نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. بهمن 1393 - 9:58
شیرعلی خرامین
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
ضرورت تشکیل جنبش مدیریت توحیدی کعبه/بی‌تدبیری مدیریت حاکم بر سرزمین حج
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکیل جنبش مدیریت توحیدی کعبه با حضور اساتید جهان اسلام ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، شیرعلی خرامین در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز در یاسوج با بیان اینکه حج منبع عظیم قدرت جهان اسلام است، اظهار کرد: جهان اسلام به دلیل بی‌تدبیری مدیریت حاکم بر سرزمین حج تا کنون هیچ نفعی از فلسفه حج به مسلمانان نرسانده است.

چرا مناسک حج گره‌ای از مشکلات جهان اسلام تاکنون بر نداشته است
این استاد دانشگاه‌ در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: خانه خدا نقطه اشتراک و ام‌القرای مسلمانان جهان هست و همه مسائل مسلمانان دنیای اسلام باید از این مکان رتق و فتق شود و سئوال من از دنیای اسلام این است که تا حالا مناسک حج کدام گره از مشکلات مسلمانان را باز کرده است؟ چرا مناسک حج قضیه فلسطین، یمن و سایر گرفتاری‌های مسلمانان جهان را تاکنون نتوانسته حل کند؟
خرامین تصریح کرد: جنبش مدیریت توحیدی کعبه با حضور اساتید جهان اسلام در حال شکل‌گیری است و ۲۰۰ استاد دانشگاه‌های جهان اسلام که ۷۵ درصد آنها برادران اهل تسنن هستند در این جنبش فعلاً فعالیت خواهند کرد.

بی‌تدبیری مدیریت حاکم بر سرزمین

این صاحب‌نظر جنگ نرم تاکید کرد: حج منبع عظیم قدرت جهان اسلام، قدرتی ایمانی، فوق دینی مسلمانان جهان است که هر ساله با حضور خیل عظیمی از مسلمانان کنگره حج برگزار می‌شود و حج از شاخص‌های قدرت مسلمانان به شمار می‌رود که به دلیل بی‌تدبیری مدیریت حاکم بر سرزمین حج هیچ نفعی از این کنگره عظیم اسلامی به مسلمانان جهان نرسیده است.
خرامین اضافه کرد: برای استفاده از نیروی عظیم مسلمانان در مراسم حج راهی جزء ایجاد یک مرکز سازمان‌دهی این کنگره عظیم حج نداریم که بهترین کار راه‌اندازی جنبش مدیریت توحیدی کعبه است.
وی با تاکید بر اینکه مرکزی برای ساماندهی این منبع عظیم کنگره سالانه وجود ندارد، یادآور شد: در جهت اتحاد مسلمانان و حل مشکلات دنیای اسلام کوچکترین استفاده‌ای از این منبع عظیم دینی و اسلامی نشده است.

در سرزمین خانه خدا با اسرائیل رابطه برقرار می‌شود
محقق برتر کشوری افزود: باید از خانه خدا فریاد رهایی و وحدت رها شود ولی در سرزمین خانه خدا نه تنها از مسلمانان جهان حمایتی نمی‌شود، بلکه آنها نیز سرکوب می‌شوند، از ام‌القرای مسلمانان برای کوچکترین مشکل مسلمانان هیچ‌گونه حرکتی صورت نمی‌گیرد و از طرفی با اسرائیل رابطه برقرار می‌شود و حرکتی برای عراق، فلسطین و یمن در سرزمین وحی انجام نمی‌گیرد.
خرامین ادامه داد: هر جا حرکت تخریبی بود و منادی آزادی و وحدت برای مسلمانان پیش آمد، مدیریت حاکم بر سرزمین خدا با آن موافق و یا مخالف حرکت آزادیخواهانه مسلمانان بودند.
وی افزود: سرزمین وحی بوسیله افراطی‌ترین فرقه و گروه مدیریت می‌شود و تصور کنیم حکومتی در عربستان سرکار بیاید که هیچ اعتقادی به کعبه، مدینه و اهداف والای پیامبر اسلام(ص) نداشته باشند، آنگاه چه اتفاقی خواهد افتاد.
این صاحب‌نظر جنگ نرم افزود: فرقه بهائیت نصف بناهای اسلامی را تخریب کردند و کسی جلو آنها را نگرفت، اگر زمانی یک حکومت نظامی امور عربستان را به دست بگیرد و قصد تخریب خانه خدا را داشته باشد و جلوی برگزاری مناسک حج را بگیرد، آن وقت چه باید کرد؟

رهبران سرزمین خانه خدا باید توسط مسلمانان جهان انتخاب شود
وی در پایان گفت: باید رهبران سرزمین منادی وحدت و همایش عظیم حج بوسیله مسلمانان و کسانی که به دین اسلام ناب محمدی معتقد هستند، انتخاب و اداره شود و جنبش مدیریت توحیدی کعبه با همین ضرورت شکل خواهد گرفت.

به گزارش کبنا، ایده جنبش مدیریت توحیدی کعبه از سوی دکتر خرامین به اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام پیشنهاد شد.

انتهای پیام/گ
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی