نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. فروردين 1394 - 14:45
نیما گودرزی در گفت وگو با چهارفصل:مردم سالاری دینی مدلی از اداره جوامع بشری بود که با نوع ابراز موجودیت نظام سرمایه داری غرب را به تزلزل کشاند وعملاً با این تزلزل، دنیا را به دو قطب اسلام و غرب تبدیل کرد و در این بین اساسی ترین مولفه های مردم سالای دینی دو واژه مردم و دولت می باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت‌الاسلام نیما گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار چهارفصل در یاسوج با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی اظهار کرد:  رهبر  انقلاب به سان سنت حسنه خود 94سال را نیز در جوار حرم مطهر علی ابن موسی الرضا علیه السلام تحویل کردند و در نخستین سخنرانی ایشان که در جوار بارگاه قدس رضوی ایراد شد، به تبیین اتفاقات سال گذشته کشور پرداخته و با نگاه به آینده رویکرد کشور در سال جاری را روشن کردند.

 

در ابتدا اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در لحظه تحویل سال جدید با اشاره به تقارن آغاز سال جدید با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خاطرنشان کردند: ارادت ملت ما به خاندان پیغمبر و دخت گرامی پیامبر اعظم(ص) اقتضائاتی دارد که یقیناً مردم این اقتضائات را رعایت خواهند کرد و امید است سال جدید از برکات فاطمی سرشار و برخوردار باشد و یاد آن بزرگوار تأثیرات عمیق و ماندگار خود را در زندگی مردم ما بگذارد.

 

وی گفت: ایشان در نگاه اجمالی به مسائل سال ۱۳۹۴، همکاری‌های گسترده دولت و ملت را ضروری برشمردند و تأکید کردند: برای تحقق شعار سال ۹۴ یعنی «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، باید هر دو کفه این شعار یعنی ملت عزیز، بزرگ، شجاع، بصیر، دانا و با همت ایران و همچنین دولت خدمتگزار، به یکدیگر اعتماد، و صمیمانه با هم همکاری کنند و به تبیین افق هایی برای کشور و در خور شأن ملت مخصوصاً در باب رابطه مروم و دولت در نظام مردم سالاری دینی پرداختند.

 

گودرزی افزود: همان گونه که می دانید تئوری نظام مردم سالاری دینی که در سال 57 توسط روحانی مجاهد و فقیه در مقابل تئوری های ارائه شده توسط جوامع غربی بود، ایجاد شد.

 

 وی گفت: مردم سالاری دینی مدلی از اداره جوامع بشری بود که با نوع ابراز موجودیت نظام سرمایه داری غرب را به تزلزل کشاند وعملاً با این تزلزل، دنیا را به دو قطب اسلام و غرب تبدیل کرد و در این بین اساسی ترین مولفه های مردم سالای دینی دو واژه مردم و دولت می باشد.

 

طلبه فرهنگی اظهار داشت:در نگاه اجمالی می توان شعار انتخابی توسط امام خامنه ای را به سه بخش تقسیم کرد، بخش اول فرهنگی اخلاقی، بخش دوم سیاسی و بخش سوم هم به راه حل هایی برای برون رفت از چالشهای پیش روی نظام اسلامی اشاره دارد.

 

گودرزی در راستای توضیح شعار سال هداف از بیان چنین شعاری گفت: با توجه به اهمیت ویژه دو واژه مردم و دولت و از طرفی وبا توجه به نگاه تیزبینانه رهبری در خنثی کردن توطئه های دشمن به تبیین رابطه مردم و دولت پرداختند، رابطه ای که دشمن برای تخریب آن برنامه ریزی کرده تا جایی که رهبری لازم دیدند و نام امسال را به این رابطه اختصاص دهند تا در این مدت یکساله بتوان به تبیین دقیق آن پرداخت.

 

وی در ادامه گفت: آنچه در این قسمت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مهم به نظر می رسد این بود که می خواستند به مسئولین و مردم بگویند که با توجه به مشکلات اقتصادی و.... که دشمن در این چند ساله بر ملت ما وارد کرده، ممکن است مصادیقی از بی اعتمادی میان مردم و دولت رسوخ پیدا کند که اگر دشمن در چنین توطئه موفق شود تقریباً می توان گفت تمام دارایی نظام مقدس جمهوری اسلامی که همین اعتماد طرفینی مردم و دولت به یکدیگر می باشد از بین خواهد رفت و در نتیجه پازال دشمن کامل خواهد شد.

 

این فعال فرهنگی در رابطه با تأثیر هم دلی و همزبانی بین دولت و مردم ابراز داشت:  مقام معظم رهبری با نام گذاری سال از این طریق، به تبیین رابطه میان کارفرما و کارگزار در نظام مردم سالاری دینی پرداختند وفرمودند: دولت، کارگزار ملت و ملت کارفرکای دولت است، و هر چه همکاری دولت و ملت بیشتر باشد کارها بهتر پیش خواهد رفت. بنابراین هم دولت باید واقعاً ملت را ثبول داشته باشد و هم ارزش، اهمیت و توانایی های مردم را به درستی بپذیر، و هم ملت باید به معنای واقعی کلمه به دولت اعتماد کند.

 

وی اظهار داشت: گاهی در جوامع مردم همدل هستند ولی همزبان نیستند و یابرعکس همزبان هستند ولی عهم دل نیستند  که در هر دوصورت محکوم به شکست می باشند. منتهی ایشان راه حل شکل گیری این رابطه واین اعتماد را چنگ زدن به نقاط اشتراک و حفظ وحدت هم در زبان و هم در دل می دانند.

 

گودرزی درپایان اشاره کرد: می توان گفت رهبری تنها راه مبارزه با چالشهای روبرو در سال جاری رامدیریت جهادی و البته به شرط عمل بر طبق این چشم انداز می دانند.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی