نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آذر 1393 - 15:38
شاعر برجسته کهگیلویه و بویراحمدگفت: حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد آه در بساط ندارد مدیران این دستگاه را به باباطاهر عریان تشبیه کرد.

به گزارش چهارفصل ، فریدون داوری بعد از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و کنونی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از پارسیان‌نژاد مدیر سابق حوزه هنری این استان، اظهار کرد: بزرگترین افتخار این مدیر ارث پدرش بود که آن هم شهادت می‌باشد.

 

داوری در ادامه بزرگترین هنر این استان را حماسه دانست و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین وسعت و جمعیت هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد و فرزندانش در حالی سر به دار شدند که بسیاری از آنه به درجه سرداری نرسیدند.

 

سراینده منظومه ایل احساس در ادامه با انتقاد از زیرساخت‌های حوزه هنری در این استان تصریح کرد: روزگاری از من خواستند که مدیریت حوزه را در کهگیلویه و بویراحمد به دست گیرم، اما معتقد بودم دستگاه فرهنگی که ساختمان مجزا نداشته و اجاره نشین باشد، نمی‌تواند برای حوزه هنر و فرهنگ موثر باشد.

 

این هنرمند برجسته کهگیلویه و بویراحمد وضعیت اعتبارات فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد به قدری بد دانست که در ادارات مجبور هستند کاغذ A4 را به صورت شمرده تقسیم کنند و با این وضعیت نمی‌توان برای حوزه فرهنگ کاری انجام داد.

 

داوری در تعبیری شاعرانه از حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اداره پرتلاش کپرنشین یاد کرد و گفت: وقتی کارمندان این دستگاه فرهنگی جای برای نشستن هم ندارند چگونه باید انتظار کار بزرگی داشت هرچند که با دست خالی در کشور رتبه‌های بسیار بالایی در حوزه ادبیات و نمایش و عکاسی در داخل و خارج از کشور کسب شد.

 

در حوزه فرهنگ همه صاحب نظر و دارای متر هستند

 

شاعر برجسته کهگیلویه و بویراحمدی با بیان دیگر مشکل حوزه هنر و فرهنگ این استان گفت: متأسفانه می‌بینیم که هر کسی تریبون را به دست می‌گیرد در خصوص فرهنگ و هنر اظهار نظر می‌کند، چرا که حرف زدن در خصوص فرهنگ و هنر میزان و متر نمی‌خواهند.

 

وی در ادامه به آمار جالب از وضعیت اعتبارات حوزه هنری در این استان اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم اعتبارات حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد را به صورت سرانه بین مردم تقسیم کنیم به هر کهگیلویه و بویراحمدی تنها یک برگ روزنامه می‌رسد.

 

داوری با کنایه به وضعیت اعتبارات و دست خالی مدیران حوزه هنری گفت: اینجا هر کسی مدیر حوزه هنری شود، حکم باباطاهر عریان را دارد چرا که عریان از هر گونه بودجه و اعتباری است.

 

 

منبع:کبنانیوز

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی