نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. دى 1393 - 14:50
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی کشور خبر داد
راه‌اندازی 2 درمانگاه سیار دندانپزشکی برای ارائه خدمات در کشور
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی کشور از راه‌اندازی دو درمانگاه دندانپزشکی سیار برای ارائه خدمات در 24 استان کشور از سال آینده خبر داد.

به گزارش  چهارفصل  از یاسوج، روح‌الله قائدامینی ظهر امروز در اجلاس مجمع قشر بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد فلسفه تشکیل مجامع را ایجاد اتاق فکر برای پیشبرد اهداف، توسعه و کار گروه‌های بسیج عنوان کرد و گفت: اعضای کار گروه‌ها به عنوان نخبگان این عرصه هستند.

 

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد که محرومیت‌زدایی را در دستور کار قرار داده است.

 

وی ادامه داد: دز سال‌های گذشته با توجه به نیاز کشور بر حوزه درمان بود اما الان با برقراری طرح توسعه نظام سلامت و ارائه خدمات موثر در بخش درمان نیاز به توسعه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بهداشت و ارتقاء بهداشت در کشور بیشتر است.

 

قائدامینی افزود: از ابتدا تاکید رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور بر این بوده که به سمت شاخص‌های کمتر توسعه یافته به خصوص در کمتر برخوردار، محروم و مرزی برویم.

 

این مسئول افزود: جلساتی با متولیان سلامت کشور، وزیر بهداشت و قائم مقام وزیر برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که بتوانیم قرارگاه‌ جهادی سلامت را با کار گروه‌های درمان نیاز سنجی، بهداشتی و درمانی راه‌اندازی کنیم تا با هم‌افزایی بتوان اثرات موثرتری را ایجاد کنیم.

 

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: بسیج مستضعفین به عنوان بازوی توانمند و یاری‌گر حوزه سلامت حضور فعال داشته است.

 

وی افزود: در کشور حوزه دندانپزشکی تا حدودی نادیده گرفته شده و خدمات این حوزه زیرپوشش بیمه‌ها نیست و به تبع آن در مناطق محروم بیشتر نادیده گرفته و با وضعیت بدتری روبرو است.

 

قائدامینی گفت: با اجرای طرح شهید شکری در سال آینده و با راه‌اندازی دو درمانگاه سیار دندانپزشکی با استفاده از ظرفیت‌های بنیاد تعاون بسیج خدمات جهادی در حوزه سلامت را در 24 استان ارائه می‌دهیم.

 

این مسئول بیان کرد: طرح اولیه به شکلی است که درمانگاه سیار در هر استان یک ماه برپا باشد و اگر کارهای مقدماتی و تفضیلی صورت گیرد با خریداری امکانات و تجهیزات درمانگاه کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های منتخب است که طرح سال آینده در آن اجرا می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا