نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. بهمن 1393 - 8:22
رئيس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات استان كهگيلويه و بويراحمد:
رئيس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات استان كهگيلويه و بويراحمد:
22 بهمن شکل گیری انقلاب و9 دی تداوم انقلاب را به دنبال داشت
رئيس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات استان كهگيلويه و بويراحمد 22 بهمن را روز شکل گیری انقلاب و 9 دی را تداوم انقلاب دانست و گفت: میثاق ملت ایران با امام و رهبری پیمانی اعتقادی و برگرفته از باورهای عمیق دینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت الاسلام قدرت اله خرم روز در گفت و گو با خبرنگار قلم دنا به مهمترین دلایل شکل گیری انقلاب اسلامی و وجه اشتراک این انقلاب با 9 دی 88 پرداخت که مشروح این مصاحبه به شرح زیر است.

 

 وجه اشتراک 9 دی 88 و 22 بهمن 57 چیست؟

 همانگونه که انقلاب اسلامی بر اساس اصولی چون اسلام، مردم، ولایت و بصیرت پایه گذاری شد و حضور با بصیرت مردم در تمام صحنه های انقلاب و بخصوص در 22 بهمن زمینه شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی را بوجود آورد، حضور مردم در 9 دی 88 تداوم انقلاب را به دنبال داشت.

 

در 9 دی مردم ولایتمدار ایران اسلامی با حضور خود بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از نظام و رهبری نشان دادند و به دنیا ثابت کردند ملتی که 22 بهمن را خلق کرده بر سر اصول، ارزشها و مقدسات دینی خود ذره ای کوتاه نخواهد آمد و همانگونه که در 22 بهمن ستمگران طاغوت وابسته به غرب را برای همیشه از این کشور بیرون راندند، در 9 دی 88 با حضورشان در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمانهای امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری فتنه گران و حامیان فتنه را برای همیشه منزوی و مطرود کردند.

 

لذا تداوم پیروزی ها حاصل تداوم حفظ اصول و ارزشهای دینی و راه شهیدان است، زیرا خداوند هیچ نعمتی را که به امتی ببخشد تغییر نخواهد داد و همچنانکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 حاصل عواملی چون ایمان به خداوند، رهبری فقیه آگاه، اتحاد و انسجام آحاد ملت و ایستادگی امت در راه خدا حاصل شد بر کسی پوشیده نیست همین عوامل در تداوم و استحکام نظام و خنثی نمودن توطئه های دشمنان و فتنه گران و حضور میلیونی آحاد مردم در 9 دی 88 اثر گذار و مایه مباهات و عزت و سربلندی ملت ایران بود.

 

در این برهه از زمان اتحاد و همبستگی قشرهای مختلف مردم برای رسیدن به هدف الهی و مقدس انقلاب یعنی یأس و ناامیدی دشمنان، توطئه گران و فتنه گران معجزه آفرین خواهد بود و همه موانع را بر سر راه پیشرفت و تعالی کشور اسلامی ایران برخواهد داشت.

 

حضور میلیونی مردم در 9دی 88 واکنش فراگیر و ملی و پایانی به تلاش های غرب، استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها جهت براندازی نرم بر بستر دموکراسی یا همان فتنه بزرگ یا انقلاب رنگی سال 88 بود، چون این گونه دشمنی های غرب علیه جمهوری اسلامی از نخستین روز پیروزی انقلاب کلید خورده بود و همواره در قالب ها و اشکال مختلف نمایان شد ولی بصیرت، آگاهی، دشمن شناسی و ولایت پذیری ملت ایران و حضورشان در تمام صحنه ها تا کنون همه توطئه دشمنان را خنثی و نقش بر آب کرده است.

مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند: (حضور مردم در حوادث بزرگ و مهم و اعلان موضعی که می کنند مثل راهپیمایی 22 بهمن که واقعا یک پدیده عظیم بود در تاریخ انقلاب در این شرایط و با این اوضاع و احوال و قبل از آن، حضور مردم در خیابانها در سراسر کشور در 9 دی بدون اینکه علما و راهنمایان معنوی مردم ک مورد اعتماد آنها هستند تا دلهای مردم را به حقایق این انقلاب متوجه کنند، میسر نمی شد)

 

 زیبا ترین حرکتی که در 22 بهمن 57 بر شما تاثیر گذاشت؟

دهه مبارک فجر، دهه جشن پیروزی  شکوهمند انقلاب اسلامی و یادآور ایثار و وفاداری ملت بزرگ ایران در راه آرمانها، اصول، ارزشهای اسلامی است که از زیبایی های ارزشمندی برخوردار ابوده و یادآورخلق زیباترین حماسه آحاد مردم ایران به رهبری بزرگ مردتاریخ ساز، رهبر کبیر انقلاب امام راحل است.

 

زیباترین جلوه این شور و حماسه حضور امام(ره) در فرودگاه مهرآباد تهران و اجرای سرود دسته جمعی دانش آموزان که امام (ره)15 سال قبل از این حضور و سرود نوید یاران انقلاب یعنی نسل جوان را داده بودند. حضور امام(ره)در بهشت زهرا نیز از زیباترین جلوه های انقلاب در دهه فجر بود.

 

 جمله ای از امام خمینی (ره) که همیشه در ذهن شما است؟

جملات حضرت امام (ره) زیبا و حکیمانه است و هر کدام از بیانات ایشان نقشه راهی است برای دلسوزان انقلاب اسلامی ولی جمله ای از ایشان بسیار زیبا و متناسب با این ایام هتک حرمت پیامبر عظیم الشان اسلام است که فرمودند: (انقلاب اصیل ما جلوه ای ازنهضت پر عظمت حضرت رسول الله (ص) است)

 

چه عواملی موجب  براندازی رژیم ستم شاهی و زمینه ساز انقلاب اسلامی شد؟

جامعه شناسان معتقد هستند دو عامل در ظهور انقلاب ها تاثیر گذاراست یکی شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تاریخی و دیگری  شرایط گفتمان، ایدئولوژی، هدایت رهبری انقلاب و حمایت آحادجامعه از آرمانهایی که رهبری انقلاب مطرح می کنند و این چنین عواملی در ظهور انقلاب اسلامی دست به دست هم داد و با حضور قشر مختلف جامعه و هدایت و رهبری امام (ره) شاهد پیروزی و ظهور انقلاب اسلامی هستیم.

 

یکی از اهداف امام راحل مبارزه با استبداد و استعمار بود که شرایط را بر ملت دشوار کرده بود و هویت دینی مردم از سوی بیگانگان به تمسخر گرفته شد و بیگانگان بر مقدرات ملت حاکم بودند، ذخایر کشور را به غارت برده بودند، دین زدایی در دستور کار رژیم طاغوت قرار گرفته بود و با اجرای دستورات اربابانشان مبنی بر نادیده گرفتن ارزش های دینی و حقوق ملت ایران به نحوی پیش میرفت که حاکمان کشور اختیاری از خود نداشتند و همگی مجری دستورات دیکته شده از غرب بودند، در چنین شرایطی ملت بزرگ ایران با لبیک به ندای امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را در چنین ایامی با اهداء هزاران جوان به پیروزی رساندند.

 

 در خصوص بهتر برگزار شدن مراسمات دهه فجر امسال چه پیامی دارید؟

 

برنامه های دهه فجر باید با رویکرد فرهنگی برگزار شود و 22 بهمن باید یادآور ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

 

 22بهمن نشان دهنده تجلی اراده ملتی بزرگ و پایبند به اصول و ارزشهای الهی است، باید این رخداد بزرگ تاریخی را همچنان که تا کنون به دنیا معرفی کردیم، بار دیگر با حضور وحدت بخش امت هرچه زیباتر با برنامه های متنوع به دنیا معرفی کنیم.

 

 مردم با حضور خود به دنیا نشان خواهند داد که ملت ایران ملتی با اقتدار،ولایتمدار و عزت آفرین است و تلاش دشمن مبنی بر دلسرد کردن و جدا نمودن مردم از نظام راه به جایی نخواهد برد چون پیمان امت با امام و رهبری پیمانی اعتقادی و برگرفته از باورهای عمیق دینی است و همواره در تبعیت از ولایت آماده هرگونه جانفشانی و فداکاری هستند.

 

 حضور قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان از همان حماسه، شکوه، وفاداری و خلق زیبایی جدیدی در حمایت و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت از حقوق ملت در تمام زمینه ها از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای خواهد بود.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی