نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. دى 1393 - 10:18
تیم فوتبال یاسوج که روزی تیم‌های بزرگ کشور را مغلوب می‌کرد این روزها به دلیلی عملی نشدن وعده‌های مسئولان وضعیت نامطلوبی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد امشب به منظور بررسی وضعیت تیم دنای یاسوج تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که در محل هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، کرامت موسوی سرپرست تیم فوتبال دنای یاسوج، پرویز موسوی رئیس هیئت فوتبال، حمزه دامیده و نصیرزاده اعضای هیئت رئیسه فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

 

در ابتدا کرامت موسوی سرپرست تیم فوتبال دنای یاسوج گزارشی از وضعیت این تیم ارائه داد و اظهار کرد: در جلسه‎‌ای که در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، آقای جهانبخش عنبریان به عنوان مدیرعامل، آقای محمدعلی جاوید به عنوان رئیس هیئت‌مدیره و آقایان فتاح محمدی و حسن نوروزی معاونین استاندار نیز به عنوان اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند.

 

سرپرست تیم فوتبال دنای یاسوج از وجود صورت‌جلسه‌ای سخن گفت و بیان داشت: در آن جلسه بنا شد که شهرداری یاسوج 300 میلیون تومان، اداره‌کل ورزش و جوانان 300 میلیون تومان، استانداری کهگیلویه و بویراحمد 200 میلیون تومان و شرکت برق 200 میلیون به تیم فوتبال دنای یاسوج (شهرداری قدیم) کمک کنند.

 

موسوی با بیان اینکه این پول قرار بود در راستای پوشش هزینه‌های تیم دنای یاسوج باشد، افزود: از همان ابتدا اداره ورزش و جوانان مطرح کرد که قادر به پرداخت 300 میلیون تومان نیست و در عوض سالن، خوابگاه، استخر، البسه ورزشی و یک دستگاه اتوبوس در اختیار تیم دنای یاسوج قرار می‌دهم.

 

سرپرست تیم دنای یاسوج در ادامه اظهارات خود، گفت: شرکت توزیع نیروی برق اعلام کرد که نمی‌تواند 200 میلیون تومان را پرداخت کند و مسئولان کشوری با این امر موافقت نمی‌کنند.

 

موسوی با بیان اینکه مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد فقط در اولین جلسه ساماندهی تیم دنای یاسوج (شهرداری یاسوج) حضور پیدا کرد، تصریح کرد: مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در جلسات ساماندهی وضعیت تیم فوتبال یاسوج هیچ وقت حضور پیدا نکرد و به خواب زمستانی رفت و تا امروز هم پیدا نشده و حتی البسه‌های ورزشی که وعده داده بود را پرداخت نکرد.

 

سرپرست تیم فوتبال دنای یاسوج از جلسه‌ای دیگری که در راستای ساماندهی و حمایت از این تیم در محل دفتر معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، خبر داد و افزود: در این جلسه رئیس هیئت فوتبال، شهردار یاسوج و سرپرست تیم حضور داشتند، در آنجا اعلام کردیم تا نقدینگی نباشد امکان اینکه تمرینات و بازی‌های تیم را شروع کنیم، وجود ندارد.

 

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه چگونگی انتخاب بازیکنان و غدیری به عنوان سرمربی تیم دنای یاسوج اشاره کرد و افزود: جمشید غدیری سرمربی دنای یاسوج بعد از ارزیابی‌ بازیکنان، بهترین‌ها را انتخاب کرد و تیم را با حضور چهار نفر بازیکن غیربومی و مابقی بازیکن بومی تشکیل دادیم.

 

وی ادامه داد: در اولین بازی مقابل تیم سایپای شمال به دلیل عدم حضور این تیم نتیجه بازی به نفع تیم یاسوج اعلام شد و در بازی مقابل تیم ایلام بعد از یک بازی قابل قبول نتیجه را واگذار کردیم و گزارش آن را به مسئولان باشگاه ارائه دادم.

 

سرپرست تیم دنای یاسوج با بیان اینکه تا به امروز تشکیلات تیم وضعیت نامشخصی دارد، افزود: مدیرعامل تیم دنای یاسوج ابلاغ ندارد.

موسوی گفت: در سفر به ایلام با هزینه شخصی خودمان اتوبوسی را اجاره کردیم در دهلران با آقای خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تماس گرفتم و گفتم، بنده دهلرانم پولی ندارم، مبلغ پولی ریختند، در ایلام وقتی خواستیم از هتل خداحافظی کنیم، پول نداشتیم تسویه‌حساب کنیم، از طریق اداره مالی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اداره مالی استانداری ایلام رایزنی صورت گرفت تا توانستیم هزینه هتل را تسویه کنیم.

 

وی با اشاره به مشکلات عدیده تیم دنای یاسوج، افزود: برای بازیکنان غیربومی به لحاظ اسکان و خوابگاه با مشکلاتی مواجه هستیم، با بدبختی تیم را به مسابقات اعزام می‌کنیم.

 

سرپرست تیم فوتبال دنای یاسوج بیان کرد: در مراجعه به آقای تیربند مدیر مالی شهرداری یاسوج برای دریافت پول، چنان با بی‌احترامی برخورد می‌کرد و حرف‌های را می‌زد که به دلیل روحیه ورزشی‌ام امکان انجام هیچ‌گونه اقدامی را نداشتم، به آقایان دستور دادند یا ترفندشان این بود و یا با همدیگر هماهنگ هستند که من نمی‌دانم.

 

موسوی افزود: تا امروزی ما از مجموع هشت بازی پنج امتیاز داریم و قرار بود قبل از بازی ایلام 30 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند و چک هفتاد میلیون تومانی را که می‌خواستیم از شهرداری بگیریم، آقایان گفتند، یک نفر از شهرداری طلبکار بوده و ما از محل CNG‌ها پول را به او پرداخت کردیم.

 

وی گفت: در جلسه‌ای استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جهت اینکه مشکل تیم فوتبال یاسوج برطرف شود، گفت؛ به دلیل اینکه شهرداری یاسوج بدهکاری میلیاردی به شرکت گاز دارد، دستور داد تا CNG‌ها باز شوند و از محل درآمد CNG‌ها شهرداری یاسوج ماهانه 50 میلیون تومان به حساب تیم فوتبال دنای یاسوج  پرداخت کنند، ولی باز متأسفانه در این قضیه هم به جای نرسیدیم.
سرپرست تیم دنای یاسوج گفت: از محل CNG‌ها پول را برداشتند ولی به تیم چیزی ندادند و شهرداری یاسوج پیشنهاد استاندار را به نفع خود تمام کرد.

 

وی با بیان اینکه به جهت وعده پرداخت حقوق بازیکنان، تیم ایلام را با پنج گل شکست دادیم، افزود: استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده 200 میلیون تومان آماده است، ولی تاکنون این پول از استانداری خارج نشده است و در روند پرداخت آن مشکلی وجود دارد.

سرپرست تیم فوتبال دنای یاسوج با ابراز تأسف از این وضعیت، بیان کرد: آقای راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  اعلام کرده 600 میلیون تومان از شهرداری یاسوج طلبکار هستیم و از آنها خواستیم که 200 میلیون تومان را تیم دنای یاسوج پرداخت کند که عملاً شهرداری یاسوج در این زمینه هم هیچ اقدامی نکرده است.

 

موسوی افزود: شهرداری یاسوج 150 میلیون تومان از شورای شهر مجوز دارد که تاکنون 70 میلیون تومان آن را پرداخت کرده است، از این 70 میلیون تومان، 50 میلیون تومان آن نقدی و 20 میلیون تومان هم غیرنقدی بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری یاسوج گفته برای پرداخت 80 میلیون تومان مابقی از 150 میلیون چک یک ماهه می‌دهم، گفت: شهرداری یاسوج اعلام کرده تا شورای شهر مجوز ندهد، 150 میلیون تومان دیگر از 300 میلیون تعهد کرده را پرداخت نمی‌کند.

 

سرپرست تیم دنای یاسوج با بیان اینکه اکنون برای ادامه روند فعالیت تیم 300 میلیون تومان نیاز دارم، افزود: تاکنون فقط 70 میلیون تومان از مبلغ یک میلیارد تومانی که در جلسات اولیه مسئولان وعده دادند، محقق شده است.

 

موسوی گفت: با این شرایط ادامه فعالیت برای تیم دنای یاسوج مشکل است.

سرپرست تیم دنای یاسوج در پاسخ به این سئوال که چه کسانی در مسیر تیم کارشکنی می‌کنند و آیا عزمی برای ادامه فعالیت تیم است یا نه؟، اظهار کرد: در تاریخ فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار مسئول ارشد استان و دو تن از معاونین آن وارد قضیه تیم فوتبال دنای یاسوج شدند، ولی سودی تا کنون برای فوتبال ما نداشته است، متولی اصلی ورزش اداره کل ورزش و جوانان است که به جزء یک دفعه در هیچ جلسه‌ای حضور ندارد.

 

موسوی با اعلام استعفای مدیرعامل تیم دنای یاسوج، افزود: معضل بزرگ تیم فوتبال دنای یاسوج اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد است که کمکی نکرده‌است.

 

رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با قرائت صورت جلسه نشست‌های گذشته هیئت‌مدیره تیم، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از تعهدات مسئولان که در این صورت جلسه آمده عملی نشده است.

 

پرویز موسوی گفت: چه طور است که آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد قادر به پرداخت 200 میلیون تومان نیست، چرا استاندار همدان یک میلیارد با اختیارات خود به تیم فوتبال پاس همدان کمک می‌کند.

 

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه سایر اعضا به نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون وضعیت تیم دنای یاسوج ارائه کردند.

 

لازم به توضیح است که چرا مسئولان به تعهدات خود در خصوص تیم فوتبال دنای یاسوج عمل نکرده‌اند؟ اداره‌کل ورزش و جوانان در حمایت از این تیم چه نقشی دارد؟ چرا مدیرکل ورزش و جوانان به وعده‌های خود در حمایت تیم دنای یاسوج عمل نکرده است؟ به گفته ایزدپور مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد موفق به جذب اعتبارات زیادی در حوزه ورزش شده است، چرا او حاضر به حمایت از تیم فوتبال دنای یاسوج نیست؟

 

آیا موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد قادر به حل مشکلات تیم فوتبال دنای یاسوج نیست؟ آیا مدیران و شهردار یاسوج برای نجات تیم فوتبال دنای یاسوج حاضر به همکاری با موسی خادمی نیستند؟ آیا خادمی با مدیرکل ورزش و جوانان و شهرداری یاسوج برخورد خواهد کرد؟

 

سرنوشت تیم فوتبال دنای یاسوج به کجا کشیده می‌شود؟ آیا مسئولان برای هواداران تیم یاسوج اهمیتی قائل هستند؟ هیئت فوتبال چه تلاشی برای نجات تیم کرده است؟ پشت پرده‌ کارشکنی تیم فوتبال دنای یاسوج چه کسانی هستند؟

 

اینها تعدادی از صدها سئوالی است که در اذهان مردم، جوانان و اهالی ورزش و علاقمندان به تیم دنای یاسوج خطور می‌کند و کسی هم حاضر به پاسخگویی در این زمینه به معنای واقعی نیست.

منبع»فارس

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی