نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. بهمن 1393 - 19:04
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمدگفت: یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های گردشگری و ساخت سرویس های بهداشتی در مناطق گردشگرپذیر استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمود باقری روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی تعطیلات نوروزی کهگیلویه وبویراحمد افزود: نبود زیرساخت مناسب را از مشکلات اصلی مناطق گردشگری استان دانست و بر همکاری دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات موجود در این مناطق تاکید کرد.

 

باقری بیان کرد: کمیته‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان برای بررسی و نیازسنجی امکانات خدمات مورد نیاز گردشگران و مسافران تشکیل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه کمیته‌های 9 گانه با مسئولیت مشخص دستگاه‌ها از امروز(اول بهمن) در استان کهگیلویه وبویراحمد تشکیل خواهند شد، ابراز کرد: این کمیته ها باید با ریاست فرمانداران جهت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران تشکیل شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کمیته‌های خدمات حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک،هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت سلامت و محیط زیست و آمار اطلاع رسانی و تبلیغات از جمله کمیته‌های 9 گانه ستاد تسهیلات سفرهای نورزوی در سال 94هستند.

 

باقری بر آمادگی تمامی دستگاهای اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران تاکید کرد و افزود: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، هلال احمر، نیروی انتظامی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری،آموزش و پرورش، صنعت معدن و تجارت، بازرسی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی مسوولیت کمیته‌های 9 گانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی را بر عهده خواهند داشت.

 

ستاد خدمات سفر یک ستاد دائمی و مربوط به یک فصل خاص نیست

وی با تأکید بر این که ستاد خدمات سفر یک ستاد دائمی و مربوط به یک فصل خاص نیست و در زمان اوج گردشگران باید این مسائل را با حساسیت پیگیری کند، خاطر نشان کرد:نبود زیرساخت های لازم در سالجاری و سال گذشته مشکلات زیادی را برای مسافران و مسئولان به وجود آورد که باید در این ستاد مورد بررسی قرار گیرد.

 

مسوولان جلوی گران فروشی ها در ایام تعطیل سال را بگیرند

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  استان به مشکلات گردشگران در سنوات گذشته و لزوم رفع آنان در بهار امسال تأکید کرد و افزود:وضعیت اسکان در پارک‌ها و مکان‌های گردشگری، سرویس‌های بهداشتی، آبخوری و گران‌فروشی برخی مایحتاج ضروری توسط افراد سودجود از جمله مهمترین مشکلات گردشگران در سال‌های گذشته بود که باید برای حال رفاه مسافران و گردشگران مرتفع شوند.

 

باقری ارائه خدمات مطلوب به گردشگران را وظیفه ذاتی ادارت خدمات رسان استانی دانست و گفت: انتظار می‌رود آموزش و پرورش استان همچون گذشته از هم اکنون پیگیر ارائه خدمات مطلوب در زمینه اسکان میهمانان و گردشگران نورزی در بهترین مدارس خود باشد.

 

وی بر لزوم حساسیت در برخورد اولیه نیروی انتظامی استان با گردشگران و امنیت مسافران نوروزی اشاره کرد وگفت:دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر، پلیس، راه و شهرسازی، اورژانس جاده‌ای و حمل و نقل در زمینه برخورد با مسافران سعی کنندبه نحو مطلوبی استقبال کنند.

 

تشکل تیم بازرسی از نحوه ارائه خدمات به گردشگران

باقری از تشکیل تیم بازرسی جهت ارزیابی از نحو ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در زمینه کیوسک خانه مسافر با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری کنند تا مشکلات سال گذشته برای مسافران و گردشگران پیش نیاید.

 

دبیر ستاد تعطیلات نوروزی استان کهگیلویه وبویراحمد به تجهیز و نوسازی آسفات و معابر و محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود راه و شهرسازی و نهادهایی مانند شهرداریهای شهرهای 12 گانه استان نسبت به مرمت و نوسازی آسفالت و خط کشی جاده های پرتردد و همچنین ساماندهی دکه ها و الاچیق های غیر مجاز در حریم جاده‌ها اقدام کند.

 

تخصیص اعتبار یک میلیاردو هشتصد میلیون ریالی برای تکمیل زیرساختهای گردشگری استان

باقری از تخصیص اعتباری یک میلیاردو هشتصد میلیون تومانی این نهاد برای تکمیل و ایجاد سرویس های بهداشتی در مناطق توریستی استان خبر داد و ابراز کرد:یکی از مشکلات مهم گردشگران به خصوص در تعطیلات دو روزه عید فطر امسال نبود زیرساخت هایی از جمله سرویس های بهداشتی در مناطق گردشگری بود که با این تخصیص اعتبار تا حدودی حل خواهد شد.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیاما/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی