نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1393 - 16:00
امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه در آستانه سال جدید گرانی در بازار این استان بیداد می کند، گفت: حفظ رضایت مردم وظیفه مسئولان است و در چنین برهه ای باید بیش از گذشته به فکر وضعیت معیشتی مردم باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت فرا رسیدن دهه اول ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: مقام آن بانوی بزرگوار جهان اسلام در نزد پروردگار از همه زنان عالم بیشتر است.

 

وی به فضایل نورانی و شخصیتی حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: به قدری شخصیت و منزلت حضرت فاطمه(س) در نزد خداوند منان بالاست که مقامش از حضرت خدیجه(س)، حضرت آسیه و حضرت مریم بلندمرتبه‌تر است.

 

خطیب این هفته نماز جمعه یاسوج با بیان خصوصیات و ابعاد شخصیتی آن حضرت تصریح کرد:مقام آن حضرت به قدری والا است که اگر حضرت امیرالمؤمنین نبود در جهان هیچ فردی که لیاقت همسری آن حضرت را داشته باشد وجود نداشت.

 

الگو قرار دادن حضرت فاطمه(س)معضلات اجتماعی جامعه را بین خواهد برد

موسوی اعظم به معضلات متعدد اجتماعی که اکنون گریبان گیر جامعه شده است اشاره کرد و گفت : اگر زنان و حتی مردان ما عفت و پاکدامنی را از آن حضرت الگو بگیرند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

 

وی با انتقاد از این نوع نگاه که برخی حجاب و عفت را تنها مربوط به زن می‌داند، خاطر نشان کرد: به همان اندازه که زن باید حجب و حیا و عفت داشته باشد به همان اندازه نیز مردان موظف به رعایت حیا هستند.

 

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه باید حریم‌ها رعایت شود و اگر ارتباطات زن و مرد در چارچوب قواعد و قوانین اسلامی باشد مشکلات کنونی را نخواهیم داشت،ابراز کرد: باید در عمل و نه در زبان به دنبال چنین ارتباطی باشیم.

 

حراست از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است

موسوی اعظم در در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی جمعه مرکز استان به هفته درختکاری و این سنت حسنه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان باید در این هفته حفظ و حراست از منابع طبیعی را لازمه کار خود بدانند.

 

وی با انتقاد ازپدیده شوم تخریب منابع طبیعی و ریشه کنی برخی از بوته ها و گیاهان دارویی در سطح استان گفت: متأسفانه دیده می شود برخی از کارکنان دولتی نیز خود در چنین عملی دست دارند و به تخریب بیشتر بوته های گیاهی می پردازند.

 

تخریب منابع طبیعی عملی ناپسند است

امام جمعه موقت شهر یاسوج افزود:تخریب طبیعت خدادادی در نوبه خود کفران نعمت و عملی ناپسند است و برخی با بهانه های مختلف سعی در نابودی طبیعت را دارند.

 

گرانی  درکهگیلویه وبویراحمد بیداد می کند

موسوی اعظم به فرا رسیدن سال جدید شمسی و عید باستانی نوروز اشاره کرد و گفت: مسئولان در چنین روزهایی به وضعیت بازار و گرانی های پی در پی آن توجه کنند.

وی با انتقاد از گرانی های افسار گسیخته در سطح  بازار کشور و بویژه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم نباید در طول شبانه روز قیمت چند برابری محصولات مورد نیاز خود را در بازار مشاهده کنند.

 

خطیب این هفته نماز جمعه مرکز کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد:حفظ رضایت مردم وظیفه مسئولان است و در چنین برهه مسئولان باید بیشتر از گذشته به فکر وضعیت معیشتی مردم باشند.

 

مسئولن تدبیری لازم برای مسکن های مهر بیندیشند

موسوی اعظم در ادامه به وضعیت مبهم برخی منازل مسکن مهر در استان اشاره کرد و افزود: با وجود واریز پول چرا هنوز برخی از منازل مسکونی مهر که به متقاضیان داده شده به آنها واگذار نشده است.

 

وی ابراز داشت : مسئولان تدبیری جدید برای خانه دار شدن این مردم پیدا کنند تا آنها در زیر سقفی مستقل به زندگی خود ادامه دهند.

منبع: بویرخبر

انتهای پیام /200

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی