نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. بهمن 1393 - 13:31
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور یاسوج با بیان اینکه مسوولان باید در چارچوب ساختار قانونی و بر اساس شایسته سالاری و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای انتخاب شوند، گفت: تعصبات قبیله ای در کهگیلویه و بویراحمد منابع استان را به هدر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سید احسان عسگری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس با اشاره به نقش تعصبات قبیله ای در انتصاب برخی از مدیران  دراستان کهگیلویه وبویراحمد افزود: امروزه ما باید نقش امور سنتی را در تصمیم گیری های  اداری و اجرایی و همچنین تعلق مان را به سنت های غلط گذشته که در حال حاضر مدرن شده از بین ببریم.

 

 

وی با بیان اینکه مساله توسعه نیافتگی و فقر استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت های مختلف همواره از دغدغه های کاری و از مباحثی بوده که  در تحقیقات علمی به آن پرداخته ام ، اظهار کرد: دنیای امروز یک دنیای مبتنی بر اقتصاد منابع نیست و کسانی که روی اقتصاد منابع محور کار می کنند کشور های عقب مانده هستند.

 

این استاد اقتصاد ادامه داد : پیشرفت و توسعه کشور و استان  نیازمند اقتصاد دانا محور است و در این راستا باید نرم افزارهای اجتماعی تهیه  و براساس آن عمل شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور یاسوج در رابطه با بکارگیری مدیران اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد نیز  گفت: مسوولان  باید در چهار چوب ساختار قانونی و بر اساس شایسته سالاری و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای انتخاب شوند.

 

عسگری با اشاره به اینکه هر جا قانون اساسی ضعیف عمل کرده  قبیله ها رشد و از حقوق خودشان دفاع کرده اند اظهار کرد: چنانچه در جایی قبیله گرایی حاکم شده مبتنی بر عملکرد ضعیف قانون است.

 

نماینده سابق کهگیلویه وبویراحمد در بخش سرمایه گذاری در وزارت اقتصاد و دارایی در ادامه به آمایش سرزمینی منابع اشاره کرد و گفت: باید آمایش سرزمینی و اینکه متناسب با ظرفیت های هر منطقه سرمایه گذاری لازم به نحو مطلوبی انجام شود.

 

عسگری ادامه داد: برخی از صنایع  همانند نفت و گاز را در کنار سایر منابع هر منطقه می توان راه اندازی کرد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور یاسوج ابراز داشت: می توان  در یاسوج صنایع پتروشیمی راه اندازی کرد ولی انتقال گاز و نفت به یاسوج  مستلزم هزینه و غیراقتصادی است.

 

وی در ادامه افزود: در توزیع اعتبارات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج و سی سخت از ظرفیت گردشگری مناسبی برخوردار هستند و  لزومی برای  اختصاص اعتبار کلان و هزینه به گچساران که از این ظرفیت ها به اندازه کمتری برخوردار است ، نیست.

 

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور یاسوج در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر راه  توسعه کهگیلویه و بویراحمد در چه شاخص ها و حوزه ای است خاطرنشان کرد: اصلاح قانون و عمل به آن عامل مهم برای توسعه و پیشرفت استان است.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی