نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. اسفند 1393 - 14:27
مهمترین اخبار دانش آموزی استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 93 را در این پایگاه خبری تحلیلی دنبال کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل ، در سال 93 رویدادهای مختلفی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است که این پایگاه خبری جریان ساز ترین اخبار دانش آموزان و فرهنگیان استان را در یک سال گذشته منتشر کرده است.

 

 

 

 

http://sobhezagros.ir

مرگ دانش آموز یاسوجی در اولین روز مدرسه

 قلب دانش آموز یاسوجی به عشق پا نهادن به عرصه تعلیم و تربیت از تپش ایستاد،قلب دانش آموز پایه اول ابتدایی، هفت ساله، ساکن محله اکبرآباد شهرستان یاسوج، به دلیل هیجان و اشتیاق زیاد برای رفتن به مدرسه متوقف شده است.

 

 

 

http://sobhezagros.ir

مدرسه تاسک نشانی از مدرسه ندارد/ این کلاس سیاه است

مدرسه یک کلاسه روستای «تاسک»هیچ شباهتی به مدرسه ندارد، چهاردیواری ساخته شده ازسنگ است بدون پنجره که باشاخه های بلوط و گل مسقف شده تاحداقل سرپناهی برای۲۱ دانش آموز آن درسرمای زمستان زاگرس باشد.

"تاسک" یکی از روستاهای منطقه محروم و دورافتاده پشت کوه جلیل در مرز بویراحمد و ممسنی است که همچون دیگر روستاهای این منطقه در دامنه یکی از کوههای بلند زاگرس مرکزی و در میان بلوطهای تنومند جای گرفته است.

تاسک و دیگر روستای پشت کوه جلیل همه در دل کوههای سخت گذر قرار دارند و برای رفتن به آن باید از راهی صعب العبور و پر پیچ و خم از مسیر بخش سورنای شهرستان رستم و یا از بخش سفیدار شهرستان بویراحمد گذشت.

 

 

 

http://sobhezagros.ir

قتل دلخراش دختر دانش آموز  در یاسوج

دانش آموزی که از آموزشگاه زبان انگلیسی در یاسوج قصد داشت به خانه برگردد، به دلایل نامعلومی هرگز به خانه برنگشت و به شکل فجیعی به قتل رسید.

 این دانش آموز 17 ساله که عاطفه صالح مقدم نام داشت پس از اتمام کلاس قصد داشت به خانه برگردد ولی به دلایل نامعلومی به قتل رسید و جسد وی در حوالی روستای " موردراز" از توابع شهر یاسوج پیدا شد.

این دختر 17 ساله از ناحیه سینه و سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بنا بر اظهار بستگان آثار شکستی دست و بینی وی نیز مشهود بود.

 

 

 

زارع پور

مطالبات معوق فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمدگفت:وزارت آموزش و پرورش مبنای پرداخت را دستورالعمل و به نرخ روز بودن عنوان کرده که برای کل استان به نرخ سال جاری 142 میلیارد و 672 میلیون تومان بیان شده است.

وی افزود:قانون پرداخت پاداش مناطق محروم از سال 73 تا 85 بوده که این امر به یک معضل و مشکل تبدیل شده است.که امیدواریم این مطالبات به صورت کامل تامین و پرداخت شود.

 

 

 

http://sobhezagros.ir/

کسب رتبه‌های یک تا سه رقمی کنکور امسال توسط 207 دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی

درکنکور امسال دانش آموزان کهگیلویه و بویر احمد 4 رتبه یک رقمی، 23 رتبه دورقمی و180 رتبه 3 رقمی کسب کردند که  از رشته‌های پذیرفته شده در رشته پزشکی 97نفر، داروسازی 9 نفر، دندانپزشکی 5 نفر، حقوقی 87 نفر، عمران 26 نفر،برق43نفر و مکانیک 41 نفر پذیرفته شده‌اند.

 

 

 

 

http://sobhezagros.ir

تحصن فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به وضعیت معیشتی و رفاهی

جمعی از فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد باحضور در مقابل اداره کل اموزش و پرورش این استان و ادارات شهرستان سراسر استان نسبت به وضعیت نامناسب معیشت، حقوق و مزایا، اعمال نشدن طرح رتبه بندی مشاغل و... دست به اعتراض مسالمت آمیز زدند.

پایین بودن درصد افزایش حقوق معلمان نسبت به نهادها و ادارات دیگر در بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش علت این اعتراض اعلام شده و معلمان بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش را ناکافی می‌دانند.

 

 

 

 

http://sobhezagros.ir

فرهنگیان مخترع یاسوجی اثردرمانی عصاره گیاه گل گاوزبان بر ویروس آنفلوآنزا را اختراع کرد

یونس رستمی از فرهنگیان مخترع یاسوجی با روش علمی ثابت کرده عصاره گیاه گل گاوزبان ویروس آنفلوآنزا را در مرحله همانند سازی از بین می برد.تحقیقات انجام شده به تأئید مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی رسیده است و نتایج آن به صورت مقاله علمی isi درمجلات ajebs به چاپ رسیده است.

اختراع آقای یونس رستمی که با همکاری مصطفی شادرام انجام شده به شماره 84157 در اداره کل اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.

یونس رستمی دبیر مدارس شهر یاسوج و دانشجوی کارشناسی ارشد و دررشته حشره شناسی دانشگاه یاسوج است.

 

 

 

 

.مسمومیت دانش اموز گچسارانیjpg

مصرف شیر،14دانش آموز گچسارانی را مسموم کرد

چهارشنبه، ۲۴ دی ماه ۱۴ نفر از دانش آموزان دبستان دخترانه شاهد شهر گچساران به علت مسمومیت به اورژانس این شهر اعزام و سرپایی مداوا شدند.

 

 

 

 

.ترک تحصیل دختران چاروسا

ترک تحصیل دختران روستایی کهگیلویه و بویر احمد هنوز ادامه دارد

نماینده گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی گفت: ترک تحصیل دختران روستایی کهگیلویه وبویراحمد ناشی از کم کاری و برنامه ریزی نامناسب برخی متولیان امر است.

غلامرضا تاجگردون  در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: با اتحاد، تعامل، همدلی و همفکری نباید اجازه داد یک دانش آموز ترک تحصیل کرده در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد.

 

 

اهدا عضو معلم کهگیلویه و بویراحمد

 

اهدای عضو به نیازمندان آخرین درس فداکاری معلم کهگیلویه و بویراحمدی

زنده یاد شکرعلی فرزاد فرهنگی شاغل درمدارس چاروسا درآخرین درس ایثار وفداکاری خود اعضاء بدنش را به بیماران نیازمند اهداء کرد.

مرحوم فرزاد مدیر هنرستان شبانه روزی شهدای چاروسا در شهرستان کهگیلویه و 12 سال سابقه خدمت در عرصه تعلیم و تربیت را داشت.

این فرهنگی دچار سکته مغزی شد و پس از انتقال به بیمارستان های دهدشت و سپس به شیراز منتقل شد ولی با اعلام ناامیدی از سوی پزشکان مبنی بر ادامه زندگی مرحوم وی رضایت خانواده ایشان اعضاء بدن وی به بیماران نیازمند اهداء شد.

 

 

 

 

تجلیل وزیر آموزش و پرورش از خانواده معلم ایثارگر کهگیلویه و بویراحمدی

با حضور وزیر آموزش و پرورش از خانواده معلم کهگیلویه و بویراحمدی که اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کرد، تجلیل شد.

در نخستین همایش جلوه‌های معلمان فداکار و ایثارگر که در تهران و با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و معلمان ایثارگر و فداکار استان‌های سراسر کشور برگزار شد، از خانواده فرهنگی مرحوم شَکرعلی فرزاد از فرهنگیان قلعه رییسی، مرکز بخش چاروسا از سوی وزیر آموزش و پرورش تقدیر شد.
مرحوم شکرعلی فرزاد، مدیر هنرستان قلعه رییسی، مرکز بخش چاروسا  آذرماه دچار سکته مغزی و در آخرین درس ایثارش اعضای بدنش به هفت بیمار نیازمند اهداء شد.
در آئینی که در تهران برگزار شد، لوح تقدیر ویژه جشنواره از سوی دکتر فانی به برادر مرحوم فرزاد که خود نیز از فرهنگیان و هم‌اکنون مسئول حراست آموزش و پرورش بخش چاروسااست، تقدیم شد.

 

منبع : قلم دنا

انتهای پیام/200

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی