نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. بهمن 1393 - 11:46
مجید علی‌پور
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
ناتوی فرهنگی عنصر مهم در کاهش روابط جامعه عشایری
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، تهاجمات فرهنگی دشمن را یک عنصر مهم در کاهش روابط جامعه عشایری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مجید علی‌پور شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشن بزرگ عشایر در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، این دهه را فرصت مناسبی جهت تبیین دستاوردهای انقلاب به نسل جوان دانست و اظهار کرد: جامعه عشایر در همه زمان‌ها چه بعد از انقلاب و چه قبل از انقلاب دین خود را نسبت به پیروی از آرمان‌های امام و شهدا ادا کردند.

 

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به روابط عاطفی جامعه عشایری در گذشته، تهاجمات فرهنگی، مجازی دشمن را یک عنصر مهم در کم‌کردن این روابط دانست و افزود: با برگزاری و تکرار مکرر این قبیل جشنواره‌ها سعی در حفظ کردن اصالت گذشته خود هستیم.

 

علی‌پور با توجه به ناملایمات زندگی جامعه عشایری، در وصف این قشر از افراد جامعه، بیان کرد: با وجود جمعیت اندک، تأثیرگذاری عشایر در بعد اجتماعی و فرهنگی بسیار بالا است.

 

وی با بیان اینکه تنها 2 درصد از جمعیت کل کشور عشایر‌نشین هستند، 35 درصد از صنایع دستی تولیدات کشور را مختص به عشایر دانست و گفت: اگر بخواهیم به ظرفیت داخلی توجه کنیم مصداق آن عشایر غیور هستند.

 

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: عشایر با کمترین ادعا و تلاش بی‌منت بهترین پروتئین و مواد غذایی را به کشور ارائه می‌دهند.

 

علی‌پور، خدماتی از قبیل بازگشایی، مرمت و احداث جاده‌های عشایر، بهسازی چشمه‌ها، احداث منابع ذخیره آب، جایگاه مخازن نفت و آب‌رسانی سیار به عشایر را از اقدامات ارائه‌شده به عشایر کوچ‌رو عنوان کرد.

 

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، در پایان هدف از برگزاری این جشن را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عشایر استان در بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: پاسداشت انقلاب اسلامی و تجدید پیمان با آرمان‌های امام و رهبری از دیگر اهداف این جشن بزرگ است.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی