط آیت الله ملک حسینی، بزرگواری، نماینده استان، هدایتخواه، فعال فرهنگی و نماینده پیشین استان، سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح، ائمه جمعه استان و دیگر شخصیت های استان محکوم شد، در روزهای گذشته برخی سایت های محلی  سخنان عجیبی از زبان فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص منتجب نیا در یاسوج منتشر کردند.

 

سایت خبرنما نوشت: در پایان هفته دانشجو، تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور یاسوج  با معاون سیاسی و امنیتی استاندار دیدار کرده و به بیان برخی از دغدغه های خود در خصوص فضای سیاسی و همچنین مشکلات دانشگاه پرداختند.

این سایت در بخشی از سخنان محمدی آورده است: صحبت های آقای منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی را پیاده کردیم و دیدیم اثری از صحبت های نسبت داده شده به او وجود ندارد، چرا برخی بدون انصاف و دین ، افراد را متهم می کنند

 

انتشار اظهار نظر عجیب فتاح محمدی در خصوص سخنان منتجب نیا سبب بهت دانشجویان و دیگر کسانی شده است که در جلسه سخنرانی منتجب نیا حضور داشته اند.

 

انتقاد بسیج دانشجویی از تطهیر مواضع منتجب‌نیا در یاسوج

در همین خصوص، علی رفعتی، قائم‌مقام بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج، صبح  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به مواضع اخیر یکی از مسئولان ارشد استانی در جمع دانشجویان دانشگاه پیام‌ نور کهگیلویه و بویراحمد که گفته بود برخی سخنان منتجب‌نیا را وارونه جلوه داده بودند، اظهار کرد: از کسانی که دم از اعتدال می‌زنند حمایت از افراطیون بسیار بعید بود.

 

وی با بیان اینکه بیشتر مسئولان استانی در رده‌های مختلف از نماینده مجلس گرفته تا امام جمعه و سایرین این سخنان و مواضع منتجب‌نیا را محکوم کردند، تصریح کرد: جای تعجب است که این آقا به گونه‌ای دیگر سعی در تطهیر و توجیه سخنان ساختارشکنانه منتجب‌نیا دارد.

 

قائم‌مقام بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج ادامه داد: چرا باید کسی را تطهیر کنیم که در دانشگاه رسمی جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله جنتی را به عنوان یکی از ارکان نظام اسلامی مورد تمسخر قرار می‌دهد.

 

رفعتی با خطاب قرار دادن این مسئول ارشد استانی گفت: فایل صوتی آقای منتجب‌نیا موجود است و همه اهانت‌هایی که شده، مستند وجود دارد؛ پس چرا مسئولانی که دم از اعتدال می‌زنند به فکر توجیه و تطهیر مواضع افراد هتاک و تندرو هستند.

 

وی اعتدال را با حرف ضد و نقیض زدن دو مقوله جداگانه دانست و افزود: نباید طوری صحبت کنیم که گاهی این طرف و گاه آن طرف خوشش بیاید بلکه باید حقایق را در گفتمان اعتدال بیان کرد.

 

رفعتی، اعتدال را در این ندانست که مسئول ارشد استانی با پنج دانشجو جلسه بگذارد و آن‌گاه جلسه یاد شده را به نام تشکل‌های دانشجویی تمام کند.

این فعال دانشجویی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتدال‌گرایی را در پوستین همان اصلاح‌طلبی گذشته مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: نباید به نام اعتدال کسی را که در فتنه 88 حضور فعال داشته به بهانه اینکه روزی مسئول اجرایی بوده، تطهیر کنیم.

 

وی جنبش دانشجویی در کهگیلویه و بویراحمد را بیدار و هوشیار دانست و گفت: در همه صحنه‌ها با همه توان حضور خواهیم داشت و با حضور فعال در کرسی‌های آزاداندیشی که خطوط قرمز نظام در آن رعایت شود، اجازه ساختارشکنی و فتنه‌انگیزی را در دانشگاه‌های استان به کسی نخواهیم داد.

 

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد موضع روشن خود را درباره سخنان منتجب نیا اعلام کند

علی صفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت وگو با خبرنگار چهارفصل در یاسوج بیان کرد: اخیراً در یکی از سایت های محلی استان مطلع شدیم که فتاح محمدی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، صحبت های بیان شده توسط منتجب نیا در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را تکذیب کرده و گفته صحبت های منتجب نیا در یاسوج را که پیاده کردیم، اثری از حرف های منتشب شده به وی را پیدا نکردیم.

 

صفری اظهارداشت: اظهار نظر عجیب معاون استاندار در مورد صحبت های منتجب نیا، تعجب بنده و سایر دانشجویان حاضر در سالن را به دنبال داشته است که در این صورت یا فایل جلسه ناقص به دست وی رسیده است یا پیاده سازی و توجه به صحبت های طرح شده در جلسه به درستی صورت نگرفته است.

 

وی در ادامه گفت: آیا منفور خطاب کردن نمایندگان مجلس در این این جلسه توسط آقای منتجب نیا، توهین به نمایندگان و رای مردم نبود؟ آیا تعریف و تمجید از کسی چون  محمد خاتمی و بالا بردن شخصیت وی تا مقام پیامبری و استهزاء و تمسخر آیت الله جنتی توسط منتجب نیا اهانت نیست؟ آیا نسبت دادن قضیه اسیدپاشی به نیروهای حزب اللهی توسط وی مصداق بارز تهمت و افترای بی اساس نیست؟

 

صفری ادامه داد: آیا استفاده از عباراتی چون "شما هشت سال خون مردم را در شیشه کردید" اهانت و بی احترامی نیست؟ کم نبود موارد موهونی از این قبیل که در این جلسه از سوی آقای منتجب نیا بر زبان جاری شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با این شرایط اگر فتاح محمدی قادر نباشد پاسخگوی افکار عمومی و رسانه ها در این خصضوص باشد، فایل صوتی و تصویری کامل جلسه دوساعته پر از توهین و افترای آقای منتجب نیا را در اختیار سایت ها و رسانه ها قرار می دهیم مشخص شود چه مسائلی در جلسه مطرح شده است.

 

وی یادآور شد: البته این احتمال وجود دارد که این بخش از صحبت های معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار که سخنان منتسب به آقای منتجب نیا را غیر واقعی و منتقدین را "بی انصاف و بی دین" خوانده، یک کلاغ چهل کلاغ رسانه ای بوده باشد، همانند نقل قولی که از وی بر علیه ائمه جمعه استان منتشر شد که تکذیب صریح وی را به دنبال داشت.

 

فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در همین راستا از آقای فتاح محمدی درخواست داریم در جهت رفع شائبه ها و سوء تفاهم ایجاده نسبت به سخنان منعکس شده وی در یکی از سایت های اصلاح طلب محلی، مواضع خود را نسبت به این خبر مشخص نمایند و در صورت عدم صحت نسبت به تکذیب آن اقدام نمایند.

 

وی در پایان گفت: اگر واقعاً چنین نقل قولی از سوی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد که در برخی از رسانه ها گفته شده، صحت داشته باشد؛ بدون شک، ذهنیت و دید دانشجویان نسبت به شخصیت توانمندی چون وی مورد تردید و بازنگری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی