نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. دى 1393 - 14:23
در پی به برگزاری کنسرت دو شب گذشته گروه لیان و اعتراض مردم متدین و ولایتمدار بوشهر به نسبت به برگزاری آن، مجمع نمایندگان استان با ارسال بیانیه ای در مخالفت خود را با برپایی اینگونه مراسمات اعلام کرد.

به گزارش "چهارفصل،

متن بیانیه بدین شرح است:

حادثه تاسف بار بعدازظهر جمعه(12/10/93) بوشهر اثبات ضعف تدبیر مدیرانی است که ماموریت اصلی خود یعنی مدیریت توأم با آرامش جامعه را فراموش کرده اند و همت خود را تغییر صرفاً سیاسی مدیران قرار داده اند که جز این اختلاف و بر هم زدن وحدت امت چیزی در بر نداشته است. موضوع موسیقی و برگزاری کنسرت نه امر جدیدی است و نه موضوعی است مطلقاً مجاز، بلکه قابل کنترل به شرط آنکه هدف گم نشود و بین هنر ارزشی و غیر ارزشی فرق گذاشته شود. انتظار زیادی نیز اگر مردم متدین شهید داده که هنوز جنازه شهدای خود را تشییع می کنند از مدیران مدعی و خدمتگزاری و مستظهر به رأی مردم بخواهند با شناخت دقیق فضای فرهنگی و معنوی جامعه و با استفاده از دیدگاه های دلسوزان نظام اسلامی بویژه جوانان متدین که حاضرند تمام هستی خود را فدای ارزش های الهی نمایند، جامعه را مدیریت نمایند. اگر مدیریت ارشد و عالی استان و مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توان بیشتری برخوردار بودند امروز شاهد تقابل نیروی انتظامی با جوانان مذهبی که هر دو باید در کنار هم در برابر دشمنان نظام صف آرایی داشته باشند، نبودیم و از آن طرف شاهد برگزاری کنسرت مناسب بدون به زیر سوال بردن ارزش ها بودیم که همگان این را می طلبند.

اما یادآوری چند نکته:

  1. جوانان عزیز با ذوق و سلیقه های مختلف باید مراقب باشند آنچه موجب پیشرفت و آرامش آنها است همدلی و همراهی برای مقابله کژی ها، ضعف ها و استفاده بهینه از فرصت هاست.
  2. ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف جوان، کار دشمنان اسلام و نظام دینی یا سوء استفاده گرهای سیاسی برای مفاسد شخصی یا حزبی آنها است.
  3. مطالبه جوانان امروز ما باید استفاده بهینه از داشته های استان در جهت رونق اقتصادی و اشتغال پایدار توأم با فرهنگ و هنر اصیل باشد، زیرا مشغول شدن به مسائل حاشیه ای جز عقب افتادن از قافله پیشرفت نتیجه ای نخواهد داشت.
  4. توجه به فرهنگ اصیل دینی از شاخصه های اصلی بوشهری های اصیل دارای پیشینه فرهنگی و مبارزاتی دیرینه است که نباید هرگز مورد تغافل قرار گیرد.
  5. مدیران استان در بخش های مختلف بویژه فرهنگی، سیاسی باید شان، کرامت و جایگاه رفیع مردم عزیز بوشهر در تاریخ بنگرند و آن همه عظمت را فدای چهار روز مدیریت زوال پذیر ننمایند که دچار خسران دنیا و آخرت خواهند گشت.
  6. نظر به پیگیری جدی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی استان قبل از وقوع حادثه و عدم مشاهده تدبیر شایسته، پیگیری جدی موضوع را توسط وزارتین مذکور خواستار است.

والسلام علی من التبع الهدی

 منبع: گام نیوز

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی