نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. اسفند 1393 - 12:24
مدیرعامل ستاد مردمی دیه کهگیلویه وبویراحمد گفت: 200 زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری از زندان های سه گانه این استان آزاد و به کانون گرم خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، سیدنظر زینی پور مدیرعامل ستاد مردمی دیه کهگیلویه وبویراحمد گفت: 40 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد روز شنبه گذشته آزاد شدند.

وی با بیان اینکه بیش از 150 میلیارد ریال هزینه پرداخت جرایم این زندانیان بود، اظهار کرد: پرداخت این میزان از محل های مختلف شامل گذشت شاکیان،کمک خیرین خارج از استان، منابع قرض الحسنه بانک ها و کمک های ستاد دیه کشور بوده است.

زینی پور اظهار کرد: 92 میلیارد ریال از این میزان در قالب گذشت شاکیان پرونده ها بود که با رایزنی مددکاران و شوراهای حل اختلاف استان شاکیان ازبخش عمده ای از مطالبات خود صرف نظر کردند.

وی ابراز داشت: از مجموع 48 میلیارد ریال پرداختی از سوی ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان نیز مبلغ 11میلیارد ریال آن تسهیلات قرض الحسنه بوده است.

زینی پور تصریح کرد: حدود 30 میلیارد ریال از مبلغ پرداختی برای آزادی زندانیان این استان در سال جاری نیز کمک های بلاعوض از سوی ستاد دیه کشور بوده است.

زینی پور افزود: از سال 1378 و با آغاز فعالیت ستاد دیه درکهگیلویه وبویراحمد تاکنون یکهزار و 500 زندانی جرایم غیرعمد در سطح این استان آزاد شده اند.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه کهگیلویه وبویراحمد هزینه آزادی این تعداد زندانی را افزون بر 485 میلیارد ریال ذکر کرد.

زینی پور تصریح کرد: 315میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به گذشت شاکیان بوده است.

وی تاکید کرد: همچنان 203زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان های این استان چشم انتظار کمک خیرین و افراد نیکوکار و نیز گذشت شاکیان خود هستند.

زینی پور بابیان اینکه 150نفر از این تعداد بدهکاران مالی هستند، افزود: آشنانبودن به قوانین و سهل انگاری و نیز عدم احساس مسوولیت نسبت به پرداخت بدهی بویژه تسهیلات بانکی مهمترین دلایل زندانی این افراد است.

وی ابراز داشت: از مجموع این تعداد زندانی نیز 33 نفر مربوط به نفقه و مهریه های هنگفت است.

زینی پور گفت: این در حالی است که بخش عمده این مهریه ها از یکهزار سکه به بالاست و به نظر می رسد هیچ گونه توجیه دینی، عقلی و منطقی در تعیین میزان مهریه ها در این استان وجود ندارد.

زینی پور مابقی پرونده ها و افراد زندانی را مربوط به دیه های شخص ثالث و تصادفات رانندگی دانست و یادآور شد: در این راستا نیز ضعف آگاهی بخشی و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی نیز مشهود است.

وی اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در 30 سال گذشته حدود 436 نفر بر اثر بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی روانه زندان شده اندکه استان کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه کمک های خیرین و افراد نیکوکار نسبت به کمک و آزادی زندانیان غیرعمد در استان کهگیلویه وبویراحمد ناچیز است، افزود: برخی افراد و خیرین نسبت به تعهدات خود در جشنواره ها و همایش های مختلف نیز بی اعتنا بوده و به وعده های خود عمل نمی کنند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا