نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. آذر 1393 - 13:40
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات از اتصال 498 روستای این استان تا پایان امسال به شبکه اینترنت خبر داد.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، مرتضی برابری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز برنامه‌های وزارت ارتباطات را مرور کردیم، اظهار کرد: تعداد هزار و 676 روستا در این استان وجود دارد که در این میان تنها 84 روستا فاقد تلفن ثابت هستند.

 معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در برنامه امسال

 

57روستا در برنامه تلفن‌ ثابت قرار گرفت و 27 روستا تا پایان سال به آن‌‌ها تلفن ثابت داده می‌شود.

 

این معاون وزیر تصریح کرد: بحث توسعه شبکه تلفن ثابت در روستاها و شهر را داشته‌ایم که طبق برنامه در مسکن مهر و در روستاها و شهر و حاشیه شهرها این واگذاری به روز می‌شود.

 

وی با به مقرون به صرفه دانستن استفاده از تلفن ثابت افزود: در کل استان اگر با تلفن ثابت به ثابت صحبت کنید هزینه به صورت داخل شهری 30 ریال محاسبه می‌شود که کمک زیادی به خانواده‌های محروم می‌شود.

 

 براری به موضوع اینترنت پرداخت و گفت: در بحث اینترنت به 53 روستا در 6 ماهه اول امسال اینترنت دادیم و 498 روستا تا پایان سال دارای اینترنت می‌شوند.

 

وی گفت: در خصوص مشکلات پهنای باند مشکلاتی در استان داشتیم که در یک ماه گذشته پهنای باند خوبی را به استان اختصاص دادیم و تا پایان دی‌ماه دو استینوان اینترنت و اینترانت به استان خواهیم داد که متناسب با افزایش تعداد مشترکین پهنای باند استان نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

براری در ادامه افزود: در خصوص توسعه پوشش موبایل در استان امسال توسط اپراتورها 160 سایت بی‌تی‌اس در استان نصب می‌شود و در دی‌ماه بحث ارائه نسل سوم توسط اپراتورها در استان عملیاتی می‌شود.

 

این مسئول گفت: در خصوص زیرساخت‌های پهنای باند قبلا فقط به دو استان فارس و چهارمحال بختیاری ارتباطات شبکه‌ای داشتیم اما امسال 424 کیلومتر فیبر در استان کشیده می‌شود که به دو استان دیگر بوشهر و خوزستان متصل می‌شویم و استان شما با چهار استان همجوار ارتباط برقرار می‌کند.

 

برابری تصریح کرد: در سال آینده هم بحث پروتکشن و توسعه این شبکه را در استان داریم و در پایان سال از لحاظ وضعیت زیرساختی وضعیت خوبی خواهیم داشت.

 

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در خصوص پهنای باند زیرساخت شبکه استان تا 4 گیگ پهنای باند را می‌تواند تحمل کرده و توسعه دهد که در استان تاکنون تنها 1.5 گیگ استفاده شده یعنی زیرساخت‌ها برای پهنای باند مهیا می‌باشد.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی