نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1393 - 8:02
سامان کرم نيا,‌بزدل,‌ مطالبه گري دانشجويي, موسيقي
دبير کهگيلويه و بويراحمدي انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد کازرون:
رابطه رفت و برگشتي کنسرت موسیقی و افزایش روحیه مطالبه گری دانشجویان!
سامان کرم نيا در آغاز مراسم کنسرت دانشجويي دانشگاه آزاد کازرون گفت: کنسرت موسیقی تشکل او، برای بارورتر کردن نفس روحیه مطالبه گری دانشجویان برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از کازرون خبر، اوایل اردیبهشت امسال، خبری منتشر شد که برای اهل سیاست و البته هنر، تعجب‌برانگیز بود. برخی از رسانه ها در همان ایام  از تلاش‌های یک حزب سیاسی اصلاح‌طلب برای اعمال فشار به مدیرکل وقت ارشاد فارس خبر داد. این حزب که برخی از اعضای آن در فتنه 88 نیز فعال بوده‌اند، در پی اخذ مجوز برگزاری کنسرت با حضور یکی از خوانندگاه مطرح موسیقی پاپ در کشور بود. گفته می‌شد که اصلی‌ترین هدف آن‌ها، درآمدزایی حزب از این راه و هزینه آن در برنامه‌های سیاسی بود.

 

هرچند نگاه این حزب به کنسرت موسیقی، مادی بود اما حالا یکی از فعالان یک تشکل دانشجویی در کازرون به گونه‌ای دیگر از کنسرت موسیقی بهره‌برداری کرده است. دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد کازرون قبل از آغاز اجرای برنامه گروه موسیقی سنتی، در مقام مجری برنامه، در پی کوک کردن ساز سیاست برآمده است.

 

او با بزدل نامیدن افرادی که مخالف برگزاری کنسرت در دانشگاه بوده‌اند، گفته که این برنامه شاد، برای بارورتر شدن نفس روحیه مطالبه‌گرای به ‌حق دانشجویان است! البته او بدون این‌که توضیح دهد که دقیقاً یک کنسرت، ایفاگر چه نقشی در بارورسازی نفس روحیه مطالبه‌گری دانشجویان دارد، به این مقدار بسنده نکرده و از حکم دادگاه برای معاون اول رئیس جمهور سابق و ترس مخالفان از این کنسرت تا مدیریت «عالیه» دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد کشور و نیز سخن به میان آورده است.

 

لازم به ذکر است رئیس جمهور نیز چندی پیش  در همایش سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در سخنانی توهین آمیز خطاب به منتقدان توافق نامه ژنو گفت: یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی‌اند؛ هر وقت می‌خواهد مذاکره شود عده‌ای می‌گویند ما هم داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم برای خودتان پیدا کنید. چه کار کنیم خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده ما چه کار کنیم.

 

ننتیجه طبیعی این‌که برخی این‌گونه ساز ناکوک سیاست‌بازی را وارد یک کنسرت موسیقی آن هم از نوع سنتی‌اش می‌کنند، جز تردید در نیت برگزارکنندگان و یا حتی مجوز دهندگان، احتمالاً چیزی دیگری نخواهد بود.

 

گزارش های رسیده به کازرون خبر حاکی از آن است که در چند روز گذشته، مدیریت این دانشگاه با اجرای برنامه های مختلف بسیج دانشجویی مثل سخنرانی خانم الیسون ویر، خبرنگار آمریکایی ضد صهیونیست و نشست توجیهی فریضه امر به معروف و نهی از منکر به دلایل مختلفی مخالفت کرده است اما مجوز رقص از نوع «هیپ هاپ» برای دختران آن هم در مجتمع فدک که مکانی برای اجرای فعالیت های مذهبی – فرهنگی بوده است را صادر نموده که با اعتراض بخشی از دانشجویان مواجه شده است.

 

انتهاي پيام/م

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی