نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1393 - 16:14
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه عده ای در هفته های اخیر به مقدسات اسلامی اهانت کرده اند،گفت: چنانچه مسئولان به هر دلیلی با این افراد برخورد و آنها را محاکمه نکنند مردم به صحنه می آیند و حماسه 9دی دیگری خلق می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از سایت خبری آوای ماغر:امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز عبادی، سیاسی این هفته ضمن توصیه خود و تمامی نمازگزاران به تقوای الهی  به فراگیر شدن یک شبهه از زمان امام صادق(ع) در بین مردم اشاره کرد.

 

حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت بیانکرد: در زمان امام صادق(ع) انحرافی رواج یافت که هرکس محب اهل بیت باشد دیگر به جهنم نم یرود و مردم با سوء استفاده از این موضوع خیال می کردند هر گناهی کنند بخشیده می شود در صورتی که ائمه بارها فرمودند شیعیان ما کسانی هستند که در عمل پیرو واقعی ما باشند.

 

وی درباره سبک شمردن دین در بین مردم اشاره کرد و گفت:منظور از دین ،دین اسلام است که انبیاء گذشته قسمتی از آن را آوردند و پیامبر اسلام آن را کامل کرد.

 

سیادت تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر،حفظ ارزش های دینی، علما که انبیاء،ائمه و حضرت زهرا(س)و در زمان غیبت ولی فقیه،مراجع تقلید و علمای ربانی مصداق اصلی آن هستند از نمادهای اصلی دین هستند و باید جهت حفظ دین و جلوگیری از سبک شمردن آن در جامعه نمادهای دین را حفظ کنیم.

 

امام جمعه شهر لیکک با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به تمامی شیعیان و محبین اهل بیت(علیهم السلام) گفت:فضائل و کرامات حضرت زهرا(س) بسیار هستند که مهم ترین آنها عفت، حیا، علم، ظلم ستیزی ، تربیت فرزندان صالح و ولایتمداری است.

 

سیادت خاطرنشان کرد:با توجه به روایات علمای شیعه حضرت زهرا(س) 75یا95 روز بعد از شهادت پیامبر(س) به شهادت رسید که با تصمیم ائمه جمعه استان و در راستای تصمیمات مسئولان کشوری ضمن حفظ حرمت برای دو دهه فاطمیه از محبین آن حضرت خواسته شد تا سه روز قبل از شهادت و سه روز بعد از شهادت آن حضرت را عزاداری کنند و از برپایی مراسم شادی با تشریفات خودداری کنند.

 

امام جمعه شهر لیکک با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیز داری ،گفت:منابع طبیعی که جزو انفال محسوب می شوند برای مردم منافع زیادی دارند که از بین رفتن این منابع باعث آلودگی هوا و ایجاد گرد و غبار می شود.

 

سیادت در فرازی دیگر از خطبه های امروز اذعان کرد: در هفته های گذشته اهانت هایی به قرآن و ابا عبدالله(ع) شده است،عده ای بر روی دیوارها شعار نویسی علیه مقدسات داشتند که بنده به مسئولان شهرستان تذکر دادم و از آنان خواستم به اهانت کنندگان برخورد شود و آنان را محاکمه کنند.

 

وی افزود:کسی که به قرآن و ضرویات دین اهانت کند کافر است ،دستور دین و فتوای همه مراجع است ؛مشکل اقتصادی دارند،مشکل سیاسی دارند،دلیل نمی شود که علیه امام حسین (ع) و انقلاب شعار بنویسند و چنین اعمالی قابل توجیه نیست.

 

خطیب جمعه شهر لیکک تصریح کرد: اگر مسئولان نخواهند به هر دلیلی آنها را محاکمه کنند مردم ،روحانیت ،رهبر ،بسیجیان همه وارد صحنه  می شوند و همانطور که با خلق حماسه 9دی سال 88 فتنه گران را محکوم کردند اکنون نیز اجازه نمی دهند عده ای به خون شهدا و ارزش های دین اهانت کنند.

 

سیادت افزود: تعداد قلیل نادان بی بصیرت با این اعمال شهرستان و استان را زیر سوال می برند ،کار را به جایی می رسانند که حدود 50 نفر  در شهرستان بهمئی نشست برگزار و برای یکی از سران فتنه جشن تولد می گیرند.

 

در حالی که امام جمعه به خطبه ها ادامه می داد یکی از سران اصلاح طلب بلند شد و چند بار گفت: " این ها دروغه، به والله دروغه " و مردم با صدای بلند شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سردادند.

 

سیادت در این حال در پاسخ به این شخص گفت: نه، درسته، از مسئولان استانی و شهرستانی سوال کردم که واقعیت دارد، من هم دوست داشتم دروغ باشه و در این هنگام عده انگشت شماری مسجد را ترک کردند.

 

عده ای از نمازگراران در پایان نماز جمعه به خبرنگار آوای ماغر گفتند که هر گونه توهین به مقدسات را محکوم می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی به امام حسین ،شهدا و ارزش های دین ما توهین کند.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا