نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. بهمن 1393 - 8:18
آیت‌الله علم‌الهدی
آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به وزیر ارشاد:
آقای وزیر به چه کسی امید می‌دهید؟/همه مراجع را ناامید کردید
آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم رضوی اظهار کرد: مشارکت سیاسی باید با انگیزه الهی و اطاعت از پروردگار و به دور از هرگونه قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل بله نقل شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم رضوی اظهار کرد: مشارکت سیاسی باید با انگیزه الهی و اطاعت از پروردگار و به دور از هرگونه قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی صورت گیرد. محور مشارکت‌های سیاسی باید بر این اساس باشد که ارزش‌های دینی و اطاعت از پروردگار به انجام برسد و ضدارزش‌ها براندازی شوند، و با براندازی ضدارزش‌ها، معصیت از بین برود و می‌بینیم که وجود مبارک امیرالمؤمنین علی(ع) در نامه به استاندار خود "اشعث بن قیس" در خصوص فعالیت و مشارکت سیاسی به عنوان یک استاندار می‌فرماید؛ شما امانت‌دار هستید و تکلیف انجام می‌دهید و این پستِ شما شغل نیست بلکه تکلیف است.

 

وی ادامه داد: وظیفه یک کارمند، فرمانده، وزیر و استاندار در یک نظام دینی با یک سوپرمارکتی فرق دارند، سوپرمارکتی شغلش همان کار است اما شغل کارمند، فرمانده، وزیر و استاندار در یک نظام دینی تنها مدیری و وزیری نیست بلکه محوریت مشارکت سیاسی جامعه است و اینکه باید براساس ارزش‌های دینی و براندازی معصیت خدا آن تکلیف صورت گیرد.

 

علم‌الهدی گفت: انگیزه اطاعت از خدا، مشارکت سیاسی است. مسئله قدرت‌یابی و به پست و مقام رسیدن و در میدان مسابقه قرار گرفتن برای اینکه قدرت در جناح متبوع قرار گیرد، ضد نظام سیاسی اسلام است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به ایام دهه فجر تصریح کرد: مقوله دهه فجر، تجدید خاطرات است و حوادث 36 سال گذشته به زبان و یاد می‌آید؛ با این وجود مسئله انقلاب اسلامی تنها یک حادثه در تاریخ نبود، این موضوع باید برای نسل سوم و کسانی که این حادثه را درک نکردند، تبیین شود و برای آنها تاریخ را نقل کنیم؛ انقلاب ما، یک انقلاب پویا است که در بهمن 57 به پیروزی رسید. این انقلاب پویا و متحرک است و مسیرش را ادامه داده و به صورت یک جریان تکلیفی بر گُرده‌ی نسل جوان قرار دارد. ما بایستی به جای همه بحث‌ها، ماهیت انقلاب را تبیین کنیم؛ آن هم برای نسلی که می‌خواهد نیرومندتر از قبل مسیر این انقلابِ پویا را ادامه دهد و لذا باید ماهیت انقلاب روشن شود. ماهیت انقلاب، تنها رویکرد سیاسی نیست.

 

انقلاب ما به لحاظ پیشرفت با هیچ انقلابی قابل قیاس نیست

 

وی افزود: امروز اگر انقلاب اسلامی را بررسی کنیم و ببینیم در چه شرایطی قرار داریم، اگر این انقلاب را با انقلاب هر کشوری مقایسه کنیم، درک خواهیم کرد که کشور ما پیشرفته‌تر و توسعه‌یافته‌تر است و با هیچ کشوری قابل قیاس نیست. اما ماهیت صرفا این نیست، انقلاب ما در تداوم انقلاب انبیا(ع) است، این انقلاب از نوع انقلاب پیامبران خدا است. انقلاب ما انقلاب انبیا بوده است. روزی که انقلاب به پیروزی رسید، ملی‌گراها به امام(ره) گفتند کار تمام شد و شاه را بیرون کردیم، حالا بنشینیم زندگی‌مان را کنیم و با همه از جمله شوروی و آمریکا دست بدهیم، اصلا به ما چه که فلسطینی‌ها کشته می‌شوند، در پاسخ به این افراد امام(ره) فرمودند؛ ما برای این کار نیامده‌ایم بلکه آمده‌ایم ریشه استکبار را بزنیم و انقلاب را پیش ببریم تا به صاحب اصلی آن برسد نه اینکه جنایات استکبار را نگاه کنیم و دست به دست آنها بدهیم و ملت فلسطین نابود شود و ما هیچ واکنشی نداشته باشیم.

 

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امام(ره) ابتدا بحث صدور انقلاب را مطرح کردند و بعد تصرف جاسوس‌خانه آمریکا را انقلاب دوم نامیدند، و لذا ملی‌گراها جلوی امام(ره) ایستادند و گروه‌های سکولار و لیبرال دموکرات از دل قضیه سر در آوردند و امروز هم بحث ما و گروه‌های سیاسی همین است، بحث ما این نیست چه کسی وزیر باشد؛ ما می‌گوییم انقلاب، انقلاب انبیای الهی است اما آنها می‌گویند این به ما چه ربطی دارد ما باید با همه بسازیم.

 

پای استکبار را قطع کرده‌ایم

 

وی در ادامه افزود: ما در براندازی استکبار بایستی دنیا را آماده کنیم و دکترین سیاسی اسلام را به آنها ارائه دهیم تا دنیا تشنه شود و ذخیره الهی بیرون آید و تمام دنیا را تحت سلطه اسلام قرار دهد. شهدای ما هم برای همین شهید شدند و آزادگان ما هم برای همین شکنجه‌ها را تحمل کردند. آیا ما با این اهداف به نتیجه رسیده‌ایم، بله؛ انقلاب ما دو اصل داشت، یک اصل استکبارستیزی و به حمدالله به جایی رسیده‌ایم که پای استکبار را قطع کرده‌ایم و روی کره زمین جایی نیست که پرچم آمریکا را آتش نزنند و تمام کشورهای مستضف جهان، سلطه مقوایی استکبار را به باد سخره گرفته‌اند.

 

این نظام اهرم پرش انقلاب و توسعه آن است

 

امام جمعه مشهد گفت: از نظر اسلام، همه این عطشی که در دنیا برای معارف اهل بیت(ع) و اسلام است، تاکنون بی‌سابقه بوده و این از نتایج به ثمر رسیدن انقلاب ما است؛ ولی بدانیم تمام مشکلاتی که داریم و بحث‌هایی که با مدیران و مسئولان مطرح است، این است که نظام ما یک نظام الهی است و مسئولان بدانند اصل مسئولیت آنها، جریان انقلاب و نظام در درجه اول و قبل از مسئولیت اقتصادی و امنیتی آنها، این است که نظام اهرم پرش انقلاب و توسعه آن است و مسئولیت اول آنها تدبیر برای توسعه انقلاب و حاکمیت ارزش‌های آن است.

 

داد مراجع را درآوردند

 

علم‌الهدی ادامه داد: اگر در جایی با یک مسئول مشکل پیدا می‌کنیم، برای همین است؛ متاسفانه برخی عزیزان رسالت اولیه خود را در جهت تدبیر برای توسعه انقلاب و حاکمیت ارزش‌های آن فراموش می‌کنند. بعضی جاها یک حرکت‌هایی صورت می‌گیرد که حرکت این آقای مدیر بر ضد ارزش‌های نظام است، و انسان دردش می‌آید و دادش بلند می‌شود. در چند روز گذشته مراجع تقلید به ناله درآمدند و فریاد زدند، در کشور وفادارتر از مراجع تقلید به انقلاب پیدا نمی‌کنیم، این افراد متاثر شدند به خاطر یک حرکت ناهنجارانه‌ای که در وزارت ارشاد پیرامون ارائه مجوز به تک‌خوانی یک زن بود.

 

تکخوانی زن را می‌گویند همخوانی

 

وی افزود: آیا این اتفاق در راستای انقلاب اسلامی است یا در راستای تخریب آن؟ آیا آوازه‌خوانی زن، انقلاب را توسعه می‌دهد؟ آنها یک آلبومی را مجوز داده‌اند؛ با عنوان اینکه یک خانمی می‌خواند و یک آقایی زمزمه می‌کند و خواننده زن است و در کاور آلبوم هم عکس زن منتشر شده، و این را به عنوان همخوانی زن مجوز داده‌اند؛ در حالی که همخوانی نیست. آقای وزیر هم بیانیه می‌دهند که به مراجع و ائمه جمعه اطلاعات و خبرهای غلط داده شده! آقای وزیر، این را همخوانی نمی‌گویند، این تک‌خوانی زن است؛ آن موضوعی که مراجع اجازه داده‌اند این است که زن و مرد با هم بخوانند و صدای زن مشخص نباشد و این زنی که در فیلم مختار، اجازه دادند تک‌خوانی زن نیست و زمزمه لالایی است، البته همان را هم برخی مراجع ایراد گرفتند.

 

آقای وزیر! تمام مراجع را ناامید کردید

 

امام جمعه مشهد گفت: اینکه مجوزی را صادر کنید و بعد بگویید به مراجع اخبار غلط می‌دهند، چگونه است؟ مراجع تا موضوع مشخص نشود فتوا نمی‌دهند، شما مراجع را زیر سوال می‌برید و علما را زیرسوال می‌برید که به یک زن مجوز تک‌خوانی بدهید؟! که یک آقای خدانشناسی مجوز به زن آوازه‌خوان بدهد، یعنی به جایی رسیده‌اید که ارزش یک زن از مراجع بالاتر شده است؟! آقای رئیس‌جمهور فرمودند این دولت تدبیر و امید است؛ آقای وزیر! به چه کسی امید می‌دهید؟ تمام مراجع را که ناامید کردید. آیا این دولت آمده به ولنگارها امید بدهد یا به متدینین؟

 

ملت در راهپیمایی 22 بهمن، پاسخ دشمن را بدهند

وی اظهار داشت: انقلاب ما، انقلاب انبیا است. هر مسلمان و هر آدمی در عرصه انقلاب از این حرکات متاثر می‌شود و بعد می‌گویند افراطی تندرو، این اصطلاح را استکبار به ساواک تلقین کرد و به کسانی می‌دادند که پای انقلاب و ارزش‌ها در زمان ساواک می‌ایستادند، متاسفانه اکنون این اصطلاح به کسانی گفته می‌شود که پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند. در راهپیمایی 22 بهمن، شما ملت با کمال قدرت پاسخگوی همه اشکالات باشید و مشت گره‌کرده شما دشمن را بیش از پیش ناامید کند و در عرصه مذاکرات، مقاومت شما این را به دشمن ثابت کند که اشکال‌تراشی‌ها و سختی‌ها و تحریم‌ها نه تنها شما را ناامید نکرده و نمی‌کند بلکه پایدارتر از گذشته می‌سازد.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی