نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. بهمن 1393 - 9:15
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح ملی سفرنامه سلامت و امید از دوم تا چهارم اسفند امسال در سه شهرستان استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل ، مسعودمثنوی صبح روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تقدیر از حضور حماسی مردم با بصیر ایران اسلامی در حماسه 22بهمن امسال گفت: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی با شکوه 22بهمن امسال مشت کوبنده دیگری بر دهان استکبار بود.

 

اجرای طرح ملی سلامت و امید در اسفند سالجاری در استان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد در ادامه  به تشریح  طرح ملی سفرنامه سلامت و امید و برگزاری این برنامه ملی در استان کهگیلویه وبویراحمد در اسفند سالجاری اشاره کرد و گفت:تمامی فعالیت‌ها این برنامه بر مبنا و پایه‌ فعالیت‌های داوطلبانه است.

 
وی با بیان اینکه طرح ملی سفرنامه سلامت وامید از 27 مهر ماه در12 استان 48 شهرستان کشور با مشارکت خیرین، داوطلبان، پزشکان ورسانه‌های جمعی شروع شده و  دوم تا چهارم اسفند ماه سالجاری در سه شهرستان کهگیلویه وبویراحمد برگزار خواهد شد.

مثنوی ابرازداشت: این طرح با رویکرد پیشگیری در حوزه سلامت به صورت پایلوت در سه شهرستان استان که شامل بویراحمد، گچساران و کهگیلویه است اجرا خواهد شد.

سفرنامه سلامت

وی عنوان کرد: این طرح در شهرستان بویراحمد در سالن پوریای ولی،  در گچساران در سالن بسیج و  در کهگیلویه در خیابان شهید نورالدینی اجرا می شود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد اهدا خون، ویزیت رایگان، تست غربالگری، قند خون و فشار خون، جذب کمک های مردمی برای حمایت از بیماران نیازمند و ارائه خدمات سلامت به سالمندان از اهم برنامه های این همایش سه روزه در استان دانست.

 

استفاده از ظرفیت های بومی در طرح ملی سلامت و امید

 مثنوی برپایی چادرهای بومی و محلی و استفاده از ظرفیت های بومی را یکی دیگر از برنامه های این همایش دانست و گفت:هدف از برپایی این ایستگاه ها و چادرهای فرهنگی علاوه بر آموزش و پیشگیری نوعی فرهنگسازی در جهت انتقال آموخته‌های مردم به یکدیگر است.

 وی ابراز کرد: بستر سازی مناسب و فرهنگ وقف و نیکوکاری ترویج فرهنگ نوع دوستانه، هدایت و جهت دادن به فعالیت‌های خیرخواهانه از اهداف کلانی است که دراین طرح ملی دنبال خواهد شد.

 

آمادگی 36پزشک متخصص در اجرای طرح ملی سلامت و امید در استان

مثنوی گفت: تاکنون بیش از 36 پزشک عمومی،متخصص اطفال، داخلی و زنان و زایمان برای مشارکت دراین طرح اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی عنوان کرد:جمعیت هلال احمر کشور به عنوان برنامه معین و کمک کننده دولت در حوزه سلامت و در راستای طرح تحول نظام سلامت با هدف ساماندهی، جلب مشارکت های خیرین و رفع مشکلات حوزه سلامت این برنامه را اجرا می کند.

 

اجرای اولین برنامه طرح سلامت و امید در بویراحمد و دنا

مدیرعامل جمعیت هلا احمر استان ادامه داد: کاروان سفرنامه سلامت و امید روز شنبه دوم اسفنده ماه در شهر یاسوج با محوریت شهرستان دنا، روز یک شنبه سوم اسفنده ماه در گچساران با محوریت باشت و روز دوشنبه چهارم اسفندماه در کهگیلویه با محوریت شهرهای باشت، چرام و لنده از ساعت 14تا 16عصر اجرا می شود.

 

مثنوی با اعلام این نکته که در هر یک از این روزها برنامه ها به صورت زنده از شبکه دنا و شبکه یک سیما پخش خواهد شد، اظهار کرد: در این برنامه به معرفی خیران در حوزه سلامت به جهت ایجاد رغبت برای سایر افرادی که از توانایی مالی خوبی برخوردارند، برای کمک به نیازمندان خواهیم پرداخت.

 

وی در ادامه به خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر در راستای اهداف نظام سلامت اشاره کرد و گفت:اجرای خدمات امداد جاده ای در چهار فصل سال و مانور امدادی سوانح یکی از راهبردهای مهم جمعیت هلال احمر در راستای خدمات رسانی به مسافران است.

 

تجهیز شهرستانهای استان به پایگاه امداد و نجات تا خرداد سال 94

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد به افتتاح و شعب جدید دفتر هلال احمر باشت و چرام در سالجاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمامی شهرها و شهرستانهای استان مجهز به دفاتر خدمات رسان جمعیت هلال احمر بوده که پلی مطمئن برای ارائه خدمات امدادی به شهروندان است.

 

افتتاح و بهره برداری رسیدن چهارپروژه جمعیت هلال احمر در دهه فجر امسال

مثنوی به افتتاح چهار پروژه بزرگ جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد در دهه مبارک فجر امسال اشاره کرد و افزود:افتتاح پروژه ساختمان اداری، امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان دنا با زیربنای یکهزارو 800 متر مربع در سه طبقه با کاربردی اداری امدادی و آموزشی با اعتبار بیش از 16 میلیارد ریال یکی از مهمترین پروژه های افتتاحی این نهاد در دهه فجر امسال بود.

 

وی به افتتاح پروژه پایگاه امداد و نجات بین جاده ای گچساران ،بهبهان اشاره کرد و گفت: این پروژه با زیربنای 300 متر مربع وبا اعتباری افزون بر دو میلیارد و 800 میلیون ریال با حضور مسئولان استانی همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری از سوله انبار امداد ونجات جمعیت هلال احمر شهرستان بهمئی با زیربنای 600 متر مربع را یکی دیگر از پروژه های افتتاحی این نهاد در این ایام دانست و تصریح کرد: این پروژه با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال برای برخورداری مردم شهرستان بهمئی از تجهیزات امداد و نجات با حضور مسئولان افتتاح شد.

 

دهه فجر بهترین موقع برای ارائه خدمات انقلاب به مردم است

مثنوی بهسازی سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر کهگیلویه با اعتبار 300 میلیون ریال را آخرین پروژه افتتاحی جمعیت هلال احمر استان در ایام دهه فجر امسال جمعیت هلالا احمد استان بر شمرد و خاطر نشان کرد: دهه فجر بهترین موقع از ایام سال برای ارائه خدمات دولت و ملت به مردم است.

  

اجرای طرح اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان کشور در شهرستان دنا

وی در ادامه از کلنگ زنی دو پروژه مهم استان همزمان با هفته هلال احمر در سال 94خبر داد و گفت:به لحاظ وضعیت توپوگرافی استان و ترسیم راههای کوهستانی برای اولین بار در کشور  طرح آمایش و احداث اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان را در شهرستان دنا را خواهیم داشت که با تزریق بودجه کافی در آینده نزدیک  این پروژه مهم کلنگ زنی خواهد شد.

 

مثنوی به کلنگ زنی ساختمان جدید اداری، درمانی، آموزشی جمعیت هلال احمر مرکز استان در یاسوج اشاره کرد و افزود: همزمان با شروع هفته هلال احمر در اردیبهشت ماه سال آینده طرح احداث و کلنگ زنی ساختمان چنده منظوره جمعیت هلال احمر مرکز استان با زیر بنای هشت هزار متر مربع در چهارطبقه  را در دستور کار داریم.

 

 وی به افتتاح اولین درمانگاه فوق تخصص جمعیت هلال احمر در مرکز استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت:ارتقاء کیفیت ویزیت در کلینیک‌های درمانی و تخصصی از جمله اهداف این بسته حمايتي در راستای اهداف سلامت بود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه در این کلینک فوق تخصصی 7 پزشک متخصص با تمامی امکانات در راستای اهداف سلامت به مردم خدمات ارائه خواهند داد،گفت:در این مرکزفوق تخصصی و تخصصی پزشکان با ارائه درمانهای روماتولوژي، گوارش، كليه، ريه، جراحي قفسه سينه، جراحي پلاستيك، سونوگرافي و دندان پزشكي در حال خدمات دهی به بیماران هستند.

 

رشد 260درصدی اعتبارات جمعیت نسبت به مشابه سال 92

مثنوی در ادامه از رشد 260درصدی اعتبارات تملک دارای ملی جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد در سال جاری اشاره کردو گفت:با توجه به سیاست جدید دولت یازدهم برای تکمیل پروژه های اولویت دار، بودجه عمرانی جمعیت هلال احمر نسبت به سال 92افزایشی 260درصدی را به خود نشان داد.

 

تجهیز استان به بالگرد امداد و نجات در آینده ای نزدیک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در مورد تجهیز استان به بالگرد امداد و نجات کوهستان گفت: یکی از سیاست های جمعیت هلال احمر کشور ،تجهیز استانهای کوهستانی و حادثه خیز به بالگرد کوهستان بوده که خوشبختانه با پیگیری استاندار و مسئولان استانی این امر در حال نهایی شدن است.

 

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی