نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. اسفند 1393 - 22:57
مزار شهدای گمنام شهرستان کهگیلویه بعداز دوسال در پی بی‌توجهی مسئولان در گمنامی و وضعیت نامناسبی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل ، تدفین شهدای گمنام در جای جای ایران اسلامی که با هدف اعزام سفیران نور و گسترش فضای معنویی فرهنگ ایثار و شهادت از مدت ها  در حال انجام است متاسفانه در برخی از نقاط با بی توجهی مسئولین مربوطه و عدم رسیدگی اولیه در ساخت مزار این شهیدان گمنام روبرو شده است.

 

فروردین ماه سال ۹۲ مردم شهرستان کهگیلویه برای نخستین بار میزبان دو شهید گمنام شدند، شهدایی که با استقبال بی‌نظیر مردم و مسئولین روبه‌رو شد و شاید هنوز خیلی‌ها تشییع و تدفین باشکوه این دو شهید بزرگوار را به خاطر داشته باشند.

 

شهدای گمنام به ما یاد‌آوری می‌کنند، کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، در دل و جان مردم حضور خواهند داشت و ما به خود می‌بالیم که این شهدای سرافراز را در کنار خود داریم و به وجود پربرکت آن‌ها افتخار می‌کنیم.

 

اکنون بعد از قریب به دو سال از این مهمانی، در تمام دهه‌های هفته مانند دهه کرامت و ولایت، دفاع مقدس، نیرو انتظامی و…یکی از برنامه‌های ثابت سازمان‌ها و ادارات عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهداست و مسئولان با افتخار در کنار این قبور با گل و گلاب عکس یادگاری می‌گیرند.

 

 

ولی آن‌چیزی که در این مدت تغییر نکرده است، بی‌توجهی مسئولان نسبت به مهمانانی است که روزگاری برای میزبانی‌ آن‌ها سر و دست می‌شکستند.

 

مزار شهدای گمنام شهرستان کهگیلویه بسیار مظلوم است، زیرا هیچ‌گونه رسیدگی نسبت به مزار این شهدای عزیز نشده  و این جای بسی تأسف است، پس از چندین سال تدفین این عزیزان هنوز بازسازی این قبور مطهر صورت نگرفته و فقط از طریق پرچم‌های برافراشته و کنجکاوی می‌توانیم به وجود مزار این شهیدان پی ببریم.

 

از درست کردن یادمان برای شهدای گمنام که بگذریم، برای زائرین شهدای گمنام شهرستان دهدشت حتی ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی هم در نظر گرفته نشده است، از وجود نداشتن مکانی مناسب جهت نشستن، عدم سرویش بهداشتی و نمازخانه، عدم روشنایی مسیر شهدا، نبود راه ارتباطی مناسب جهت زیارت که در زمان بارندگی و آبگرفتگی امکان تردد به آن نیست.

گزارش و عکس: مجید آذربارگون

در زیر تصاویر وضعیت نامناسب مزار شهدای گمنام شهر دهدشت را مشاهده نمایید.

 
 
 
 
 
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا