نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. اسفند 1393 - 12:07
یاسوج شهری که پایتخت طبیعت ایران را با خود یدک می کشد و همواره در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است در آستان سال نو با وضعیتی نامناسب و اسفبار به استقبال بهار می رود.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، با وجود فرارسیدن سال نو و تغییر و تحول در طبیعت، شهر یاسوج همچنان در خواب زمستانی به سر می برد و فضای بی روح شهر حکایت از آن دارد که پایتخت طبیعت ایران خود را برای استقبال از سال جدید آماده نمی کند.

 

درحالی تمامی دستگاه های اجرایی برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی از ماه ها قبل برنامه ریزی و خود را برای خدمات رسانی مطلوب به مردم آماده کرده اند در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج مشکلاتی وجود دارد که در فضای شهرنمایان است.

 

ورودی هر شهر که به نوعی پیشانی آن محسوب شده و در جذب گردشگران و مسافران نوروزی نیز تاثیر بسزایی دارد در یاسوج غافل مانده تا گردشگران در بد ورود زباله و نخاله های کنار جاده را تماشا کنند.

هر چند در سال جاری 11 هزار متر مربع از معابر شهر یاسوج از محل منابع داخلی شهرداری این شهر بهسازی شد اما در برخی از این پیاده روها هنوز چاله چوله ها پابرجاست و سنگفرش های جدید از نیز از جا کنده شده است.

بهسازی نشدن سرویس های بهداشتی در سطح شهر و نقاطی که بیشتر مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار می گیرد از دیگر مشکلاتی است که در پایتخت طبیعت ایران مشاهده می شود.

وجود زباله، کارتن و ته سیگار در پیاده روها وخودنمایی آگهی های تبلیغاتی تاریخ گذشته بر دیوارهای سطح شهر منظره ای زشت و نامناسب را بوجود آورده است.

تکمیل نشدن نقاشی های طبیعت بر روی برخی دیوارهای شهر به ویژه در خیابان بیمارستان شهید بهشتی که از خیابان های پرتردد به شمار می رود نیز نشان از آماده نبودن این شهر برای استقبال از گردشگران نوروزی است.

باقی ماندن زباله ها در حوض های وسط فضاهای سبز شهر یاسوج به ویژه در پارک جنب ترمینال 13 آبان و بوی تعفن ناشی از آن امکان اقامت و استراحت برای مسافران و گردشگران را دشوار می کند.

موارد یاد شده تنها بخشی از مشکلات شهری یاسوج است اما از دستگاه های خدمات رسان استان و شهرداری یاسوج انتظار می رود جمع آوری زباله ها, رنگ امیزی دیوارها، بهسازی معابر, تجهیز سرویس های بهداشتی در سطح شهر، ساماندهی مصالح ساختمانی مقابل برخی مغازه ها را در فرصت باقی مانده مدنظر قرار دهند.

شهرداری و شورای شهریاسوج باید نسبت به استاندارد سازی سرعت گیرها، لکه گیری چاله ها و رنگ آمیزی تابلوها و جداول و دیگر کارهای ضروری مربوط به عمران شهری در آستانه سال جدید اقدام و تلاش مضاعفی در جهت بهبود این وضعیت داشته باشند.

 

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی