نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. بهمن 1393 - 11:33
جامعه عشایری استان رو به پیری است
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد :
جامعه عشایری استان رو به پیری است
متاسفانه تا کنون در این زمینه فعالیت چندانی صورت نگرفته که باید از این به بعد تلاشمان را برای انجام چنین اموری بیشتر نماییم .

چهارفصل، مجید علیپور در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در یاسوج گفت: جامعه عشایری استان رو به پیری است و جوانان عشایر هم بیشتر دنبال رفاهیات هستند .

 

وی افزود : جوانان عشایر کمتر به مسائل عشایری می پردازند و این یک تهدید بزرگ برای این جامعه محسوب می شود .

 

وی با اعلام اینکه نرخ بیکاری جوانان عشایری 4 درصد است ادامه داد : 96 درصد از جامعه عشایری استان کهگیلویه وبویراحمد شاغل هستند .

 

این مسئول با اشاره به اینکه با همراهی اداره کل میراث فرهنگی استان بدنبال ثبت جهانی لباس عشایرهستیم اظهار داشت : متاسفانه تا کنون در این زمینه فعالیت چندانی صورت نگرفته که باید از این به بعد تلاشمان را برای انجام چنین اموری بیشتر نماییم .

 

مدیرکل امورعشایر استان با تاکید بر این مطلب که عشایر با انواع تولیدات ، عین نماد اقتصاد مقاومتی هستند تصریح کرد : عشایر استان سالانه 10 هزار متر مربع انواع صنایع دستی تولید و به بازار عضه کرده اند .

 

علیپور با با اعلام اینکه بیش از 400 هزار تخته پوست توسط عشایر استان تولید می شود گفت : بیشترین تولیدات صنایع دستی عشایر استان شامل ، گبه ، گلیم و جاجیم است .

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون 12 کانون اسکان عشایر در استان ساخته شده است افزود : در این 12 کانون اسکان بیش از هزار خانوار عشایری ساکن شده اند .

 

وی تعداد دام عشایر استان را بیش از یک میلیون رأس دام عنوان کرد و گفت : اعتبارات تخصیص داده شده جوابگوی نیاز جمعیت عشایری استان نیست .

 

علیپور نرخ باسوادی در جامعه عشایری استان را 65 درصد اعلام کرد و اظهار داشت : این مجموعه بدنبال افزایش رفاهیات جامعه عشایری و بالا رفتن درآمد جامعه عشایری استان هستیم .

 

منبع:عصردنا

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی