نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. دى 1393 - 8:51
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری بویراحمد گفت: برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد جنگل‌های بلوط تیشه به ریشه این جنگل‌ها خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سعید نظری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان بویراحمد دارای بیشترین سطح جنگل در استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از این نعمت‌های خدادادی وظیفه‌ای همگانی است. در حال حاضر به دلیل توسعه راه‌ها و برخی زیرساخت‌ها بخش زیادی از این جنگل‌ها در حال نابودی است.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، برداشت‌های بی‌رویه و آتش‌سوزی‌ها نیز باعث از بیان رفتن حجم عظیمی از از جنگل‌ها می‌شود و اگر به فکر چاره‌ای اساسی در این رابطه نباشیم دیری نخواهد گذشت که این جنگل‌ها به تلی از خاک تبدیل می‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد با بیان اینکه بخش زیادی از این تهدیدها قابل کنترل است، تصریح کرد: ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم در ادارات منابع طبیعی و افزایش تعداد قرقبانان نقش به‌سزایی در حفاظت از جنگل‌های استان به خصوص در شهرستان بویراحمد دارد.

 

وی تصریح کرد: چند صباحی است که بحث فرآوری بلوط بدون هیچ گونه نگاه کارشناسی به اصل موضوع بر سر زبان‌ها افتاده است و متاسفانه برخی مسئولان استانی نیز بی‌توجه به خطراتی که درختان بلوط را تهدید می‌کند این موضوع را رسانه‌ای می‌کنند.

 

نظری تاکید کرد: بحث فرآوری بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به واقعیت‌های موجود در مورد زادآوری این گونه و نیز بر اساس تحقیقات علمی به عمل آمده به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل اجرا نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: بدون شک کسانی که در صدد راه‌اندازی کارخانه فرآوری بلوط هستند با حربه‌های مختلف سعی در همراه کردن صاحبان قدرت و برخی رسانه با خود را دارند ولی این افراد بدانند که این کار عملا انجام شدنی نیست.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد تصریح کرد: اگر خدای ناکرده این موضوع به وقوع پیوست باید فاتحه جنگل‌های بلوط را خواند و مطمئن باشید که نسل‌های بعد از ما اثری از بلوط را در این استان نخواهند دید.

 

وی بیان کرد: بدون شک تداوم این اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد فرآوری بلوط تیشه به ریشه این جنگل‌ها خواهد زد و اگر این کار انجام گیرد جبران آن غیرممکن خواهد بود.

 

نظری از مسئولان و اصحاب رسانه خواست تا هرگونه اظهار نظر در مورد امکان فرآوری بلوط و گیاهان دارویی را به اهل آن بسپارند و از اظهارنظرهای احساسی و غیرکارشناسی جدا بپرهیزند، چراکه همین اظهارنظرها باعث ایجاد توقع در میان برخی فرصت‌طلبان خواهد شد، چراکه هستند کسانی که حاضرند به بهانه سرمایه‌گذاری، طبعیت و جنگل‌های استان را به نابودی بکشانند.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی