نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. اسفند 1393 - 8:05
محکومیت شدید قتل دختر دانش آموز در یاسوج
دربیانیه خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد:
محکومیت شدید قتل دختر دانش آموز در یاسوج/پیگیری و برخورد شدید دستگاه قضایی با عاملین این حادثه
خواهران بسیج دانشجویی 30دانشگاه و مرکز آموزش عالی کهگیلویه و بویراحمد با صدور بیانیه ای قتل دختر دانش آموز و ناامنی ها علیه دختران در استان را به شدت محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، واحد خواهران بسیج دانشجویی 30دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال بیانیه ای به این پایگاه خبری تحلیلی پیرامون موضوع قتل  دختر دانش آموز و ناامنی ها علیه دختران در استان جنایت اخیر صورت گرفته در مرکز استان را محکوم و خواستار برخورد شدید دستگاه قضایی با عامل و عاملین این حادثه شدند.

 

متن بیانیه به شرح زیر است

 

می سوزیم از باغی که می سوزد

 

 

در آستانه سالروز میلاد بزرگ پرچمدارفرهنگی عاشورا و قافله سالار شهدای کربلا ،روایت گر دشت نینوا ؛ حضرت زینب کبری سلام الله علیه ، بزرگ پرستار عالم هستی و روزپرستار هستیم. فرارسیدن این عید بزرگ را به همه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت ،خصوصا فرشتگان سفیدپوش نجابت ،پرستاران زحمت کش تبریک و بردستان شفایخش همه پرستاران مجاهد بوسه می زنیم.

 

نقش بی بدیل و بی نظیر زنان مسلمان از آدم تا خاتم (ص) و از غدیر تا عاشورا و از نهضت حسینی تا انقلاب شکوهمند خمینی کبیر (ره)و از کربلای ایران تا کنون ، در تبیین نهضت توحیدی و اقدام عملی دوشادوش مردان مومن ، نشر و انتقال فرهنگ اسلام ناب و پیاده سازی گفتمان علوی و فاطمی در تمام مقاطع حساس تاریخی و بردوش کشیدن بار مسئولیت و عبور موفق از تمام گردنه های سخت تاریخ اسلام و انقلاب و رساندن این پیام به نسل های بعدی ،برکسی پوشیده نیست .

 

منزلت زن در مکتب اسلام ازجایگاه ویژه ای برخوردار است تاجاییکه یک سوره از قرآن به نام زنان و سوره کوثر تماما در وصف سید زنان عالم نازل شده است و حضرت زینب (س) خود نیز نمونه ای کامل  و الگوی زن مسلمان در تدبیر و سیاست و اقتدار و خانه داری و پرستاری است که رهنمود این بانوی بزرگ اسلام همواره چراغ راه همه زنان و دختران مومن و متدین بوده و هست .

 

 

امسال در آستانه این روز بزرگ ، برای چندمین بار و چندمین سال ، شاهد حوادث تلخ و جانسوزی ، اعم از خیانت و خشونت علیه زنان و خصوصا دختران در استانی هستیم  که سراسر شیعه و داری تعصبات شدیدی نسبت به حریم خانه و خانواده است . 

 

ربودن دختری دانشجو توسط تاکسی های شهری ، سربریدن دختری  بی پناه به دست پدری جلاد و بی مسئولیت و جاهل ، تعرض آشکار به عنف و حریم خانواده ها در برابر چشمان شوهر در بخش هایی از استان ، اسید پاشی به صورت دختری دیگر ، بریدن پای نوجوانی بی گناه ، و اینک قتل بی شرمانه دانش آموزی محجبه تنها در کمتر از 4 ساعت و رهاکردن جسد آن در اطراف شهر یاسوج و چندین جنایت هولناک و تعرض و خیانت و جنایت ، در کنار آزارها و مزاحمت های روزانه و اشکار عده ای گستاخ و بی هویت در اطراف مدارس دخترانه شهرها و خوابگاه های دانشجویی ، خصوصا خوابگاه های خودگردان ، و خیابانهای شلوغ و خلوت شهرهای استان خصوصا در مرکز استان  همراه با افزایش مسافربرهای شخصی در شهرها خصوصا شهر یاسوج بدون کم ترین نظارتی ، همه و همه در حالی اتفاق می افتد که نه توجه و حساسیتی از طرف برخی از مدیران و معاونان مدارس ، احساس می شود و بعضی از مسئولین خوابگاه های دانشجویی سطح شهر  خصوصا خوابگاه های خودگردان که جای بسی بررسی و تامل و حرف ناگفته دارند ،نیز توجه خاصی به این موارد ندارند و امنیت پایدار و ثابت و مداومی از طرف سیستم های امنیتی و انتظامی و قضایی نیز به  چشم نمی خورد .

 

علی رغم وقوع این حوادث که عواطف و احساسات و قلب عموم مردم جریحه دار می شود ، تاکنون اراده ای برای ریشه کن کردن این پدیده شوم در دستگاه های متولی (فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و ...)  مشاهده نمی  شود  و از وعده ها و رعد و برق های مسئولین اعم از سیاسی و امنیتی و ... در گرماگرم روزهای این حوادث ناگوار تاکنون باران رحمت زایی نباریده و یا اگر اقداماتی هم شده که بدون شک زحمت هایی هم کشیده شده ، بدون معرفی به مردم و عبرت گیری بوده است .

 

 

مسئولین محترم را دعوت می کنیم به یک روز سرکشی  از محیط های شهری و مدارس دخترانه و خوابگاه های سطح شهرهای استان تا خود به عینه شاهد مزاحمت های روزانه بدون نطارت و کنترل و حتی گستاخی ها باشیم و باشند وتا بدانند که ما چگونه می سوزیم از باغی که می سوزد و چگونه خانواده عاطفه  های جوان درسکوت مطلق مسئولین نظاره گر پرپرشدن جگرگوشه های خود هستند .

 

 

هرگاه از سراحساس تکلیف لب به امر به معروف و نهی از منکر گشودیم با انواع تهدیدها از جانب تبهکاران و انواع ناسپاسی وزخم زبان از طرف نهادها و سازمان های مسئول روبرو بودیم و هستیم و این چیزی نیست جز نتیجه تعطیلی امربه معروف و نهی از منکر و عدم حمایت دولتی از آمران به معروف و ناهیان از منکر .

 

 

دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه های و مراکز آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد  ضمن محکومیت شدید این اقدامات شنیع و بی شرمانه و اظهار همدردی عمیق با خانواده های  داغدیده این حادثه ،ضمن تشکراز زحمات و اقدامات انجام شده توسط دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی استان :

 

  1. از همه مسئولین و خصوصا نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه قضایی و قضات محترم مصرانه خواهان اقدام عاجل و بازدارنده  در خصوص پی گیری این موضوع هستیم.
  2. دانشجویان و دانش آموزان دختر استان با خویشتنداری به جد پی گیر موضوع  تا حصول نتیجه و اشد مجازات برای عامل و عاملین در کوتاهترین زمان ممکن بوده و بی صبرانه منتظر پاسخگویی مسئولین امرو اطلاع رسانی به موقع هستیم .
  3. بدیهی است در صورت عدم جوابگویی و یا عدم معرفی تبهکاران و اطلاع رسانی و یا خدای ناکرده کوتاهی و فرسایشی شدن و مسامحه کاری ، واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه های استان آماده برگزاری تجمعی اعتراضی متشکل از دانشجویان و دانش اموزان و تعیین  تعدادی از دانشجویان جهت پی گیری موضوع در خارج از استان خواهد بود که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام خواهد شد .

 

 

واحد خواهران بسیج دانشجویی 30دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد

سوم اسفند 1393

منبع: صبح زاگرس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی