نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. دى 1393 - 8:51
تیم نفت گچساران به عنوان تنها نماینده کهگیلویه وبویراحمد درلیگ یک این روزها اسیرحاشیه هایی شده که اگرتدبیری برای خروج از آن اتخاذ نشود، دود آن به چشم هواداران، فوتبال استان و آینده آن می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سرآغاز فوتبال در گچساران به دهه ۳۰ هجری شمسی بازمی گردد که در آن دوران تیم های خوبی در این شهر کوچک در رده های سنی مختلف و امکانات محدود فعالیت می کردند.

 

در دهه های اخیر که تب فوتبال در جهان و بالا رفته نامی از فوتبال گچساران در کشور وجود نداشت تا اینکه طی سالهای اخیر تیم نفت پا گرفت و توانست از لیگ دو به لیگ یک صعود کند.

 

این تیم توانسته طی این سالها به عمر خود به واسطه حمایت شرکت ملی نفت در گچساران ادامه دهد و در حال حاضر تنها نماینده فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد درجام آزادگان محسوب می شود.

 

تیم نفت گچساران اگر چه طی سالهای اخیر روند صعودی و نزولی زیاید را طی کرده و انتظاات از خود را بالا برده اما در هفته های اخیر نتوانست نتایج مورد رضایت هواداران و حتی مسئولان باشگاه نفت و گاز را برآورده سازد.

 

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به عنوان نخستین تیمی که تمرینات خود را در تابستان با برگزاری بیش از ۴۰ روز اردو و انجام تمرینات بدنسازی فشرده آغاز کرد یکی از مدعیان اصلی جام آزادگان در فصل جاری در کنار تیم هایی همچون مس کرمان، فولاد نوین خوزستان، فجر شهید سپاسی شیراز و مس رفسنجان به شمار می آمد.

 

هرچند این تیم شروع فصل را با پیروزی قاطع مقابل مس کرمان آغاز کرد اما در میانه راه نتوانست نتایج دلچسبی برای هواداران خود کسب کند.

 

بسیاری از کارشناسان مهمترین عامل عدم کسب نتایج مطلوب در این تیم را نداشتن بازیکن تمام کننده در نوک حمله این تیم می دانستند، و عده ای مصدومیت های ناگهانی که برای تعداد بسیاری از بازیکنان مطرح این تیم به وجود آمد را عامل ناکامی نفت و گاز می دانند.

 

"عباس چمنیان" سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در حالی سرمربی این تیم شد که پیش از این، هدایت این تیم بر عهده محمدحسین ضیایی مربی با تجربه و پیشکسوت فوتبال ایران بوده است.

 

در مدت مربیگری ضیایی بسیاری از علاقمندان فوتبال ساختار دفاعی و بدنسازی این مربی را مورد نقد قرار می دادند که البته از نظر وی تیم نفت و گاز گچساران ساختار دفاعی نداشته و بسیاری از گل های خود را در دقایق پایانی زده که این نشان از بدن سازی خوب تیم است.

 

اما چمنیان در فصل جدید با رویکردی هجومی تیم خود را بست و به رغم اعتقاد چشمگیری که به تیم خود داشت در میانه راه لب به اعتراف گشود و در مورد برخی بازیکنان این تیم عنوان کرد: "برخی بازیکنان در حد انتظارات ظاهر نشده اند و باید در نیم فصل جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنیم. "

 

ای بیان صریح چمنیان نشان از انعطاف پذیری این مربی و پذیرفتن ضعف موجود در تیم است، ولی اینکه آیا چمنیان خود نیز با اتفاقات رخ داده تمایل به ادامه همکاری با این باشگاه را دارد، سوالی است که پاسخ آن را تنها خود وی می داند.

 

شکست سنگین این تیم مقابل فولاد نوین اهواز در هفته گذشته رقابت های لیگ یک این تیم را با بحرانی مواجه کرده که خروج از آن نیاز به تدبیر کادر مدیریتی، فنی و بازیکنان تیم دارد. اگرچه برخی اظهار نظرها می تواند بر این بحران بیفزاید.

 

نظر مساعدی بر ادامه همکاری با چمنیان نداریم

 

رئیس امور ورزش نفت و گاز گچساران در آخرین اظهارات خود در جمع خبرنگاران شکست تیم نفت مقابل فولاد نوین خوزستان را تنها به دلیل بی تدبیری سرمربی نفت گچساران عنوان کرد و افزود: بی شک باشگاه نفت در خصوص ادامه همکاری چمنیان در صورت ادامه این وضعیت نظر مساعدی ندارد.

 

اسکندر ملک زاده افزود: در هفته جاری با حضور مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران در خصوص نحوه ادامه همکاری با این سرمربی و کادر فنی وی تصمیم گیری خواهد شد.

 

نفت گچساران

 

تابع تصمیمات هستم/کاستی هایی که بر عملکرد تیم تاثیر گذاشت

 

اما سرمربی نفت گچساران در پاسخ به این اظهارات گفت: وضعیت من با گذشته هیچ تفاوتی پیدا نکرده و من پس از تعطیلات نیم‌فصل تمرینات تیم را بر اساس برنامه ارائه شده به باشگاه مجدد آغاز می‌کنم

.

چمنیان با بیان اینکه تا این لحظه از سوی مسئولان باشگاه نفت و گاز گچساران صحبتی غیر از این مطرح نشده است، ادامه داد: بر اساس توافقات صورت‌ گرفته فهرست بازیکنان مازاد و بازیکنان مورد نیاز تیم در اواسط هفته آینده جاری به باشگاه اعلام می‌شود

.

سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در واکنش به اظهارات مسئول امور ورزش و جوانان شرکت بهره‌‌برداری نفت و گاز گچساران مبنی بر عملکرد ضعیف وی و تغییرات احتمالی در کادر فنی گفت: بر اساس قاعده حرفه‌ای تابع همه تصمیمات گرفته شده توسط باشگاه نفت و گاز گچساران هستم

.

وی افزود: به نظر می‌رسد مسئول امور ورزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران باید نخستین کسی باشد که در مورد کاستی‌ها و مشکلاتی که قطعا در عملکرد فنی تیم تاثیر مستقیم داشته، پاسخگو باشد

.

لزوم پرهیز از اتخاذ تصمیمات احساسی

 

رئیس هیئت فوتبال نفت و گاز گچساران نیز در اظهار نظر جداگانه ای با دعوت همه هواداران و علاقمندان این تیم به آرامش اظهار داشت: باشگاه نفت و گاز گچساران در مسابقات لیگ دسته دوم کشور و همچنین نیم فصل دوم لیگ دسته اول سال گذشته در این شرایط قرار گرفته که با تدبیر و مدیریت بحران به سلامت از این شرایط خارج شده است.

 

حسین پرهون تصریح کرد: تنها عاملی که در این شرایط به تیم ضربه می زند عجله و تصمیمات غیرکارشناسی و احساسی و توجه به صحبت های افراد غیر مسئولی است که هیچ گونه اطلاعات فنی و فوتبالی ندارند و تنها از روی احساسات و تحت شرایط محیطی اقدام به بیان برخی مسائل می کنند.

 

پرهون افزود: از بازی هفته هشتم به بعد و پس از کسب نتایج ضعیف جلسات زیادی توسط کمیته فنی هیئت فوتبال نفت برگزار شده که در این جلسات به خوبی آسیب شناسی و آنالیز نقاط ضعف و قوت صورت گرفته است و در جلسه ای که با مدیرعامل باشگاه طی هفته جاری خواهیم داشت به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت.

 

وی چمنیان را مربی تحصیلکرده و آکادمیک معرفی کرد و افزود: مصدومیت بسیاری از بازیکنان کلیدی منجر شد تا این مربی با تجربه فوتبال کشور نتواند به خوبی ساختار فنی خود را پیاده سازی کند.

 

رئیس هیئت فوتبال نفت گاز گچساران اظهار امیدواری کرد: تا پایان هفته جاری و پیش از آغاز اردوی آماده سازی تیم در نیم فصل، تکلیف سرمربی و همچنین جذب چند بازیکن جدید مشخص خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سخنان مسئولان فوتبال نفت و گاز گچساران اینگونه به نظر می رسد که به رغم نتایج ضعیف تیم، همچنان آرامش و تمرکز اولویت کاری مدیران باشگاه نفت برای جلوگیری از هرگونه تصمیم عجولانه است.

 

با اینکه مدیران باشگاه نفت و گاز گچساران این گونه شرایط را بارها در لیگ های مختلف تجربه کرده اند اما هواداران به عنوان کسانی که تنها سرگرمی خود را در این شهر کم جمعیت تیم فوتبال می دانند، صبرشان لبریز شده و منتظر جواب قاطع مسئولان باشگاه نفت هستند.

 

گرچه این تعصب و دلسوزی دوستداران فوتبال نفت وگاز نشان از عمق نفوذ فوتبال در دل مردم این شهر دارد، اما باید به این نکته هم توجه داشت که تنها راه نجات این تیم تصمیم گیری افراد کارشناس و متخصص فوتبال است تا شرایط به گونه ای رقم بخورد که به سود فوتبال گچساران و استان باشد.

منبع:مهر

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی