نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. فروردين 1394 - 9:14
یخچال مرغ فروشی های شهر یاسوج این روزها دیگر کمتر از مرغ های تولیدی کشتار روز مرکز کهگیلویه و بویراحمد پر می شودو مرغ های وارداتی از استان چهارمحال و بختیاری با قیمتی کمتر بازار این شهر را قبضه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، قیمت مرغ گرم هرچند ایام نوروز امسال در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد روند افزایش را به دنبال داشت و تا مرز 9 هزارتومان پیش رفت اما با تدابیر سازمان جهاد کشاورزی استان، نهادهای مربوطه و توزیع مرغ منجمد تاحدودی بازار تنظیم شد.

 

در حالی که گفته می شود قیمت مصوب هرکیلوگرم مرغ کشتارروز در مراکز توزیع شهر یاسوج هفت هزارتومان است اما در برخی از این مراکز که مرغ گرم مورد نیاز خود را از استان چهار محال بختیاری وارد کرده اند هر کیلوگرم شش هزار و 500 تومان به فروش می رسد و در برخی مغازه ها نیز این قیمت تا پنج هزار و 500 تومان کاهش یافته است.

 

هرکیلوگرم مرغ منجمد نیز در بازار یاسوج پنج هزار و 400 تومان به فروش می رسد.

 

با وجود اینکه مراکز تولید مرغ در یاسوج فعالیت می کنندو به طور روزانه مرغ مورد نیاز این شهر را تامین می کنند اما فروشندگان مرغ دلیل تفاوت قیمت مرغ کشتار روز در شهر یاسوج را ناشی از به صرفه بودن مرغ تولیدی استان چهار محال و بختیاری می دانند.

 

 

یکی از مغازه داران عرضه مرغ در یاسوج دلیل وارد کردن مرغ کشتار روز از استان های همجوار را تعطیلی یکی از کشتارگاه های این شهر دانست و گفت: هرچند مرغ های استان های همجوار با قیمت کمتری در این شهر به فروش می رسد اما برنحوه جابجایی و چگونگی انتقال مرغ ها به مراکز توزیع نظارتی نیست.

 

محمد محمدی از کسادی بازار فروش مرغ در یاسوج اشاره کرد و افزود: به دلیل فروش قارچ و گیاهان گوهی در بازار یاسوج فروش مرغ در این شهر کاهش چشمگیری یافته که این امر در این فصل از سال طبیعی است.

 

وی اظهار کرد: قیمت هرکیلوگرم مرغ کشتار روز تا قبل از عید 94 به دلیل افزایش تقاضا هشت هزار و 100 تومان بوده که این میزان در بعد از تعطیلات نوروز به هفت هزار تومان رسید.

 

با این حال علاوه بر اینکه مرغ های وارداتی از استان های همجوار به ویژه چهارمحال و بختیاری در شهر یاسوج یخچال مغازه ها را پرکرده ولی تفاوت فاحش قیمت مرغ در بازار این شهر به وضوح مشاهده می شود که این امر نیازمند پیگیری و نظارت بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/م.ن

 

منبع: صبح زاگرس

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی