نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. فروردين 1394 - 9:51
امام جمعه موقت یاسوج گفت: روز12 فروردین مردم با رای آری به جمهوری اسلامی خواستار حکومتی مردم سالار بر پایه احکام الهی اسلام بودند و نظام جمهوری اسلامی را در ایران مستقر کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، عصر روز سه شنبه مراسم بزرگداشت 12 فروردین در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد مسجد صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر، امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: امام خمینی(ره) در 12 فروردین به دو نکته تاکید داشت، یکی حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای و دوم آزادی مردم در انتخاب نوع حکومت یعنی مردم به هر نوع حکومتی که میخواهند رای بدهند.

 

حجت الاسلام حسینی صدر به نظر امام خمینی(ره) در مورد آزاد بودن در رای دادن به هر نوع حکومتی که میخواهند اشاره کرد و افزود: امام(ره)فرمود:"مردم به هر نوع حکومتی رای بدهند من آن را امضاء خواهم کرد" و دلیل صراحت امام اعتمادی بود که به مردم داشت.

 

وی گفت: امام(ره)  به جمهوریت و اسلامیت نظام حساس بود و بعد از انتخابات 12 فروردین و رای آری دادن ملت به جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) نیز فرمود:"من به جمهوری اسلامی رای میدهم نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر"

 

حسینی صدر عنوان کرد: حکومتی که متکی به مردم نباشد جایگاهی ندارد و اگر جمهوریت و پشتوانه مردمی داشته باشت ولی اسلامی نباشد مشروعیت نخواهد داشت.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج در ادامه به نکاتی از امام خمینی در خصوص12فروردین اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) در پیامی ضمن تشکر از مردم جهت حضور در انتخابات 12 بهمن فرمود:"مردم باید بدانند رای دادن آنها صرف رای دادن نیست بلکه تغییر در یک حکومت است و به واسطه این تغییر باید تمام کشور تغیر کند دانشگاه ها، دادگستری، مدارس، فرهنگ، مردم، سیاست و...باید اسلامی شود و در اختیار اسلام باشد.

 

وی گفت: ملت ایران بزرگترین کار تاریخ خود را انجام دادند و با این حرکت سرنوشت ساز مسیر امت اسلامی را مشخص کردند.

 

12 فروردین
12 فروردین
12 فروردین
12 فروردین
منبع:قلم دنا
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا