نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. بهمن 1393 - 19:28
مستند شهید عین الله دهراب پور شهید شاخص بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ستارگان عشق شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل ، این مستند تلویزیونی در ساعت 21 و 45 دقیقه شب پنجشنبه (23 بهمن ) و هفت و 45 دقیقه صبح و 11 و 15 دقیقه ظهر جمعه (24 بهمن) در برنامه ستارگان عشق شبکه خبر نمایش داده می شود.

گفتنی است این مستند تلویزیونی توسط بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد ساخته شده است.

کیان دهراب پور برادرشهید عین الله دهراب پور درباره این مستند به خبرنگار صبح زاگرس گفت:در این مستند تلویزیونی با خانواده شهید، همرزمان دوران دفاع مقدس، دوستان، معلمان و همکلاسی های وی در دبیرستان دانشگاه شیراز مصاحبه هایی انجام شده است.

وی بیان کرد: این افراد هرکدام در این مستند تلویزیونی به بیان خاطراتی از شهید عین الله دهراب پور می پردازند.

 زندگینامه شهید عین الله دهراب پور شهید شاخص دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد به نقل از برادرش کیان دهراب پور در زیر آورده شده است:

 

شهید عین الله دهراب پور در سال 1345 در شهرستان بویراحمد متولد شد.

 

 وی پنج سال دوره ابتدایی را به صورت جهشی در سه سال با معدل عالی و دوره راهنمایی را در خرداد 1358با معدل 19.76به عنوان رتبه اول شهر یاسوج به پایان رساند.

شهید دهراب پور در همان سال تنها دانش آموز شهر یاسوج بود که با پذیرش در دبیرستان نخبه پرور دانشگاه شیراز که مهمترین مرکز علمی جنوب کشور با بهترین و زبده ترین دانش آموختگان پزشکی و استادان دانشگاهی بوده است مسیر موفقیت های علمی خود را سپری کرد.

 

وی پس از دریافت مدرک دیپلم با بهترین معدل بجای نشستن بر کرسی رشته پزشکی در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور یافت.

 

شهید والامقام این مسیر را در وصیت نامه اش هم به وضوح ترسیم کرده که مهمترین آزمون، آزمون الهی و بهترین دانشگاه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

 

 شهید دهراب پور با وجود سن پایین ازهوش و استعداد سرشار، ذوق و هنر وافر، تقوی و خلوص کم نظیر، شجاعت، شهامت مثال زدنی، شور و شعور انقلابی برخوردار بود این ویژگی ها از وی اسطوره ای دوست داشتنی و فراموش نشدنی در یادها به جا گذاشت.

وی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در حالی که در دانشگاه مشغول به تحصیل بود پس از عزیمت به جبهه و مجاهدت های فراوان در عملیات بیت المقدس مجروح شد.

 

شهید دهراب پور پس از مداوا و مجروح شدن در عملیات های بعدی وی از مبارزه با استکبار منصرف نشد تا اینکه در تابستان 1362 در عملیات والفجر دو منطقه حاج عمران به آرزوی دیرینه اش رسید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی