نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. فروردين 1394 - 9:34
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:نبود راه ارتباطی مناسب یکی از عمده ترین موانع و مشکلات این استان برای توسعه یافتگی و خروج از محرومیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سید موسی خادمی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تإکید بر اینکه راه مهمترین موضوع در کهگیلویه و بویراحمد است و بخش عمده‌ای از منابع در این حوزه صرف می‌شود، گفت:متإسفانه نبود راههای مواصلاتی مناسب و وضعیت توپوگرافی استان توسعه و پیشرفت را از استان گرفت.

 

مدیران استانی از جهانگیری الگو بگیرند

وی در ادامه با قداری از زحمات شبانه روزی جهانگیری مدیر کل پیشین راه وسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: جهانگیری یکی از مدیران پرتلاش و صادق این استان بود که به پاک دستی شهرت خاصی داشت.

 

ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد درادامه با انتقاد وضعیت نامناسب راه‌های استان گفت: درآن زمانی که کشور به دنبال راه اصلی و شریانی بود ما در کهگیلویه و بویراحمد به دنبال ساخت و تکمیل راه‌های روستایی هستیم.

 

خادمی با بیان اینکه کوهستانی بودن هزینه راه‌سازی در کهگیلویه و بویراحمد را بالا برده است ، ابراز کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل قرار گرفتن در یک کریدر خاص و همسایگی با چهار استان بزرگ کشور نیاز زیادی به توسعه راهها دارد که در این زمینه همکاری بی شائبه وزارت راه وشهرسازی را می طلبد.

 

بیشتر پروژه های راهسازی به نتیجه نرسیدند

وی در ادامه به دلایل متوقف شدن پروژه‌های راه‌سازی دراستان اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل توقف مهمترین پروژه های راه سازی استان در گذشته نچندان دوراین بوده که پروژه‌های بدون برنامه داشتیم و بسیاری از آن‌ها در حال حاضر هم به نتیجه نرسیده‌اند.

 

استاندار با انتقاد ازعملکرد این پروژه های گفت: خاکبرداری‌های انجام شده بود که نه کار به جایی گرفته بود و نمی شد پیمانکاران را خلع ید کرد و نه اینکه کار قابل ادامه دادن بود.

 

خادمی با بیان اینکه کل اعتبارات استان 140 میلیارد تومان بوده که تنها 120 میلیارد تومان آن به پیمانکاران بدهکار بودیم ابراز کرد: اگر می‌خواستیم مطالبات پیمانکاران را در این شرایط بدهیم پولی برای کارهای دیگر باقی نمی‌ماند.

 

36درصد اعتبارت استانی صرف هزینه راهسازی می شود

وی با تإکید بر اینکه توسعه راه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد خیلی مهم است، ابراز کرد: در حال حاضر کل اعتبارات استان 334 میلیارد تومان بوده که 120 میلیارد تومان آن متعلق به حوزه راه و شهرسازی است که 36 درصد بودجه استان را به خود اختصاص داده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: 36 درصد اعتبارات استان متعلق به راه و شهرسازی است که جایگاه آن را نشان می‌دهد که امیدواریم با در نظر گرفتن اعتبارات بیشتر از سوی وزارت خانه راه و شهرسازی مشکلات راه‌های استان تا حدودی برطرف شوند.

 

انتقاد از رفع نکردن نقاط حادثه خیز و مرگ هموطنان

خادمی در ادامه به برطرف کردننقاط حادثه‌خیز کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برای مثال وضعیت به گونه‌ای است که در یک شب در محور یاسوج به سمیرم هشت کشته دادیم چرا که جاده‌های ما استاندارد نیستند.

 

یاسوج تنها مرکز استان بدون بزرگراه

وی در ادامه با انتقاد از نبود بزرگراه در ورودی شهرهای مهم استان گفت: مرکز کهگیلویه و بویراحمد بزرگراه و آزاد راه ندارد و تنها استانی در کشور هستیم که تنها 68 کیلومتر بزرگراه داریم و این در صورتی است که باید بر اساس داشته ها 700کیلومتر آزاد راه و بزرگ راه داشته باشیم.

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا