نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. فروردين 1394 - 15:19
علی هوشمندی
در هفته هنر انقلاب کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود
عصر شعر انقلاب در دفتر آیت الله ملک حسینی/جشنواره ملی تولیدات هنری
رییس حوزه هنری استان کهگیلویه وبویر احمد گفت:جلسه عصر شعر انقلاب با حضور شعرای برجسته استان وهمچنین نویسندگان و هنرمندان برجسته استانی در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان، حضرت آیت الله ملک حسینی به همراه تجلیل از هنرمندان برتر و نقش آفرین سال 1393 برگزار می شود.

به گزارش چهارفصل، علی هوشمندی، رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد صبح روز چهارشنبه در اولین نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامی داشت سالروز بزرگداشت سید اهل قلم شهید سی مرتضی آوینی و همچنین تبریک روزملی فناوری هسته ای در دو بخش به برنامه های هفته انقلاب و در نگاه کلی و گذرا به برنامه های آینده و تقویم سال 1394 پرداخت و گفت: در سال 1394 یک رخداد ملی در حوزه هنری خواهیم داشت، تحت عنوان جشنواره تولیدات هنرمندان استانی که این جشنواره از نقطه های بزرگ و اساسی توان سنجی وارزیابی عملکرد تولیدات استان ها است.

 

 

وی افزود: در استان کهگیلویه وبویراحمد با توجه به پتانسل ها و توانایی بالای هنرمندان هم استانی  امید است نقش خوبی را در این جشنواره ملی ایفا کنیم.

 

وی اشاره کرد: در تعطیلات نوروز حوزه هنری استان جهت معرفی هنرمندان استانی و ایجاد آشنایی بهتر با مناطق گردشگری در استان ، باهمکاری بمعاونت فرهنگی سازمان مترو تهران، بیش از 250 اثر در رشته عکاسی به تهران ارسال کردکه از این تعداد 100 اثر مرتبط با موضوع جاذبه های گردشگری استان و باور ها ی زیست محلی و باور های مردم شناسی این استان در مرحله اول پذیرفته شدند و از این تعداد 25 اثر با نام و برچسب استان تقسیم بندی شده و در ایستگاه های مترو تجریش، ارم سبز، انقلاب و کهریزک از 25 اسفند تا 15 فروردین به نمایش گذاشته شد.

 

هوشمندی در ادامه به اعلام برنامه های هفته انقلاب پرداخت و گفت: افتتاحیه و طلیعه برنامه های این هفته با تجدید میثاق با آرمان های شهداء و عطر افشانی گلزار شهدا فردا پنج شنبه ساعت 10 صبح خواهد بود که این برنامه توسط حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد وبا همکاری بنیاد شهید وامور ایثار گران، بسیج هنرمندان و امور بانوان استانداری با حضور هنرمندان عزیز این خطّه تدارک دیده شده است.

 

رییس حوزه هنری استان کهگیلویه وبویر احمد در ادامه ابراز داشت: پنج شنبه 20 فروردین، ساعت 16 و 30دقیقه، جلسه عصر شعر انقلاب با حضور شعرای برجسته استان وهمچنین نویسندگان و هنرمندان برجسته استانی در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان، حضرت آیت الله ملک حسینی به همراه  تجلیل از هنرمندان برتر و نقش آفرین  سال 1393 برگزار می گردد.

 

 

وی افزود: کارگاه تجسمی، خلق و تولید آثار با موضوعیت انقلاب و ارزش های انقلاب  روز جمعه 21  فروردین بعد از پایان مراسم پیاده روی در فضای تپه نور الشهدا یاسوج آغاز خواهد شد.

 

وی همچنین درادامه سلسله برنامه های هفته انقلاب گفت: روز شنبه ساعت 11 صبح در محل نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نمایشگاه عکسِ پرچم، حوزه هنری شروع به کار خواهد کردو این  نمایشگاه گروهی از آثار هنرمندان عکاس شناخته شده در سطح استانی و ملی  از حوزه هنری با موضوعیت پرچم است.

 

هوشمندی اشاره کرد: 22 فروردین کارگاه شعر و نقد هنرِ انقلاب توسط بسیج هنرمندان استان با همکاری حوزه هنری استان برگزار خواهد شد.

 

 

وی در ادامه افزود: در طول هفته آینده دیدار با خانواده های محترم شهدا، خاصه شهدای هنرمند و بویژه شهید هنرمند جهان نژادیان در دستور کار قرار دارد و همچنین دیدار با سرکا خانم حاتمی از مبارزین و چهرهای انقلابی و یادگار مبارزه با رژیم ستم شاهی رانیز خواهیم داشت.

 

هوشمندی اظهار داشت: بیشتر تلاش و تمرکز ما در راستای اهداف و رسالات اصلی خود یعنی تولید آثار هنری در رشته های مختلف خواهدبود.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره  ملی آثار هنری در استان در سال 1394 گفت: رشته هایی که ما بنا داریم در جشنواره تولیدات بر آن سرمایه گذاری کنیم در حوزه هنرهای تصویری (فیلم و عکس)، هنرهای تجسمی، نمایش و همچنین در بحث ادبیات پایداری که دارای نقش بسیار مهمی  در استان ما است در حوزه تولید کتاب در این عرصه،  تمرکز بر ادبیات پایداری اولویت اول ما خواهد بود.

 

رییس حوزه هنری استان کهگیلویه وبویر احمد در رابطه با جشنواره ملی در استان در سال جاری افزود: محوریت جشنواره، موضوع  خانه و خانواده، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و باورها وارزشهای دینی است که جشنواره تولیدات هنری استان ها عرصه مهمی برای رسیدن به رسالات و اهداف حوزه هنری خواهد بود.

 

وی در پایان اظهار داشت: نگاهی که در سال 94 برای فعالیت­های حوزه هنری وجود دارد، نگاه به برنامه های سند چشم انداز 1404 حوزه هنری است که این جشنواره در راستای همین چشم اندازمی باشد.

انتهای پیام/م.ن

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی