نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. دى 1393 - 15:08
امام جمعه یاسوج گفت: پیام اول به کشورهای منطقه و همسایه بود که این رزمایش اوج اقتدار جمهوری اسلامی برای دفاع از مرزهای فرهنگی و ملی خود بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  چهارفصل، حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر یاسوج با بیان این که تقوی برای انسان نگهبان و سپری در برابر انحرافات دنیا استف اظهار داشت: تقوی در قیامت صراط مستقیمی برای ورود به بهشت است.

 

وی به چهار اصل در آیه 200 سوره آل عمران که انسان را به سعادت می رساند اشاره کرد و گفت:صبر در برابر فقر،ظلم،بیماری، گرفتاری،فوت بستگان، حوادث و بلایای طبیعی و هوس های نفسانی است که اولین اصل برای رسیدن انسان به سعادت است.

 

امام جمعه یاسوج اصل دوم را مقاومت بیان و تصریح کرد:قهرمان ترین انسان کسی است که در برابر خواسته های نفسانی مقاومت کند و پیروز شود و هر ملتی که بر هوای نفسانی غالب شد به سعادت می رسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود  به مناسبت های هفته آینده اشاره کرد و بیان داشت:نامه امام(ره)در 13 دی ماه( یازده ربیع الاول) به گروباچف رهبر شوروی سابق که در آن پیش بینی امام(ره) محقق شد.

 

حسینی مناسبت دیگر را میلاد مسعود پیامبر اکرم(ص) بیان کرد و گفت:ابتکار امام(ره) بود که از 12 تا 17 ربیع الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری کند.

 

وی وحدت را از آموزهای مهم دین اسلام دانست و تأکید کرد:اگر وحدت در بین امت ها باشد کشورهای استعمارگر نمی توانند موجودات ضدبشری مثل تکفیری ها،سلفی و داعش را بر ملت های بیگناه بشورانند.

 

امام جمعه یاسوج به رزمایش محمد رسول الله(ص) اشاره و خاطر نشان کرد:رزمایش در حدود 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر در شرق کشور برگزار شد و دو پیام مهم برای کشورهای داشت.

 

وی یادآورشد: پیام اول به کشورهای منطقه و همسایه بود که این رزمایش اوج اقتدار جمهوری اسلامی برای دفاع از مرزهای فرهنگی و ملی خود بوده و دوم این که جمهوری اسلامی ایران می تواند امنیت را در منطقه برقرار کند و لزومی ندارد که کسی از جای دیگر برای امنیت منطقه دخالت کند.

 

حسینی در پایان گفت:مسلمانان باید دشمن شناس و بصیر باشند تا در جنگ ها و فتنه ها دچار تزلزل و انحراف نشوند.

 

منبع:صبح زاگرس
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی