نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. بهمن 1393 - 22:58
با خبر شدیم که فرزند بزرگ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفری کاری به کهگیلویه وبویراحمد سفرکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، بر طبق اخبار رسانه های محلی استان کهگیلویه وبویراحمد شنیده می شود محسن هاشمی، فرزند بزرگ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی پروژ های عمرانی دانشگاه آزاد  سفری به کهگیلویه وبویراحمد داشته است.

 

این در حالی است که از سفر وی به استان هنوز خبر های رسمی شنیده نشده است.

 

بر طبق سایت شخصیت نگار بخشی از سوابق محسن هاشمی را در زیر برای شما شرح می دهیم.

 

 

مدیریت محسن هاشمی بر مجموعه متروی تهران، از سال 1376 تا اسفند سال 1389 به طول انجامید و در طول این سالها، متروی تهران راه اندازی شد. محسن هاشمی، شرکت مترو را با حدود 7000 نفر پرسنل و مشکلات مختلف، بدون اینکه خطی از متروی تهران به بهره برداری برسد، تحویل گرفت. وی در یک اقدام اصلاحی، مترو را از وزارت کشور جدا و به شهرداری تهران ملحق نمود، تا از امکانات دولت و شهرداری برای راه اندازی مترو استفاده کند.

محسن هاشمی، با اولویت بندی خطوط، همه توان کاری شرکت را بر یک بخش معطوف کرد و توانست بطور متوسط هر سال 10 کیلومتر از خطوط حمل و نقل ریلی را راه اندازی کند.

تاسیس کارخانه ساخت واگن های مترو
او در سال 1380  اتحادیه‌ای از سازمان‌ها و شرکت‌های قطار شهری کلانشهرها، تشکیل و به ریاست این اتحادیه منصوب شد، و در سال 1382 با استفاده از سرمایه گذاری داخلی و خارجی، کارخانه ساخت واگن های مترو را تاسیس نمود.

همکاری با مدیران شهرداری و رؤسای جمهور

محسن هاشمی در طول 13 سال خدمت در سمت ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت قطارهای شهری تهران و حومه، توانست با مدیران شهری مختلفی از "کرباسچی" (نهمین شهردار تهران در سال 1368 پس از انقلاب اسلامی ایران)، "الویری" (دهمین شهردار تهران در سال 1378 پس از انقلاب اسلامی ایران) و "ملک مدنی" (یازدهمین شهردار تهران در سال 1380 پس از انقلاب اسلامی ایران) گرفته تا "محمود احمدی‌نژاد" و "محمد باقر قالیباف" همکاری کند.
در سالهای 1382 تا 1384، هاشمی نه تنها وقتی "محمود احمدی ‌نژاد" شهردار بود، بلکه در دوران ریاست جمهوری وی هم در کسوت مدیرعاملی مترو باقی ماند و به این کار به چشم کاری تخصصی و فارق از مسائل سیاسی نگاه می کرد که البته برای دریافت اعتبارات دولتی مترو چالش‌هایی را پشت سر گذاشت.

سرانجام محسن هاشمی، در 13 اسفند 1389، با ارسال نامه ای به شهردار وقت تهران "محمد باقر قالیباف" از سمت ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران استعفا داد، و به سمت مشاور شهردار و عضو هیئت مدیره از سوی "قالیباف" منصوب شد.
محسن هاشمی در دولت یازدهم به ریاست جمهوری "حسن روحانی" به عضویت هیئت مدیره "شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور" نیز درآمد.

 

شهریور 1392، پس از برگزاری جلسات منظم اصلاح طلبان شورای شھر تهران برای معرفی کاندیدای واحد برای تصدی پست شھرداری تھران، محسن ھاشمی به عنوان گزینه نھایی انتخاب شد.'

کارشناسان مدیریت شھری با اشاره به سوابق و تخصص محسن ھاشمی معتقد بودند: حضور او در راس شھرداری تھران، می تواند تھران را پس از سال ھا خطای فاحش مدیریتی که منجر به تشدید آلودگی ھوا، ترافیک و... شده به مسیر صحیح بازگرداند.

ناکامی محسن هاشمی از تصدی شهرداری تهران

با آغاز کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی جدی ترین گزینه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان برای شهرداری تهران بود و رقابت نزدیکی با محمدباقر قالیباف برای احراز این پست داشت.

در نهایت در روز 17 شهریور 1392 در جریان انتخاب شهردار توسط شورای شهر تهران، در دور اول رأی گیری، "محمد باقر قالیباف" و محسن هاشمی هریک موفق به کسب 15 رأی شدند و یک رأی سفید به صندوق انداخته شد. در دور دوم رأی گیری ، سرانجام "قالیباف" با کسب 16 رأی در مقابل 14 رأی محسن هاشمی و یک رأی سفید برای سومین دوره چهارساله، شهردار تهران شد.

 

معاونت عمرانی دانشگاه آزاد

 

22 روز پس از واماندن محسن هاشمی از شهرداری تهران، در تاریخ 8 مهر 1392، "حمید میرزاده" (سرپرست وقت دانشگاه آزاد اسلامی) وی را به عنوان معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

ریاست شورای عالی معماری دانشگاه آزاد

در 27 فروردین 1393 محسن هاشمی در دومین جلسه شورای عالی معماری دانشگاه آزاد، به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد.

اولین طرح های محسن هاشمی در پست معاونت دانشگاه
طرح تجمیع واحدهای پنج ‌گانه تهران و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از اولین طرح‌های محسن هاشمی در پست معاونت عمرانی دانشگاه بوده است.

 

هاشمی در تیرماه 1393 طی مصاحبه ای با "فرهیختگان‌آنلاین" ، درباره طرح‌های پنج ‌گانه تجمیع سازمان مرکزی گفت: «تجمیع موضوع جدیدی نیست. در دوران مدیران قبلی هم این طرح مطرح بوده است. سازمان مرکزی در بعد ادارات مرکزی، در 13 ساختمان در دایره‌ای به قطر 12 کیلومتر پراکنده بود. آرزوی مدیران قبلی این بود که سازمان را تجمیع کنند. در مورد واحدهای تهران هم همین‌طور است. واحدهای مرکزی، غرب، شمال، جنوب و علوم و تحقیقات، پزشکی و مجازی هم در تهران هستند. هیچ ‌کدام از این دانشگاه‌ها فیزیک و نمای مشخصی ندارند.» هاشمی ادامه داد: «دانشگاه تنها محل درس خواندن نیست. بین دانشجو و محیط اطرافش باید تعامل وجود داشته باشد و باید به ‌گونه‌ ای باشد که دانشجو دوست نداشته باشد از آن خارج شود.»

محسن هاشمی همچنین تاکید کرد که در طرح تجمیع واحدها باید از دارایی واحدها استفاده شود و در صورت لزوم سازمان مرکزی به واحدها کمک خواهد کرد. او درباره املاک دانشگاه در پاسداران گفت: «قرار بر این است که از درآمد تبدیل به احسن اموال دانشگاه خرج تجمیع واحدها شود که دانشگاه‌ها خودشان را متمرکز کنند.

اموال دانشگاه بیهوده به فروش نمی‌رسند و هیچ ملکی تا زمانی که به پول احتیاج باشد فروش نمی‌رود. املاک دانشگاه ارزش زیادی دارد و قابلیت ارزش افزوده را هم دارد. اگر ملکی را بفروشیم در جای دیگر و مناسب‌تر ملک بزرگ‌تری خواهیم خرید.»

 

محسن هاشمی و سیاست

محسن هاشمی را می‌توان در میان فرزندان "آیت الله هاشمی رفسنجانی" محافظه کار‌تر از بقیه دانست، وی در طول دوران خدمت علاقه ای به دعواهای سیاسی نداشت، تا جایی که برای دادگاه "فاطمه هاشمی" در 18 دی ماه 1392 همه فرزندان و حتی مادر خانواده هم در کنار "فاطمه" بودند، اما وی ترجیح داد صبح آن روز  را جای دیگری به جز دادگاه انقلاب بگذراند.
محسن هاشمی کمتر خودش را اهل حاشیه نشان داده و بیشتر از خود، چهره ای میانه رو به نمایش گذاشت. در نتیجه، از وی شخصیتی کم‌حاشیه  و موفق در بین فرزندان " هاشمی رفسنجانی" یاد می شود.

محسن هاشمی در 8 بهمن سال 1391، در گفت ‌وگو با خبرگزاری "تسنیم" در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر ورود جدی ‌تر شما به عرصه سیاست اظهار داشت: «طبیعی است که اگر فضا در جهت اعتدال باز شود. علاقه برای حضور بیشتر شود.»

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی