نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. بهمن 1393 - 13:02
آیا توهین یک نشریه به آرمان و اعتقاد بیش از یک میلیارد مسلمان سراسر جهان در کشوری که ادعای دموکراسی دارد، نباید منجر به عذرخواهی دولت و دستگاه دیپلماسی آن کشور به این جمعیت یک میلیاردی شود؟

به گزارش چهارفصل به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا طی هفته های اخیر اقدامات صورت گرفته توسط سرویس های اطلاعاتی، امنیتی و جاسوسی غرب سبب شد تا بار دیگر کشورهای اروپایی شاهد ادامه پروژه اسلام هراسی در این قاره باشند و این بار فرانسه به عنوان مدعی دموکراسی، آرمان و عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان سراسر جهان را زیر پا گذاشت و با توهین هایی که نثار پیامبر این دین مبین صورت گرفت، خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت.

 

این اقدام توهین آمیز توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو کافی بود تا عمال خود ساخته غرب به نام اسلام، اقدام به وحشیگری در کشور فرانسه کرده و روی به گروگانگیری به بهانه دفاع از پیامبر اسلام آورند. این در شرایطی است که عملیات تروریستی صورت گرفته در فرانسه دقیقا توسط همان افرادی مدیریت شد که در سال ها و ماه های اخیر، گروهک های تروریستی داعش و القاعده را تحت حمایت خود قرار داده بود.

 

اما نکته جالب توجه در این زمینه، تحرکات احمقانه برخی رسانه های داخلی در ماجرای توهین به پیامبر اکرم(ص) بود که در پی آن حتی کار به جایی رسید که روزنامه مردم امروز به دلیل انتشار تصویری با عنوان "من شارلی هستم"، توقیف شد. چند روز بعد نیز مردم شهر تهران در اعتراض به توهین به پیامبر اکرم مقابل سفارتخانه فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو تجمع کردند اما هیچ یک از روزنامه های اصلاح طلب، خبر و تصویری از این تجمع در صفحات خود منتشر نکرد تا نشان دهند سیاست زدگی این جریان به حدی رسیده که حتی برای پیامبر اسلام نیز حاضر به از خودگذشتگی نیستند.

 

حالا این بار نوبت به روزنامه شرق رسید تا به حمایت از دولت فرانسه پرداخته و تجمع اعتراضی مردم تهران را مورد نکوهش قرار دهد. شرق در این باره نوشت: "تظاهرات در تهران این سوال را ایجاد می کند که آیا اقدام شارلی ابدو طرف اعتراض ماست یا دولت و ملت فرانسه؟ گویی آن تصویر را دولت فرانسه کشیده و مدیرمسئول شالی ابدو هم وزیر خارجه آن کشور بوده است."

 

 

این جملات دور از ذهن در شرایطی توسط روزنامه اصلاح طلب شرق منتشر شده که بیشتر به تطهیر کشور فرانسه در ماجرای توهین به پیامبر اسلام(ص) شبیه است. در این باره لازم به ذکر است که آیا توهین یک نشریه به آرمان و اعتقاد بیش از یک میلیارد مسلمان سراسر جهان در کشوری که ادعای دموکراسی دارد، نباید منجر به عذرخواهی دولت و دستگاه دیپلماسی آن کشور به این جمعیت یک میلیاردی شود؟

 

این در شرایطی است که رهبر معظم انقلاب نیز شب گذشته با ارسال پیامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکای جنوبی، عملا وارد این میدان شدند. از سوی دیگر بر کسی پوشیده نیست که توهین صورت گرفته در نشریه شارلی ابدو اقدامی بود که نشات گرفته از تفکرات دولت فرانسه است. حال اینکه روزنامه اصلاح طلب شرق بر اساس چه مبنا و معیاری به حمایت از دولت و دستگاه امور خارجه فرانسه پرداخته، جای سوال دارد؟

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی