نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. بهمن 1393 - 20:14
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مانع از ساخت و ساز غیرمجاز در استان شود.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، فتاح محمدی ظهر امروز در جلسه بررسی سکونت‌های غیررسمی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی در اطراف شهر یاسوج در حال افزایش است، گفت: افزایش حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای کهگیلویه و بویراحمد باعث ایجاد مشکلات بهداشتی و امنیتی در افق 10 ساله می‌شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در 30 سال اخیر بیش از 13 روستای جدید به این استان اضافه شده است، بیان کرد: محله لبنان شهرستان گچساران، گلزار شهدای دهدشت و شهر مادوان از جمله مناطقی هستند که جمعیت حاشیه‌نشین زیادی دارند.

 

وی گفت: بسیاری از مردم در این مناطق از شرایط بد سکونتی و حتی آموزشی برخوردار هستند و این مناطق فاقد امکانات بهداشتی، آموزشی و ورزشی است که نبود این امکانات تبعات اجتماعی و فرهنگی در پی دارد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی در شهر مادوان یاسوج در افزایش است، افزود: باید مناطقی به عنوان پایلوت کار انتخاب شوند و اقدامات لازم در این مناطق صورت گیرد که در صورت مثبت بودن نتیجه، در سایر مناطق نیز اجرا شود.

 

محمدی گفت: در شهر یاسوج حوزه مهریان تا پایان مادوان سفلی به عنوان پایلوت مشخص شود و عملیات بازسازی، اصلاح و تعمیر توسط بنیاد مسکن، شهرداری مادوان و راه‌ و شهرسازی صورت گیرد.

 

معان سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این مناطق امکانات آموزشی، ورزشی، بهداشتی و کارهای خدماتی نظیر گاز، آب و برق تعریف شود، تصریح کرد: بسیاری از ساخت‌ و سازها در این مناطق غیرمجاز است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ملزم است از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کند.

 

وی عنوان کرد: طرح جامع یاسوج بزرگ هر چه سریع‌تر تهیه و اجرا شود که با اجرای این طرح جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته می‌شود و دستگاه‌های خدمت‌رسان می‌توانند خدمات خوبی به مشترکین خود ارائه دهند.

 

این مسئول اضافه کرد: فرمانداران سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران جلساتی در این خصوص تشکیل دهند و در مورد حاشیه‌نشینی اطراف شهرها و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تصمیم‌گیری کنند و نتیجه را ما ارائه دهند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی