نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. اسفند 1393 - 14:12
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلیویه و بویراحمد
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلیویه و بویراحمد مطرح کرد
افرایش درایت مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی در تعامل با ریش‌سفیدان
نماینده ولی فقیه در کهگیلیویه و بویراحمد گفت: امروز مسئولان جهت جلوگیری از اختلافات و نزاع‌ها با ریش‌سفیدان و پیشکسوتان تعامل، همکاری و همفکری می‌کنند که این افزایش شعور و درایت مسئولان را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران، آیت‎الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی شب گذشته در حاشیه جلسه شورای ذات‌البین کهگیلویه و بویراحمد که با حضور ائمه جمعه و اعضای شورای تامین هشت شهرستان استان در گچساران برگزار شد، با اشاره به جلسه مذکور، اظهار کرد: با توجه به آیه مبارکه قرآن مبنی بر اینکه اگر دو گروه از مومنان با هم ستیز داشته باشند، شما تلاش کنید که بین آن‌ها سازش اتفاق بیفتد و اگر دسته‌ای سرکشی کردند به جنگ با آن‌ها بروید زیرا که آن‌ها برای صلح آماده نیستند و صلح برای دو برادر است.

* حاکم بودن شاخص عدالت در ایجاد صلح و سازش‌ها

وی با اشاره به سخنان و نکات مختلف مطرح شده توسط ائمه جمعه و معتمدان در این جلسه، با بیان اینکه در ایجاد صلح و سازش نباید طوری شود که صلح بخواهد به هر قیمتی باشد، افزود: باید شاخص عدالت حاکم بر آن باشد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در عدالت امور به جای خودش گذاشته شده و موانع و آسیب‌ها نیز برداشته می‌شود، ادامه داد: امروز به لطف خدا مسئولان جهت رفع مشکلات و جلوگیری از اختلافات و نزاع‌ها به معتمدان، ریش‌سفیدان و پیشکسوتان برای تعامل، همکاری و همفکری التماس می‌کنند که این افزایش شعور و درایت مسئولان و تفاوت حیرت‌انگیز این موضوع را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

ملک حسینی در ادامه خطاب به معتمدان و ریش سفیدان بیان کرد: اینکه امروز به قشر معتمد و ریش‌سفید جامعه وعده آگاهی و اطلاع از مضامین پرونده‌های قضایی هم داده شده تا در جهت ایجاد صلح و سازش اقدام کنند نیز از دیگر عوامل روشنفکری و ترویج فرهنگ حضور مردم در مرتفع کردن مشکلاتشان است.
* حفظ حرمت ایام فاطمیه در ایام نوروز

ملک‌حسینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، با بیان اینکه مردم استان ما متدین بوده و رعایت حرمت بانوی دوعالم حضرت فاطمه(س) را خواهند کرد، عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی در دهه اول فاطمیه اعلام خواهد کرد که پنج یا سه روز را مردم حرمت نگه دارند.

وی ادامه داد: ایام دوم فاطمیه نیز که همزمان با ایام نوروز بوده، مردم حرمت می‌دارند و جلسات عروسی را قبل یا بعد از آن برگزار و از برکت عنایات بی‌بی دو عالم(س) بهره‎مند می‌شوند.

*عدم همکاری مسئولان در احداث زائرسرای کهگیلویه و بویراحمد در مشهد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به احداث زائرسرای کهگیلویه و بویراحمد در مشهد، خاطرنشان کرد: متاسفانه بدون هیچ تلاشی همه ما در خصوص احداث این زائرسرا کوتاهی کردیم.

ملک حسینی افزود: مسئولانی که مسئولیت داشتند از جمله هیئت امنا و هیئت مدیره همه در این راستا کوتاهی کرده و اگر بخواهد این کوتاهی‌ها ادامه پیدا کند، قطعا باید فکر دیگری کرد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی