نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آذر 1393 - 11:04
رئیس سابق حوزه هنری استان در ادامه فرهنگ بسیج و بسیجی بودن زیستن را یکی از ویژگی‌های خود دانست و افزود:افتخار می‌کنم که یک بسیجی و سرباز کوچکی برای مقام معظم رهبری و این کشور هستم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، رضا پارسیان نژاد رئیس سابق حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در مراسم تودیع خود که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد بابیان شمه‌ای از کارهای انجام‌شده در حوزه هنری استان در طول هفت سال اندی سکان‌داری خود در این نهاد پرداخت و اظهار داشت: هنرمندان و اهالی حوزه هنری استان در این چند سال با دست‌خالی آثار و تولیدات زیاد و فاخری را برای این استان تولید کردند.

 

حوزه هنری با دستان خالی کارهای بزرگی انجام داد

 

وی در ادامه بابیان اینکه اگر درجایی کم‌کاری شد همه به دلیل اعتبارات کم بود، تصریح کرد: همه می‌دانند که حوزه هنری از اعتبارات متمرکز ملی و اعتباراتی بی‌نیاز است، که همین موضوع دست هنرمندان و به‌ویژه حوزه هنری را برای انجام کارهای بزرگ و تولیدات فاخر بسته بود.

 

پایی که جاماند از افتخارات این استان است

رئیس سابق حوزه هنری استان یکی از بزرگ‌ترین افتخار حوزه هنری استان در طول چند سال گذشته را تولید کتاب پایی که جاماند دانست و افزود: چه افتخاری از این بالاتر که مقام معظم رهبری در این کتاب حاشیه نوشتند و اکنون پرفروش‌ترین کتاب کشور است.

 

وی در ادامه تدوین و چاپ کتاب تاریخ فرهنگ و دانشنامه استان را یکی از ماندگارترین آثار خود در این چند سال دانست و گفت: این مایه افتخاری برای این استان بوده که یک اثر از نویسندگان این استان توانسته است مقاوم دوم یک جشنواره بین‌المللی را کسب کند.

 

تغییر مدیریت ارشد استانی دستمان را خالی نگه داشت

وی در ادامه با قدردانی از تک‌ تک همکاران خود در حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد تنها کار انجام‌نشده مربوط به خودش در زمان تصدی بر این نهاد را مربوط به ساختمان اداری این نهاد فرهنگی عنوان کرد و افزود: هر چه تلاش کردیم تا ساختمانی درخور این نهاد بنا کنیم موفق نشدیم، البته دلیل آن را باید عدم ثبات مدیریت ارشد استانی دانست که هرگاه می‌خواستیم به نتیجه‌ای برسیم استانداران تغییر می‌کردند.

 

تشکر از حسینی و نیکزاد برای همکاری بی‌شائبه با این نهاد

 

فعال فرهنگی استان با قدردانی از همه مسئولان استانی به‌خصوص اکبر نیکزاد و حاج حسینی استانداران،سابق و  اسبق تصریح کرد: نیکزاد آن‌چنان به حوزه هنری اعتقاد داشت که منزل شخصی خود را در اختیار ما قرار داده بود.

 

پارسیان نژاد با اشاره به اینکه تمامی مسئولان استان دغدغه کار فرهنگی رادارند و به هنرمندان به چشم  ظرفیت جامعه نگاه می‌کنند، ابراز داشت: دغدغه هنرمندان  باید بیشتر از گذشته دیده شود و باید این نکته مهد نظر مسئولان باشد.

 

وی مسیر حرکتی حوزه هنری را بر سه مبنای ،فرهنگ، دفاع مقدس و خانواده دانست و بیان کرد:توانستیم در این چند سال باهمت و پشتکار کارمندان و هنرمندان این استان، آثار فاخری را به جامعه انعکاس دهیم.

 

پارسیان نژاد یکی از این دستاوردهای خوب حوزه هنری را در عرصه ادبیات نمایشی دانست و گفت: کتاب اول ادبیات نمایشی «کتاب خواب برهنه برف» بود که در کشور مقام اول را به دست آورد.

 

هر آمدنی رفتنی دارد

 

وی بابیان اینکه هر آمدنی رفتنی دارد و ما باید از این آمدن‌ها و رفتن‌ها عبرت بگیرم،گفت: همیشه خودم را به‌عنوان بدنه‌ای از قشر هنرمند در این جامعه می‌شناسم و برای توسعه هنر و فرهنگ استانم از هیچ کاری دریغ نخواهم کرد.

 

کمتر جشنواره‌ای بود که نام هنرمندان استانی در آن دیده نشود

 

رئیس سابق حوزه هنری استان بابیان اینکه تمامی هم‌وغم خودم را برای توسعه هنری استان انجام دادم و سعی کردم که هیچ بار مالی بر دوش این نهاد نباشد، کفت: کمتر جشنواره‌ای در سطح کشور بود که برگزار شود و نامی از هنرمندان این استان در آن نباشد.

 

آقایی و غفاری از افتخارآفرینان این استان‌اند

وی حضور اسحاق آقایی و حسن غفاری در جشنواره‌های بزرگ بین‌المللی را یکی از دستاوردهای دیگر حوزه هنری در حوزه عکس برشمرد و گفت: در سطح ملی کتاب‌هایی جدیدی را در دست چاپ داریم که اگر آن‌ها در آینده نزدیک به چاپ برسند، آثار فاخر دیگری به اثر ملی به پایی که جاماند خواهند پیوست.

 

پارسیان به چاپ انتشار کتاب خاطران فتاح محمدی آزاده سرافراز استان و رمضان جمعه نژاد یکی از سرداران این استان در جنگ تحمیلی اشاره داشت و گفت: کارهای نهایی این کتاب‌ها به پایان رسیده و در آینده نزدیک انتشار خواهند یافت.

 

افتخار می‌کنم یک بسیجی‌ام

 

رئیس سابق حوزه هنری استان در ادامه فرهنگ بسیج و بسیجی بودن زیستن را یکی از ویژگی‌های خود دانست و افزود:افتخار می‌کنم که یک بسیجی و سرباز کوچکی برای مقام معظم رهبری و این کشور هستم.

 

وی سالن فرهنگی و هنری شهرستان باشت که متعلق به حوزه هنری استان بوده را یکی از بهترین و مجهزترین سالن‌های فرهنگی درون استانی دانست و گفت:با رایزنی‌های متعدد با وزیران و مدیران سابق نفت کشور و استان توانستیم از بودجه نفت سالنی درخور شأن هنرمندان خود در شهرستان پاشت دایر کنیم که مایه افتخاری برای این قشر هنری است.

 

هنرمندان فرهیختگان جامعه هستند

 

پارسیان نژاد بابیان اینکه  قشر هنرمند ازجمله قشرهای فرهیخته و دارای نبوغ هنری در جامعه هستند،افزود: مسئولان نباید هنرمندان را تنها بگذارند وباید آن‌ها را به‌عنوان عضوی از جامعه هدف در پیشبرد اهداف فرهنگی بدانند.

 

هیچ موقع در کار هنری سیاسی بازی نکردم

 

وی در ادامه با انتقاد از برخی افراد که باعث کارشکنی‌ها و اختلال در کارهای فرهنگی با نظرات خود در بین هنرمندان و ضربه زدن به این نهاد در زمان مدیریتش را داشتند،اشاره داشت و بیان کرد: من هیچ‌کدام از فامیل‌های خود را استخدام نکردم و فقط چند نفر به‌صورت شرکتی به استخدام حوزه هنری درآمدند که آن‌هم به من مرتبط نمی‌شد و حقیقتاً این چند نفر شرکتی از پرکارترین افراد حوزه هنری هستند.

 

پرونده من در حوزه هنری پاک است

 

رئیس سابق حوزه هنری با اشاره به اینکه هیچ‌وقت قوم سالاری و سیاست‌بازی را به حوزه هنری تحمیل نکردم ،ابراز داشت:پرونده من در حوزه هنری پاک است و همیشه سعی کردم فراجناحی عمل کنم تا لطمه‌ای به کسی نزنم.

 

پارسیان نژاد بابیان اینکه من بویراحمدی اصیل هستم و به این اصالت خودم می‌نازم، افزود: کسانی بودند که در دوران مدیریتم موفقیت حوزه هنری و من را نمی‌خواستند.

 

تقدیر از زحمات استانداران و هدایت خواه

 

وی در ادامه با قدردانی از استاندار و نمایندگان ادوار گذشته و جدید کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان گذشته استان از هدایت خواه نماینده اسبق شهرستان بویراحمد تا نمایندگان فعلی کارهای خوب و در شأنی برای رشد فرهنگ هنری استان انجام دادند.

 

این فعال فرهنگی  در ادامه رسانه‌ها را بازوان توانمند این نهاد در دوران مدیریت خود دانست و اظهار داشت: در طول این مدت کارمندان حوزه هنری با یک روحیه دوستانه و برادرانه در کنار من یک قوت قلب برای انجام دادن کارهای بزرگ بودند که از همگی آن‌ها کمال تشکر و قدردانی رادارم.

 

از خانواده‌ام ازجمله دخترم که پدر خوبی نبودم حلالیت می‌طلبم

 

پارسیان که همراه با اشک و بغض صحبت می‌کرد از همراهی خانواده‌اش تشکر و سپاسگزاری کرد و افزود: در طی این مدت از منزل سازمانی حوزه هنری استفاده نکردم و راننده شخصی هم نداشتم و در بیشتر مواقع از جیب شخصی خودم برای کمک به حوزه استفاده می‌کردم که این موضوع مایع افتخاری برای من است.

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی