نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. دى 1393 - 13:01
مدیرکل ثبت احوال استان اعلام کرد:
آمار عجیب طلاق در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ثبت سه واقعه طلاق در هر شبانه‌روز می‌توان گفت که ۶ کهگیلویه و بویراحمدی در طول ۲۴ ساعت مجرد می‌شوند.
به گزارش چهارفصل،  سید محمدعلی تقوی صبح امروز در نشست با مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد به آمارهای از وضعیت ازدواج، طلاق، حیات و ممات مردم این استان پرداخت و اظهار کرد: در نه ماهه اول امسال ۱۱ هزار و ۸۳۱ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد ولادت داشتیم که نسبت به نه ماه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشتیم.
 
talagh
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت وقایع ممات در استان اشاره کرد و گفت: در نه ماهه اول امسال نیز هزار و ۹۳۷ نفر وفات کردند که نسبت به نه ماهه اول چهار و نیم درصد کاهش یافته است و این نشانه رشد وضعیت مناسب خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
تقوی از صدور ۳۴۰ هزار شناسنامه مکانیزه در استان خبر داد و گفت: به تدریج شناسنامه‌های قدیم از رده خارج و جدید جایگزین می‌شود.
وی به طلاق و ازدواج نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در نه ماهه گذشته پنج هزار و ۵۵۷ ازدواج داشتیم که ۱۱ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از ۸۸۳ واقعه طلاق برابر با هفت درصد افزایش این واقعه در استان بوده است.
تقوی در همین زمینه گفت: در هر شبانه‌روز با همین اوصاف سه واقعه طلاق در استان به ثبت می‌رسد که جای نگرانی دارد.
وی به آخرین جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تا اول دی‌ماه اشاره کرد و افزود: اکنون ۶۹۷ هزار ۴۳۰ نفر در استان ما زندگی می‌کنند که در شهرستان بویراحمد با ۲۳۴ هزار و ۲۷۶ نفر و در باشت با ۲۱ هزار و ۳۹۱ نفر بیشترین و کمترین افراد در استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند.
 
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به اهمیت و جایگاه کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: اکنون تمام خدمات در اداره‌کل ثبت احوال به صورت الکترونیکی است و در چند سال آینده کارت هوشمند را برای افراد بالای ۱۵ سال صادر می‌شود.
تقوی افزود: به هیچ وجه کارت‌های هوشمند قابل جعل نیست و فقط صاحب کارت می‌تواند از آن استفاده کند همچنین از کارت‌های هوشمند در برگزاری انتخابات الکترونیکی  کاربرد زیادی دارد.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بافت روستایی دارند و به دلیل صعب‌العبور بودن راه‌های ارتباطی دسترسی به تمامی اطلاعات را کمی سخت کرده است، اما با این وجود استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های است که اطلاعات آماری آن بروز است.
 
منبع: کبنانیوز
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی